Melaisa Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg fant adressen til en nettutgave av boken, men det ser ikke ut som om det står om dette her. Men du kan jo se etter selv om du vil. http://www.foreldrenett.no/ammeboka/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-280815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 "For vårt barn ble puppene kilde til mye kos til tross for at de ikke ga mat!" *kremt* Dette innlegget sier alt jeg ville frem til! Mye kos selv om de ikke ga mat... Perverst... Tipper det er moren som syntes det var så kos, babyen skjønner jo ikke at det ikke kommer mat. Hadde den gjort det ville den neppe sugd heller, men da hadde jo mammaen gått glipp av all kosen... Herregud... For det første, så bør man lære seg å ikke legge seg bort i hva andre gjør, så lenge det ikke er noe som har med mishandling å gjøre. Når du mener det er pervest å la en baby eller et lite barn suge på brystet, så regner jeg med at du ikke selv har ammet. Jeg hadde nemlig også helt andre forestillinger om hva det ville si å amme - enn hva det faktisk var. Det er ikke noe seksuelt i det å amme. Selv kunne jeg ikke engang kjenne at barnet hang på puppen, om det sugde riktig. Og hvorfor er du skeptisk til rosas utsagnt om at barnet koser seg? Tror du ikke barn på f.eks. ett år er i stand til å kose seg? Det er kanskje akkurat når de suger på brystet de klarer å finne roen og slappe litt av. Fra de er seks måneder koser de med mamma - ved å fikle på klærene, knipe i nesen, lugge litt - hva nå enn de liker De koser ikke med mamma ved å suge på brystet - men de koser MENS de suger. De driver ikke å sutter på morens bryst fordi hun skal bli i humør til å hoppe til køys med far. Sånn er det bare ikke, du får spørre damer du kjenner som har ammet. Langt de fleste har vel langt mindre sex i den perioden de ammer enn hva de har hatt før de fikk barn/mellom barna. Det er IKKE perverst å amme barn, og det går ikke an å sammenligne sin egen "moral" med andres. Jeg har en jente som fyller to år på søndag, og det ville overhode ikke være naturlig for meg å legge henne til brystet for trøst eller noe. Men så er det lenge siden hun sluttet å få melk også. Hadde hun derimot fått melk hele denne tiden, så hadde det jo vært naturlig for oss begge. Dette ble en avsporing, men jeg ville bare fortelle deg at du er helt på jordet. Kom deg tilbake igjen på fast jord. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-280823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klara klokke Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 For det første, så bør man lære seg å ikke legge seg bort i hva andre gjør, så lenge det ikke er noe som har med mishandling å gjøre. Når du mener det er pervest å la en baby eller et lite barn suge på brystet, så regner jeg med at du ikke selv har ammet. Jeg hadde nemlig også helt andre forestillinger om hva det ville si å amme - enn hva det faktisk var. Det er ikke noe seksuelt i det å amme. Selv kunne jeg ikke engang kjenne at barnet hang på puppen, om det sugde riktig. Og hvorfor er du skeptisk til rosas utsagnt om at barnet koser seg? Tror du ikke barn på f.eks. ett år er i stand til å kose seg? Det er kanskje akkurat når de suger på brystet de klarer å finne roen og slappe litt av. Fra de er seks måneder koser de med mamma - ved å fikle på klærene, knipe i nesen, lugge litt - hva nå enn de liker De koser ikke med mamma ved å suge på brystet - men de koser MENS de suger. De driver ikke å sutter på morens bryst fordi hun skal bli i humør til å hoppe til køys med far. Sånn er det bare ikke, du får spørre damer du kjenner som har ammet. Langt de fleste har vel langt mindre sex i den perioden de ammer enn hva de har hatt før de fikk barn/mellom barna. Det er IKKE perverst å amme barn, og det går ikke an å sammenligne sin egen "moral" med andres. Jeg har en jente som fyller to år på søndag, og det ville overhode ikke være naturlig for meg å legge henne til brystet for trøst eller noe. Men så er det lenge siden hun sluttet å få melk også. Hadde hun derimot fått melk hele denne tiden, så hadde det jo vært naturlig for oss begge. Dette ble en avsporing, men jeg ville bare fortelle deg at du er helt på jordet. Kom deg tilbake igjen på fast jord. Les rosas innlegg, hun "ammer" ungen uten å ha melk, det er perverst, hun lurer jo ungen. En adoptivunge som ikke er vant til å bli ammet kan umulig finne samme kosen i å suge på pupper som de som har blitt ammet av mammaen siden de var nyfødte. DA er det kun for morens kos, og det er perverst av moren. Hun utnytter barnets sugerefleks for egen nytelse, ikke sexuell nytelse antageligvis, men for liksom å føle seg som "skikkelig" mamma. Må da vel kunne finne andre måter å kose på?