Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 10 år har diagnosen AD/HD og bruker Ritalin!

Da hun fikk diagnosen , var mine foreldres første reaksjon om det var arvlig?!

De mente at jeg måtte ha den i en eller annen grad.Jeg har /er veldig aktiv.

Klarer aldri å sitte rolig , har fikse ideer om telling og er veldig rastløs.....*sliter* ut mannen min.

Men , til saken ; datteren min på 2 år er unormalt aktiv , ekstremt hissig og har enda ikke sovet rundt!

Hun våkner 2-6 x i løpet av natten og har veldig lite behov for søvn!

Hun var i tilegg prematur , og hadde en tøff start på livet.

de som ser henne , og som har barn i samme alder reagerer på hennes adferd!

hvor tidelig kan en få utredet unger angående denne diagnosen?

Noen som vet?

Har ikke lyst at det ev. skal gå så lang tid som med søsteren!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63332-er-det-veldig-arvlig/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest byhuldra

..har jeg lest et sted. Ellers kan det skyldes fødselsskader, rusbruk i svangerskapet etc.

Sønnen min har add, og da jeg leste om dette var det mue som kunne stemme på nmeg, både som barn og nå. Jeg tror likevel ikke jeg ville fått en diagnose, men noen av "problemene" er der. Faren hans mistenker jeg og for å ha hatt noe i barndommen som BURDE vært oppdaget. Dette baserer jeg på egne erfaringer med ham, og utsagn fra de som kjente ham som barn. Han utviklet andre psykiske problemer i tenårene/voksen alder.

I min svigerinnes bror har store problemer, det har han hatt hele barndommen uten at de fant ut hva det var. Først som tenåring gikk det opp for dem at det kunne være adhd. Min niese viser mange tegn på adhd, fra det å nesten ikke sove til baby, til det å være spinnvill hele tiden mm.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63332-er-det-veldig-arvlig/#findComment-309701
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...