Gå til innhold

Hjelp - jeg skal på ferie!!!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Det er koselig det altså! Bare vi får kommet oss avsted så.

Detjeg har problemer med (hatt etter at jeg ble psyk) er pakkinga. Jeg får ikke begynt. Har IKKE konsentrasjon til å tenke gjennom hva vi må ha. Vet jeg kan overlate det til de andre. Det MÅ jeg jo når jeg ikke får det til. MEN de har jo ikke fantasi til å huske halvparten. Vet av erfaring fra andre turer. Derfor prøver jeg å få gjort så mye jeg kan. Men det er et pes, og jeg blir kjempesliten og nervøs av det.

Andre som har dette problemet?

Det er jo så tåpelig. Får trøste meg med at vi får kjøpe det vi har glemt. Men det er jo kjedelig å fly i butikker hele tiden også når du er på ferie. Det er ok hvis det ikke er noe du MÅ ha, vel å merke.

Om noen dager er plagene allikevel over, for da er det for sent å gjøre noe med det. Det får gå som det går!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62805-hjelp-jeg-skal-p%C3%A5-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjøre det sammen

Kan du ikke gjøre en mellomting, dvs be om hjelp eller planlegge sammen med deg hva som skal pakkes? Uansett om dette er moren din / ektefelle eller hvem det er d kan be om hjelp.

Da kan den som er "struktirert" gå gjennom slik at du får med deg nok antrekk til dagtid, nok antrekk til kveldstid, nok undertøy, badetøy, sko osv. Og noen som sjekker sammen med deg at pass, penger, bilett, kamerautstyr, lesestoff, toalettsaker / medisiner osv er med. På denne måten kan det ikke være så mye du glemmer, og du får tenkt gjennom tingene samtidig som noen hjelper deg til å faktisk få det gjort.

Undersøk (eller be noen om å undersøke) vaskemulighetene der dere skal, kan man få vasket klær underveis trenger du å ta med deg mye mindre av vanlige klær som tskjorter/topper, undertøy osv, og kan enten ta med deg mindre, eller bruke plassen til å ta med andre ting.

Gjest ikke undertegnet

Kan du ikke gjøre en mellomting, dvs be om hjelp eller planlegge sammen med deg hva som skal pakkes? Uansett om dette er moren din / ektefelle eller hvem det er d kan be om hjelp.

Da kan den som er "struktirert" gå gjennom slik at du får med deg nok antrekk til dagtid, nok antrekk til kveldstid, nok undertøy, badetøy, sko osv. Og noen som sjekker sammen med deg at pass, penger, bilett, kamerautstyr, lesestoff, toalettsaker / medisiner osv er med. På denne måten kan det ikke være så mye du glemmer, og du får tenkt gjennom tingene samtidig som noen hjelper deg til å faktisk få det gjort.

Undersøk (eller be noen om å undersøke) vaskemulighetene der dere skal, kan man få vasket klær underveis trenger du å ta med deg mye mindre av vanlige klær som tskjorter/topper, undertøy osv, og kan enten ta med deg mindre, eller bruke plassen til å ta med andre ting.

Takk for tipsene!

Joda, jeg vet hvordan jeg skal gå fram, det er bare det at jeg får så angst i forkant og mens jeg pakker. Og dessverre ER det bare meg som er strukturert her i familien. Det er ikke tull, men faktisk sant. Men de er ganske godt drilla på at de må ta ansvaret selv både mann og barn nå - så det går nok bra. Det er bare den jævlige angsten jeg må gjennom før jeg kan smelle igjen koffertene.

Gjest calestia

hehe.. jeg har begynt med å panikk-pakke rett før jeg skal dra, jeg..

får med meg minst like mye av det jeg skal..

også sjekker jeg før jeg drar, om jeg har med tannbørste, hårbørste, shampoo og slikt, og sjekker at jeg har med truser, og noe varmt, og kanskje bikini. og sko.

hiver oppi det jeg finner rundt meg, er jo som oftest det jeg bruker..

orker ikke den planlegginga. da streiker hodet helt.

skriv opp alt du pakker, antall osv. så får du noen til å se på lista, som du kan diskutere med.. trenger jeg det, eller det, er den nødvendig, er det for mye, for tungt osv..

tjihi.. går nok bra, serù.. jeg har da klart meg bra, og er blitt en kløpper på hastverk-pakking..

:))

god ferie!!

Gjest ikke undertegnet

hehe.. jeg har begynt med å panikk-pakke rett før jeg skal dra, jeg..

får med meg minst like mye av det jeg skal..

også sjekker jeg før jeg drar, om jeg har med tannbørste, hårbørste, shampoo og slikt, og sjekker at jeg har med truser, og noe varmt, og kanskje bikini. og sko.

hiver oppi det jeg finner rundt meg, er jo som oftest det jeg bruker..

orker ikke den planlegginga. da streiker hodet helt.

skriv opp alt du pakker, antall osv. så får du noen til å se på lista, som du kan diskutere med.. trenger jeg det, eller det, er den nødvendig, er det for mye, for tungt osv..

tjihi.. går nok bra, serù.. jeg har da klart meg bra, og er blitt en kløpper på hastverk-pakking..

:))

god ferie!!

Godt å høre at det er andre hodet kan streike for av og til.

Det viktigste er tross alt at en får med seg hele familien, pass, billetter og penger. Så får en heller kjøpe det en har glemt av resten.

Nå har jeg vært ute og kjørte en tur for å roe nerva. Og nå skal jeg ta meg et glass rødvin for å roe'n litt til. Pleier ikke det til vanlig, men nå MÅ jeg bare.

Sett deg ned i ro og mak og skriv ned en liste hva du/dere ønsker å ha med på turen. Begynn å notere ned først det du føler er mest viktig. (en slik liste kan benyttes flere ganger)

Etter listen er ferdig, kan du begynne å legge frem klær/ting/tang etter denne. Gjerne kryss av etter hvert som du jobber deg nedover listen.

Lykke til med pakkingen og god tur.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...