Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan er det egentlig at leger diagnostiserer depresjon? Er det da en sykdom på lik linje med andre sykdommer sånn at man kan få medisiner og behandling for å bli bedere? Og hvordan er det egentlig man selv vet om man går inn i en depresjon, jeg mener alle er jo litt deppa innnimellom men hvor går egenlig skille mellom deppa\nedenfoe\leiseg og depresjon??? Og hva er første skritte man selv må ta hvis man føler seg veldig deprimert??? Dette ble jammen mange spørsmål:-(

dEEw

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62891-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nøffelinøff

det er forskjell på depresjon og dårlig periode.

depresjon deles opp i tre grupper, lett, middels og dyp.

de fleste har lett hvor symptomer kan være mangel/ stort behov på søvn, ingen matlyst/ trøstespising, dårlig immunforsvar,følelsen av maktløshet.

man gråter ofte .

noen føler de bare eksisterer og ikke lever.

noen blir selvdestruktive og føler det aldri skal gå over.

man klarer som regel ikke gå på jobb/ forelesninger og får konsentrasjonsvansker f.eks i forbindelse med lesing eller arbeidsoppgaver.

personlig er jeg veldig kritisk til medisinering av ikke- kroniske depresjoner da de fleste ofte bare har behov for å snakke ut.

men det må man jo selvsagt bruke skjønn på.

tror du at du har en depresjon kan du kontakte en psykolog.

frykter du at du har det?( frykte er jo feil ord...det er ikke farlig- bare slitsomt.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62891-depresjon/#findComment-276410
Del på andre sider

det er forskjell på depresjon og dårlig periode.

depresjon deles opp i tre grupper, lett, middels og dyp.

de fleste har lett hvor symptomer kan være mangel/ stort behov på søvn, ingen matlyst/ trøstespising, dårlig immunforsvar,følelsen av maktløshet.

man gråter ofte .

noen føler de bare eksisterer og ikke lever.

noen blir selvdestruktive og føler det aldri skal gå over.

man klarer som regel ikke gå på jobb/ forelesninger og får konsentrasjonsvansker f.eks i forbindelse med lesing eller arbeidsoppgaver.

personlig er jeg veldig kritisk til medisinering av ikke- kroniske depresjoner da de fleste ofte bare har behov for å snakke ut.

men det må man jo selvsagt bruke skjønn på.

tror du at du har en depresjon kan du kontakte en psykolog.

frykter du at du har det?( frykte er jo feil ord...det er ikke farlig- bare slitsomt.)

Det er jammen ikke lett, jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver Nøffeline. De forskjellige symptomene har liksom kommet på forskjellige stadier de siste årene. Særlig det med nedsatt imunforsvar kan forklare en del ting som jeg har hatt litt problemer med rent fysisk i de siste årene. Men det værste er egentlig at nå følere jeg at det liksom ikke er noen enkel løsning på noe. Jeg må lyve om alt (studier, jobb, venner) for liksom å ha en god fasade utad, men så vet jeg jo at alt er ikke så rosenrødt. Jeg ser liksom ikke noen vei ut!Forresten takk for bra svar Nøffelinøff:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62891-depresjon/#findComment-276617
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...