sandrabullock Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 hei.jeg er en jente på 24 som for noen år siden var sammen med en mann i et og et halvt år..,-denne mishandlet meg og prøvde å få meg gravid..-,ved å tvinge meg til sex uten prevensjon.ble ikek gravid med han men min nye kjæreste etter dette..-,jeg ble helt hysterisk fordi jeg da hadde gått i et og halvt år og vært konstsnt redd for å være gravid.-,også ble jeg det..selv om det var med en snill mann var det grusomt.var 20 år da, og fikk et barn..,-og det ble slutt med barnefaren også..-,så er alenemor..-,emn problemet mitt er at jeg fortstatt er livredd for å være gravid ...selv om jeg bruker prevensjon..,-har nå brukt computer + kondom i 2 år, før det p-piller men disse ble jeg gal av.. har nå en kjæreste som er helt fanatstisk, men jeg er så redd hele tiden..,-klarar ikke tenke på annet enn at nå er jeg sikkert gravid..,-og er konstsnt depromert og redd..-,er det noe jeg kan gjøre for at dette skal bedre seg?jeg har gått til psykolog i et år..+ akupunktur fordi eg er deprimert trolig grunnet vanskelig barndom og mishandlingen.på forhånd takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63296-redd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Da har jeg en god ide (driver rene verve-kampanjen, for ingen ser ut til å ha hørt om det!): Er selv redd for å bli gravid, ettersom jeg sliter psykisk, og har allerede et barn. Vil ikke ha fler, men synes jo sterilisering er litt tidlig! Så derfor bruker jeg p-sprøyte. Enkelt og greit! En gang hver tredje måned får jeg satt en depo-sprøyte, som er like sikker som p-piller. Og så slipper jeg mensen, smerter, ømme bryster, gråtetokter osv.... Det var faktisk en av grunnene til å begynne med sprøyten. Du får den på resept hos legen din, og fordelene er jo mange: Få bivirkninger (kan ha noen små blødninger de første ukene, men de forsvinner raskt)! Du slipper å engste deg for å glemme en pille! Ingen bekymringer for om du kommer til å få mensen midt i ferien! Ingen ekle piller å svelge hver morgen! Billig - faktisk billigere enn piller. Sprøyten kan du sette selv, eller få satt hos legen din. Enkelte mener det kan ta lengre tid å bli gravid etter bruk av p-sprøyte, men det gjelder jo p-piller også. Og det ser ikke ut til å være et problem i Sverige, hvor p-sprøyte er mye vanligere. Noen leger har helt korrekt påpekt at mange kvinner har psykologisk behov for å ha en menstruasjon - at det er noe de tror de må ha (som faktisk ikke er riktig), og at de føler det er tegn på at alt er ok i kroppen. Greit nok, men jeg klarer meg fint uten! Litt ymse info fra meg - du kan jo bestille en legetime, og snakke med legen din om det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63296-redd/#findComment-278757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandrabullock Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Da har jeg en god ide (driver rene verve-kampanjen, for ingen ser ut til å ha hørt om det!): Er selv redd for å bli gravid, ettersom jeg sliter psykisk, og har allerede et barn. Vil ikke ha fler, men synes jo sterilisering er litt tidlig! Så derfor bruker jeg p-sprøyte. Enkelt og greit! En gang hver tredje måned får jeg satt en depo-sprøyte, som er like sikker som p-piller. Og så slipper jeg mensen, smerter, ømme bryster, gråtetokter osv.... Det var faktisk en av grunnene til å begynne med sprøyten. Du får den på resept hos legen din, og fordelene er jo mange: Få bivirkninger (kan ha noen små blødninger de første ukene, men de forsvinner raskt)! Du slipper å engste deg for å glemme en pille! Ingen bekymringer for om du kommer til å få mensen midt i ferien! Ingen ekle piller å svelge hver morgen! Billig - faktisk billigere enn piller. Sprøyten kan du sette selv, eller få satt hos legen din. Enkelte mener det kan ta lengre tid å bli gravid etter bruk av p-sprøyte, men det gjelder jo p-piller også. Og det ser ikke ut til å være et problem i Sverige, hvor p-sprøyte er mye vanligere. Noen leger har helt korrekt påpekt at mange kvinner har psykologisk behov for å ha en menstruasjon - at det er noe de tror de må ha (som faktisk ikke er riktig), og at de føler det er tegn på at alt er ok i kroppen. Greit nok, men jeg klarer meg fint uten! Litt ymse info fra meg - du kan jo bestille en legetime, og snakke med legen din om det. Lykke til! tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg!!Men jeg tåler ikke tilskudd av hormoner..-,blir svært deprimert..-,og det gjelder vel for p-sprøyte også..er jo de samme hormonenne ikke sant??Eller..?jeg kan jo høre med en lege..iallefall tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63296-redd/#findComment-280971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.