Sør Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/05/20/258882.html Jeg vil bare vise til en tidliger avisartikkel fra dagbladet, der det står at hun nok dessverre er litt mer en ikke fult så resurssterk som oss andre. Du har i innlegg her blandet inn en hel rekke faktorer som ikke stemmer. Barnet blir ikke boende p barnehjem av den grunn. Du har også helt rett i at det finnes veldig mange barn uten foreldre som kunne trengt et godt og stabilt liv, men dessverre er ikke disse barna du sikter til frigitt for adopsjon. Det hjelper lite de barna at det kommer flere adopsjonsforeldre, vi må hjelpe dem på andre måte. Bli fadderforeldre gjennom VB f.eks. Vi får begynne og kalle en spade en spade under 70 i iq er ikke noe og trakte etter. Hvordan kan en kvinne som aldri har vært i stand til og jobbe på noen måte kunne ta seg godt av ett barn. Noen i denne hustanden må jo mest sannsynligvis både hjelpe kvinnen + barnet. Nei dette ble litt for mye for meg. Hei, Ingen her har vel påstått at kvinnen skulle adoptere som enslig, eller "ta seg av" barnet alene . Det er blitt påpekt at kvinne ville sannsynligvis ha en "perifær rolle" i forhold til barnet. Ergo kan hun sies å være "irrelevant". Faktum er at mannen formodentlig ville kunne adoptere hvis han var alene, og det virker usannsynlig at en "perifær" person skal gjøre at de ikke kan adoptere. Videre så er det å få frigitt flere barn for adopsjon et administrativt problem (som kan løses). Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABO Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei Poi, Jeg vet at de ser på husstanden som en enhet, men her lyder det som om man *kun* fokuserer på "denne kvinnen" - mannen blir ikke nevnt engang! Han er tross alt en like stor del av adopsjonsprosessen som hun er. Jeg synes insinueringene om at "her har det foregått noe korrupt" er forkastelige; kvinnen er kanskje ikke Einstein, men det betyr ikke at hun og mannen ikke kan ha (adopterte) barn. Tror du familien ville blitt nektet å adoptere hvis det var mannen som var litt ressurssvak? (Etter det jeg fikk med meg er ikke kvinnen så ressurssvak at hun behøver omsorg. Hun er bare ikke så ressurssterk som en gjennomnsittsperson.) Med vennlig hilsen "her lyder det som om man *kun* fokuserer på "denne kvinnen" - mannen blir ikke nevnt engang! Han er tross alt en like stor del av adopsjonsprosessen som hun er." Kanskje er jeg stygg nå, men man har da lov til å stille spørsmålstegn ved hvorvidt en velfungerende mann gifter seg med en kvinne som har under 70 i IQ er i stand til i tillegg å oppdra et barn med spesielle behov. I utgangspunktet tror jeg nok mange er skeptiske til hvor velfungerende en mann med en tilbakestående kone kan være. Stygt tenkt? Mulig, men det er hverdagens harde realitet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg skjønner ikke at noen gidder å gå igjennom den mølla det er å få et utenlandsadoptert barn i det hele tatt jeg men.... Tenk å betale mellom 130 000 - 150 000kr for det. Bruk pengene på deg selv og dine isteden sa jeg til*******og det mener jeg jammen også. Noe så vanvittig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 "her lyder det som om man *kun* fokuserer på "denne kvinnen" - mannen blir ikke nevnt engang! Han er tross alt en like stor del av adopsjonsprosessen som hun er." Kanskje er jeg stygg nå, men man har da lov til å stille spørsmålstegn ved hvorvidt en velfungerende mann gifter seg med en kvinne som har under 70 i IQ er i stand til i tillegg å oppdra et barn med spesielle behov. I utgangspunktet tror jeg nok mange er skeptiske til hvor velfungerende en mann med en tilbakestående kone kan være. Stygt tenkt? Mulig, men det er hverdagens harde realitet! Selvsagt kan man mistenkeliggjøre hvem som helst - kanskje DU kun vil adoptere fordi du har lyst å mishandle et barn? Også en del av "hverdagens harde realitet"! === Har du ikke annet enn ondsinnet spekulasjoner å komme med som "argumenter"? