cilas Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Hei alle sammen. Først må jeg hilse god sommer til alle sammen her inne, så må jeg be om litt hjelp!!!!! Jeg har den siste tiden fått et dikt hilt på hjerna, men jeg husker verken tittel på diktet eller navnet på forfatteren. Dette diktet er bare så ndelig, og jeg ønsker å ha de i boken til barnet vårt når han/ hun kommer. her er det lille jeg husker: våres barn er ikke våres barn de er livet sønner og døttrer ......................... ....................... de er ikke født til oss, men av oss..........? deres liv er ikke våres liv... sjønner dere vilke jeg mener. Jeg trodde først det var noe av shakespear, men er veldig usikker.. håper noen av dere vet vilke dikt jeg mener. SOMMER KOSER FRA 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62532-trenger-litt-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til Kina i høst Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hei! Diktet er hentet fra Kahlil Gibrans "Profeten" og starter slik: Deres barn er ikke deres barn. De er Livets sønner og døtre med egne lengsler. De kommer gjennom dere, men ikke fra dere. Og selv om de er sammen med dere, tilhører de dere ikke. Dere kan gi dem deres kjærlighet, men ikke deres tanker, for de har egne tanker. Dere kan gi hus til deres kropper, men ikke til deres sjeler, for deres sjeler bor i morgendagens hus, som dere ikke kan besøke, selv ikke i deres drømmer. Dere kan strebe etter å ligne dem, men prøv ikke å få dem til å ligne dere. For livet går ikke bakover eller dveler ved i går. Dere er de buer som deres barn blir skutt ut fra som levende piler. ... (osv) Jeg er helt enig, det er tankevekkende og nydelig skrevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62532-trenger-litt-hjelp/#findComment-274372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilas Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 Hei! Diktet er hentet fra Kahlil Gibrans "Profeten" og starter slik: Deres barn er ikke deres barn. De er Livets sønner og døtre med egne lengsler. De kommer gjennom dere, men ikke fra dere. Og selv om de er sammen med dere, tilhører de dere ikke. Dere kan gi dem deres kjærlighet, men ikke deres tanker, for de har egne tanker. Dere kan gi hus til deres kropper, men ikke til deres sjeler, for deres sjeler bor i morgendagens hus, som dere ikke kan besøke, selv ikke i deres drømmer. Dere kan strebe etter å ligne dem, men prøv ikke å få dem til å ligne dere. For livet går ikke bakover eller dveler ved i går. Dere er de buer som deres barn blir skutt ut fra som levende piler. ... (osv) Jeg er helt enig, det er tankevekkende og nydelig skrevet. Hei og tusen takk. Det var nok den jeg mente, synest den passe så godt til barna våres. go sommer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62532-trenger-litt-hjelp/#findComment-274764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.