Gå til innhold

ingen nattpupp-mindre melk?

Anbefalte innlegg

Vi er så heldige å ha fått en liten frøken som nesten sover natta over.... I går natt fra 24.00 til 07.00! Hun er snart to mnd gammel.

Det er jo deilig, men nå lurer jeg på om melka mi holder på å forsvinne... Jeg får ikke pumpa meg noe som helst, og bare for en uke side kom det 100 ml "på styrten" når jeg klemte på puppen.... Har hatt to dager med intensiv "melking", og 2 liter ammete om dagen, og nå hyler hun i alle fall ikke etter et måltid lengre.... Men noe "ekstra" er det i alle fall ikke.

Må jeg renge med å miste melka om jeg ikke vekker henne på natta, eller???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6317-ingen-nattpupp-mindre-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må legge til at hun spiser så superraskt at jeg altid er urolig for om hun har fått i seg noe i det hele tatt... Men hun gulper og tisser, så da regner jeg med at det er greit? Om det varer lengre nå, så tenkte jeg at jeg skulle ta en tur på helsestasjonen og få veid henne før og etter et måltid.... For det er vel slutt på at en får låne vekter på apoteket?

Gjest ammerfremdelesomnatta!

Jeg må legge til at hun spiser så superraskt at jeg altid er urolig for om hun har fått i seg noe i det hele tatt... Men hun gulper og tisser, så da regner jeg med at det er greit? Om det varer lengre nå, så tenkte jeg at jeg skulle ta en tur på helsestasjonen og få veid henne før og etter et måltid.... For det er vel slutt på at en får låne vekter på apoteket?

Hallo

Ja, jeg tror det er vanlig å få mindre melk når man ikke ammer om natta. Jeg har iallefall fått anbefalt å ikke venne henne av med nattpupp før hun er ca. 6 mnd. Vekta og sånt spiller vel også inn ang. nattamming - sikkert lurt med en tur på helsestasjonen!

Jeg tror svært mange er redd for at ungen ikke får nok mat. Stortsett får de det - dersom mor får sovet noenlunde og ikke er så altfor stressa! Jeg merker iallefall at i perioder med lite søvn så har jeg mindre. Du som får sove "hele" natta må bare nyte det:)

Hallo

Ja, jeg tror det er vanlig å få mindre melk når man ikke ammer om natta. Jeg har iallefall fått anbefalt å ikke venne henne av med nattpupp før hun er ca. 6 mnd. Vekta og sånt spiller vel også inn ang. nattamming - sikkert lurt med en tur på helsestasjonen!

Jeg tror svært mange er redd for at ungen ikke får nok mat. Stortsett får de det - dersom mor får sovet noenlunde og ikke er så altfor stressa! Jeg merker iallefall at i perioder med lite søvn så har jeg mindre. Du som får sove "hele" natta må bare nyte det:)

Tror du ikke bare det har stabelisert seg etter hennes behov, nå som hun er blitt noen måneder? Man har jo som regel (for) mye melk i starten.

Men den eneste måten å være sikker på om hun får i seg nok mat, er som du sier å kontroll veie.

Lykke til.

Annonse

Tror du ikke bare det har stabelisert seg etter hennes behov, nå som hun er blitt noen måneder? Man har jo som regel (for) mye melk i starten.

Men den eneste måten å være sikker på om hun får i seg nok mat, er som du sier å kontroll veie.

Lykke til.

Jo, det kan nok være at det har stabilisert seg... Slipper å bruke ammeinlegg nå, og det er jo kjekt

;)

Ellers takk for svar, begge to!

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære pip og mange andre som har kommet med råd, Du skal ikke være så engstelig. Tidspunktet for når et barn "hopper over" et eller to måltider er svært forskjellig. Det finnes ingen regel som sier at det skal inntreffe ved 2 måneder eller 6 måneder. Hvis barnet tisser bra ( 6 gode våte bleier i døgnet), trives og er fornøyd er det som regel et tegn på nok melk. Hvis du ikke roer deg kan du sjekke vekten på barnet på helsestasjon. Uro og engstelse er minst like truende for melkemengeden som at barnet begynner å sove over. Det høres ut som du gjort en flott innsats for å øke produksjonen. Når det gjelder ammete og urtete av ymse slag så kan det bli overdosert, det er rapportert forgiftninger hos barnet ved overdreven bruk.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller

annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesenet. I forum besvarer vi

utvalgte spørsmål i løpet av en til to dager.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...