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei, Ingen her har vel påstått at kvinnen skulle adoptere som enslig, eller "ta seg av" barnet alene . Det er blitt påpekt at kvinne ville sannsynligvis ha en "perifær rolle" i forhold til barnet. Ergo kan hun sies å være "irrelevant". Faktum er at mannen formodentlig ville kunne adoptere hvis han var alene, og det virker usannsynlig at en "perifær" person skal gjøre at de ikke kan adoptere. Videre så er det å få frigitt flere barn for adopsjon et administrativt problem (som kan løses). Med vennlig hilsen Hei Sør, snø og andre som har skrevet innlegg, Jeg ville bare kommentere det Sør sier her: "Ingen her har vel påstått at kvinnen skulle adoptere som enslig, eller "ta seg av" barnet alene ." kommentar: Dør mannen så må hun dette ikke sant? "Faktum er at mannen formodentlig ville kunne adoptere hvis han var alene" kommentar: Kanskje han IKKE heller ville bli godkjent som adoptivfar. Er det ikke veldig strenge krav til enslige søkere og at de skal ha veldig erfaring med barn eller jobbe med barn??. Dette vet vi jo ingenting om. Tror ikke dere vil bli enige om noe her, og det er fint at det blir diskusjoner. Dette er jo et forum som kan ta for seg både positive og negative saker. Men la oss ikke henge oss opp i dette noe mer og vri og vende på ting Aksepter at dere har forskjellige meninger!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei Calileo. Flott innlegg du skrev, helt enig med deg samtidig som jeg føler veldig medlidenhet med kvinnen det gjelder. Barneønsket hennes er sikkert stort og så få brettet ut over hele VG at hun er hjerneskadd og totalt uegnet som mor. Det må føles skrekkelig. Alt kunne jo vært unngått for dette paret dersom ikke Karita hadde satt alle vedtak til side og fått saken avgårde til Kina. Tro for en påkjenning det er. Håper politikerne tenker seg om neste gang før de gjør noe tilsvarende både for de involverte og for Norges anseelse i forhold til giverland Ærlig talt. etter å ha lest alle innleggene her til nå så skammer jeg meg på noens veine, dem som har noe de mener om denne sp. familien , og ikke kjenner fakta. Vi som har fått informasjon gjennom sladreaviser burde forholde oss passive i denne saken da jeg mener at de fleste som adopterer bør ha en god og trygg økonomi. ha et nettverk som er sterkt, det betyr mye for giverlandene, og også for norske myndigheter. Karita overprøvde den sp. saken fordi hun hadde tro på den, og mulig visste mere om familiesituasjonen enn SUAK hadde fått forståelse for. Så kom det fram i media.( det har ikke våre saker gjort) og det ble plutselig en politisk sak som igjen de Kinesiske myndigheter fikk høre. De fikk selvfølgelig høre om alle de negative innleggene her på dol og i avisene ellers- Så ja Calio dere har så vel forandret en drøm hos en familie til et stort mareritt, ikke bare nå i ettertid , men den gangen dere trodde dere var bedrevitende enn dem som kjenner familien og deres resusjer, og vært med på å gjøre en kvinne til noe hun ikke er , nemlig evneveik. Det er nok jeg også nå når jeg tenker meg om for jeg er ikke så skolert som dere med høy utdannelse osv, Men jeg har iallefall klartå oppdra fem barn, de er flotte unger alle sammen og sier de har hatt og har det veldig bra, bedre enn mange andre har noen sagt. Hmmmm.. Er ikke det merkelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg skjønner ikke at noen gidder å gå igjennom den mølla det er å få et utenlandsadoptert barn i det hele tatt jeg men.... Tenk å betale mellom 130 000 - 150 000kr for det. Bruk pengene på deg selv og dine isteden sa jeg til*******og det mener jeg jammen også. Noe så vanvittig. Ja det er nok flere egoister enn deg her i verden, og kanskje flere enn deg som ikke forstår hvorfor vi vil ha barn. Men dere hører ikke til her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei Sør, snø og andre som har skrevet innlegg, Jeg ville bare kommentere det Sør sier her: "Ingen her har vel påstått at kvinnen skulle adoptere som enslig, eller "ta seg av" barnet alene ." kommentar: Dør mannen så må hun dette ikke sant? "Faktum er at mannen formodentlig ville kunne adoptere hvis han var alene" kommentar: Kanskje han IKKE heller ville bli godkjent som adoptivfar. Er det ikke veldig strenge krav til enslige søkere og at de skal ha veldig erfaring med barn eller jobbe med barn??. Dette vet vi jo ingenting om. Tror ikke dere vil bli enige om noe her, og det er fint at det blir diskusjoner. Dette er jo et forum som kan ta for seg både positive og negative saker. Men la oss ikke henge oss opp i dette noe mer og vri og vende på ting Aksepter at dere har forskjellige meninger!! Hei Nedtelling, Du skriver: "Dør mannen så må hun dette ikke sant?" Joda, han *kan* bli slått ned av lynet. Skal vi nekte røykere å adoptere fordi de dør tidligere enn oss andre også? ;-) === Du skriver: "Kanskje han IKKE heller ville bli godkjent som adoptivfar." Nei, men det er det ingen grunn til å anta at han ikke ville blitt. === Jeg skrev mine innlegg fordi jeg reagerte på hoveringen og den ondskapsfulle (og dårlig skjulte) fryden over at myndighetene i Kina gikk imot Karita BOs vedtak. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barbeint Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei Nedtelling, Du skriver: "Dør mannen så må hun dette ikke sant?" Joda, han *kan* bli slått ned av lynet. Skal vi nekte røykere å adoptere fordi de dør tidligere enn oss andre også? ;-) === Du skriver: "Kanskje han IKKE heller ville bli godkjent som adoptivfar." Nei, men det er det ingen grunn til å anta at han ikke ville blitt. === Jeg skrev mine innlegg fordi jeg reagerte på hoveringen og den ondskapsfulle (og dårlig skjulte) fryden over at myndighetene i Kina gikk imot Karita BOs vedtak. Med vennlig hilsen Tror du virklig at vi fryder oss over at de ikke fikk adoptere? - I så fall er vi mer ute og kjøre i denne diskusjonen enn jeg hadde trodd. Jeg er oppriktig lei meg for at denne saken i utgangspunktet har godt så langt. Denne familien ble advart av flere organger. Først ville ikke VB formidle adopsjonen, så får de en negativ sos.rapp., så går saken dems vidre fra Suak til faglig utvalg, så må pappa ringe sin politiske kollega barneministeren. Det var først da familien selv valgte og gå til det skritt og klage offentlig at media kom inn i bildet. Jeg personlig synes det er trist at en sak kan gå så langt, tristere synes jeg faktisk at der er nå de nå har trodd på Bekkemelle Orheim, og trodd de snart skulle bli foreldre. Som jeg sier igjen, vi er ikke alle gitt og bli foreldre, jeg har ingen rett til og bli mor. Vi må innrømme at om vi får barn på den ene eller den andre måten er det i første rekke for vår egen del. Adopsjon er ingen løsning på barns problemer, men det kan være en av mange veier og gå. Vennlig hilsen en sulten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elk Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei Ikke uventet så skaper dette mange meninger. det eneste jeg tenker på at det må vere en tøff dag for en familje som har ventet i spenning så lenge.Selv om de sikkert var forberedt på at dette kunne hende så må det vere trist.Jeg synest veldig synd på dem og håper at det går bra. elk :-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Tror du virklig at vi fryder oss over at de ikke fikk adoptere? - I så fall er vi mer ute og kjøre i denne diskusjonen enn jeg hadde trodd. Jeg er oppriktig lei meg for at denne saken i utgangspunktet har godt så langt. Denne familien ble advart av flere organger. Først ville ikke VB formidle adopsjonen, så får de en negativ sos.rapp., så går saken dems vidre fra Suak til faglig utvalg, så må pappa ringe sin politiske kollega barneministeren. Det var først da familien selv valgte og gå til det skritt og klage offentlig at media kom inn i bildet. Jeg personlig synes det er trist at en sak kan gå så langt, tristere synes jeg faktisk at der er nå de nå har trodd på Bekkemelle Orheim, og trodd de snart skulle bli foreldre. Som jeg sier igjen, vi er ikke alle gitt og bli foreldre, jeg har ingen rett til og bli mor. Vi må innrømme at om vi får barn på den ene eller den andre måten er det i første rekke for vår egen del. Adopsjon er ingen løsning på barns problemer, men det kan være en av mange veier og gå. Vennlig hilsen en sulten Hei, Nei jeg tror selvsagt ikke at du fryder deg (eller at de fleste andre gjør det (beklager hvis innlegget mitt ble tolket slik), men det virker som om *noen* faktisk gjør det. (Bruk av ord som "stunt" og insinuasjoner om at Karita gjør "vennetjenester".) Etter det jeg husker ble ikke saken offentliggjort av familien, men av andre...?? === Ingen har påstått at "alle har rett til å bli mor" - ingen påstår det er en "menneskerett å bli foreldre" - slike påstander er å tillegge motdebattantene meninger vi aldri har gitt uttrykk for, for så å argumentere mot de meningene man selv har tillagt oss. === Adopsjon er ingen "løsning på alle verdens problemer", men det gir et barn en (sannsynlig) langt bedre fremtid enn det ellers ville ha hatt. Om man kaller det alturistisk, egoistisk eller "forvirret" ;-) er egentlig irrelevant. Vi må turde å se på realitetene i noen land i verden, og hvilken fremtid foreldreløse barn som IKKE blir adoptert går i møte, enten det er fordi de "ikke blir frigitt for adopsjon" eller fordi vi legger standarden så høyt at ikke nok mennesker kan adoptere. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Ja det er nok flere egoister enn deg her i verden, og kanskje flere enn deg som ikke forstår hvorfor vi vil ha barn. Men dere hører ikke til her. Nei vi/jeg hører ikke til her og takk for det (hadde aldri gjort det heller). Jeg syntes bare det er helt sykt å måtte bli "gransket" og vente i nærmere 2år før DE endelig kan få punge ut en skyhøy sum for å få en unge. Egentlig burde de jo FÅTT betalt for å gjøre noe sånt. Mener: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Nei vi/jeg hører ikke til her og takk for det (hadde aldri gjort det heller). Jeg syntes bare det er helt sykt å måtte bli "gransket" og vente i nærmere 2år før DE endelig kan få punge ut en skyhøy sum for å få en unge. Egentlig burde de jo FÅTT betalt for å gjøre noe sånt. Mener: Alle har vel rett til en mening uansett eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei Nedtelling, Du skriver: "Dør mannen så må hun dette ikke sant?" Joda, han *kan* bli slått ned av lynet. Skal vi nekte røykere å adoptere fordi de dør tidligere enn oss andre også? ;-) === Du skriver: "Kanskje han IKKE heller ville bli godkjent som adoptivfar." Nei, men det er det ingen grunn til å anta at han ikke ville blitt. === Jeg skrev mine innlegg fordi jeg reagerte på hoveringen og den ondskapsfulle (og dårlig skjulte) fryden over at myndighetene i Kina gikk imot Karita BOs vedtak. Med vennlig hilsen Tror nok at du blir oppfattet som provserende hvis du hele tiden skal komme med bemekninger.. Du kan sikkert si til meg nå at jeg ikke burde svart på innlegget!, men i det hele "jeg tror du svarer en gang en eller annen har en annen mening enn deg :-) Ta dette kun positivt er du snill ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calileo Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Så da mener du at en lang kø av ventende Norske adoptivsøkere vil være et press på myndighetene i de ulike land til å frigi flere barn for adopsjon? Sannheten er vel heler at en kø av ventende adoptivsøkere på verdensbasis, åpner for profittjegere som skal "selge" oss barn. Vi må gjerne presse landenes myndigheter til å åpne for mer omfattende adopsjonsprogram, men det må bli samtidig som vi hjelper de til å hjelpe sine egne barn der de er. En kø av adoptivsøkere legger ikke press på disse myndighetene. Du blander sammen en hel masse ting som ikke har med saken å gjøre, og tror altså på fullt alvor at Norges fromhet på området menneskeretter skal endre politikken i et land som f.eks. Kina. Dette er intet mindre enn latterlig. Jeg har også selv vært på barnehjem i Colombia og i sluområder, men det har ikke rokket ved min tro på at det er foreldrene som må velges til barna. Hvordan skal det bli ellers da. Skal vi risikere at disse landene priser barna og lager rangordninger for barna, slik at de mest ressurskrevende barna (les mindre perfekte) tildeles "annenrangs" adoptivforeldre til en rimeligere penge? Adopsjon har aldri vært u-hjelp og skal heller aldri bli det. Adopsjon er i tillegg til hjelpearbeid. At resultatet av adopsjon oftest er en lykkelig historie både for barn og foreldre er en helt annen sak. Jeg trodde jeg hadde sett lyset hva adopsjon angår, men jeg skjønner jo nå at min frelse bare er blåbær. Jeg skulle virkelig ønske at disse 200 kroners barna som blir utnyttet seksuelt som du sier blir hjulpet. Du får bare tro at du i din ensomme kamp for dine meninger kan frelse disse gjennom adopsjon, men slik er nå en gang verden ikke. Jeg må si at du har et brennende engasjement som nok også skremmer meg litt, eller så har du noe i mot meg personlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Nei vi/jeg hører ikke til her og takk for det (hadde aldri gjort det heller). Jeg syntes bare det er helt sykt å måtte bli "gransket" og vente i nærmere 2år før DE endelig kan få punge ut en skyhøy sum for å få en unge. Egentlig burde de jo FÅTT betalt for å gjøre noe sånt. Mener: Du har nok misforstått, det er ingen som betaler annet enn kosnadene det er å få sitt ventende barn tryggt hjem . Hva tror det koster staten om ditt barn må bo på et barnehjem? MYYe mer enn de kostnadene vi betaler. Det er folk som tar vare på barna mens de venter på foreldre og det er folk som sitter å oversetter til barnas fødeland for at myndighetene i det landet skal lære om de foreldrene de har valgt ut for barna, og det er folk som sitter i mange timers overtid for at alt skal gå rett og riktig for seg inne i Oslo, før papirene går til giverlandet. Så det er ikke så dyrt som du tror når man tenker på hva det egentlig koster å få barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megga Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei Megga, Hvor er det bevist at hun fikk godkjenning fordi hun har venner i "politikerstaben"? Slike løse påstander om korrupsjon (som faktisk er injurierende) bør du holde deg for god til å komme med, eller har selvrespekt nok til å trekke tilbake! === Og, på generelt grunnlag, så ser jeg det som en selvfølge at BUFA, som alle andre organer, kan ta feil. Med vennlig hilsen Faren hennes gikk til Vekkimellom Orheim og Stoltenberg da de fikk avslag fra BUFA - og Bortimellom godkjente søknaden og avskjediget den BUFA ansatte... Excuse me - var ikke det å bruke sine kontakter? Nok av selvrespekt her i gården, lite hos deg kanskje... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Faren hennes gikk til Vekkimellom Orheim og Stoltenberg da de fikk avslag fra BUFA - og Bortimellom godkjente søknaden og avskjediget den BUFA ansatte... Excuse me - var ikke det å bruke sine kontakter? Nok av selvrespekt her i gården, lite hos deg kanskje... Den BUFA ansatte ble avskjediget pga brudd på taushetsplikten, etter det jeg husker. Det var selvsagt helt korrekt. Det er heller ikke ulovlig å ta kontakt med KBO osv. Din harsellering med navn avslører forøvrig at dine tomme påstander (som du selvsagt burde trekke tilbake) kun er politisk drittkasting. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Alle har vel rett til en mening uansett eller? Selvfølgelig har alle rett til å ha sin mening, dessverre så er det intet som sier noe om plikt til å sette seg bedre tingene før man utbasunerer de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei, Calileos innlegg har "stunt" som overskrift, og insinuerer at det skal være en "større politisk skjult agenda" bak Karita BOs beslutning. Hun (som er demokratisk valgt) har jo nettopp myndighet til å overprøve fordi beslutningen "nedenfor" *kan* være feil. Det jeg reagerte på var både Calileos unyanserte ordbruk, og insinueringer om at Karitas beslutning var tatt på rasistisk grunnlag (at moren kun kunne adoptere utenlandske barn). Videre mener jeg at innlegget til Calileo er uhyre egoistisk, fordi det baserer seg på å nekte en kvinne å adoptere i frykt av hvordan Kina vil reagere. Hva hvis Kina ikke likte at "svarte mennesker" adopterte? Skulle vi diskvalifisere dem også? Med vennlig hilsen "Hun (som er demokratisk valgt) har jo nettopp myndighet til å overprøve fordi beslutningen "nedenfor" *kan* være feil." Jeg har vel omtrent 150 millioner ganger mere tillit til at de ansatte i SUAK, eller hva det nå heter nå....KAN jobben sin, enn jeg har til Karita BO, og de fleste av hennes demokratisk valgte kollegaer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62912-karitas-af-stunt-slutter-her/page/3/#findComment-276816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.