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-280835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dreven ammer som tilbyr pupp uavhengig av hvilken mave ungen kom Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Synes nesten det hørtes litt perverst ut jeg da, og prøve å få en adoptivunge til å suge på puppene dine.. Når du ikke har vært gravid med en baby, og dermed ikke har melk til den er det vel ikke naturlig å amme den vel? Du kan vel være glad for at du slipper, da blir du ikke så oppbundet med at du må være rundt babyen hele tiden heller, men kan være borte flere timer (eller dager) uten at det gjør noe ernæringsmessig. Frihet kalles det vist. Ambisiøst nick du har valgt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-280861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Les rosas innlegg, hun "ammer" ungen uten å ha melk, det er perverst, hun lurer jo ungen. En adoptivunge som ikke er vant til å bli ammet kan umulig finne samme kosen i å suge på pupper som de som har blitt ammet av mammaen siden de var nyfødte. DA er det kun for morens kos, og det er perverst av moren. Hun utnytter barnets sugerefleks for egen nytelse, ikke sexuell nytelse antageligvis, men for liksom å føle seg som "skikkelig" mamma. Må da vel kunne finne andre måter å kose på?? Hvor gammel tror du dette barnet som cran skal adoptere vil være? Ti uker? Er det for gammelt da? Eller er det om hun adopterer et to år gammelt barn du mener det er perverst dersom hun legger det til brystet? Det er jo litt relevant for diskusjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-280870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alven Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Det er ikke barnet som er perverst da Einstein, det er jo mora som på død og liv skal få ungen til å amme en pupp det naturligvis ikke er melk i siden hun ikke har født barnet. Det finnes tross alt andre måter å bli kjent med/bundet til barnet på uten å gå til sånne skritt... Einstein... Ikke kast stein når du står i drivhus.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-280878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Heisann! Vår datter var 10 uker da vi hentet henne, så barn man adpterer trenger alldeles ikke være over ammealder! Jeg kunne ikke tenke meg å amme selv, men jeg forstår ikke hva som er så perverst med å amme, om man får det til, så lenge det er snakk om et lite barn. cran skal adpoptere fra et barnehjem hvor man svært ofte får babyer under tre mnd. Over til spørsmålet ditt, cran, så vet jeg at det er folk som har fått det til, men jeg aner ikke hvordan. Har lest om det en gang, tror det er snakk om stimulering av brystene med brystpumpe etc. Lykke til! PS! Nærmer det seg tildeling??? Beste hilsen fra *sukk* Jeg tenkte meg at det ikke ville falle i god jord hos særlig mange. Men det er nå engang slik jeg ser på det. Og du er vel enig i at svært mange adoptivbarn ER over det "akutte" behovet for å ammes når de hentes av sine nye foreldre? At akkurat du fikk ditt barn når det var 10 uker er slett ikke vanlig, etter mitt inntrykk. Poenget mitt var vel at jeg så for meg et barn på 10-18 mnd, som kommer fra barnehjem, altså fra et liv der det aldri har blitt ammet....Å trykke et så gammelt barn til puppen for å plutselig skulle LÆRE det å amme i den alderen, et barn som faktisk tygger mat med egne tenner, høres helt merkelig ut. Og det tror jeg faktisk jeg ikke er alene om å synes!! Enten du liker det eller ei. Beklager om det støter noen, men det er ikke alle meninger som er like populære. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-280893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Fikk dårlig avsmak av å lese innlegget ditt molli. Og må si jeg mistet mye av respekten for det du skriver. Til cran: Hvis folk mener at små barn kan gjøre perverse ting, er det egentlig deres problem. Vet desverre ikke noe om amming. Lykke til Hva eksakt fikk du dårlig smak av da? Jeg blir litt irritert, jeg, for du skjønner visst ikke hva jeg snakker om. Hva i huleste skal det være godt for å begynne å LÆRE et barn på kanskje 10-18 mnd å amme, som sannsynligvis aldri har blitt ammet før (eller iallefall har glemt det helt) ???? Jeg mener at amming, det er ikke nødvendig for enhver pris....! Se svaret mitt til Snø. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-280895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Hva er vitsen med det da? Vil ikke det bli noe unaturlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-280961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym ikvel! Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Les rosas innlegg, hun "ammer" ungen uten å ha melk, det er perverst, hun lurer jo ungen. En adoptivunge som ikke er vant til å bli ammet kan umulig finne samme kosen i å suge på pupper som de som har blitt ammet av mammaen siden de var nyfødte. DA er det kun for morens kos, og det er perverst av moren. Hun utnytter barnets sugerefleks for egen nytelse, ikke sexuell nytelse antageligvis, men for liksom å føle seg som "skikkelig" mamma. Må da vel kunne finne andre måter å kose på?? Måtte bare skrive inn, innlegget ditt provoserer meg! Vi fikk datteren vår når hun var 16 mnd. Etter 2 årsdagen hennes ble det plutselig kos for henne å suge i puppen min. Hun visste at det ikke kom ut noe mat/melk, men kosen var der for det. Hun roet seg ned og koste seg. Hun koste med puppen og strøk meg på armen eller i ansiktet. Ser på det å amme et 10 uker gammelt spedbarn som er adoptert som ganske naturlig, hvis barnet vil suge, og mor får nok melk. Hadde selv tenkt å prøve men fant ut at jeg ikke var motivert nok! Ønsker cran lykke til uansett hva hun gjør... Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest garbo Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Einstein... Ikke kast stein når du står i drivhus.. Heheh! Enig med deg og de andre fornuftige menneskene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 888 Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Hei cran. Jeg ville bare komme med noen kommentarer i dette tilfellet. Først: Ikke følg rådene til dem som her inne prøver å ødelegge ammegleden. Det er langt ifra perverst å prøve å amme sitt barn. Jeg har hørt at flere har fått det til, men det kreves en stor porsjon pågangsmot og vilje. Men jeg synes ikke du skal la være å prøve. Kontakt ammehjelpen på ditt hjemsted. De har masse info, omkring dette. Du må nok regne med å pumpe deg en stund i forkant, men der finnes også en spray som fåes på resept som øker utdrivningsreflsksen. Ellers har de ammete på helsekosten. Men som sagt, kontakt ammehjelpen. Jeg finner det litt rart at personer som uttaler seg om dette argumenterer med at en blir så bundet med amming.... Synes det er utrolig innsnervet syn og la være å amme pga. bevegelsesfriheten. *rister på hodet* og regner med at vedkommende ikke har ammet selv. Hilsen en pervers som ammer sitt barn ¨på over 2 år. Du ammer ikke ett barn over to år for barnet sin del, men din egen. Slipp taket mamma, finn ut hvor skoen egentlig trykker! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alven Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Heheh! Enig med deg og de andre fornuftige menneskene. Og her påstår folk at jeg ikke eier humor. Høhø. Melder meg ut av denne diskusjonen nå, det var ikke våre meninger hun spurte etter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 888 Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Uff, for et innlegg. Du skriver "Synes nesten det hørtes litt perverst ut jeg da, og prøve å få en adoptivunge til å suge på puppene dine.. " Mulig du formulerer deg veldig dårlig, men det høres ut som om du mener at adoptivbarn ikke er like bra som barn som har kommet gjennom livmoren. Adoptivforeldre vil oppleve det andre foreldre går i gjennom. Det er ikke som om de adopterer for å slippe unna vonde ting som fødsel, og tidkrevende ting som amming. Tenk deg om før du skriver. Knytte små barn sammen med ord som 'perverst', det er ille! Tror ingen mener at det er de små barna som er perverse. Kunne aldri tenkt meg og amme mitt adoptivbarn. -Morsmelk er tross alt kun bevist heldig til barnet er 0-6mnd. Alt etter dette kan ikke dokumenteres som heldig + at jeg leste om dette, og morsmelk som er kunstig stimulertfrem må man i tillegg gi morsmelkerstatning da melken er alt for lite næringsrik. Kom ikke og si at man gjør det for barnet skyld. Her er det nok bare mamma som vil være det med stor M. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 888 Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Bare til opplysningen så ser vi ikke på barna våre som "en adoptivunge". Sorry om jeg virker hårsår, men jeg fatter ikke hva som er så perverst med å amme et barn man ikke har født selv! Beste hilsen fra Mine barn kommer ikke til og bli ammet. Jeg opplever så meget annet som mor, som ikke biologiske mødre gjør, så for meg kan di godt få amme i fred. Ja, snø i dette tilfellet er du nok en smule hårsår. Jeg skjønner at amme er flott, men det er ikke helt naturlig da det ikke engang blir fullverdig morsmelk av det. FOr og si det rett ut: det blir ingen rå melk og da er det jo kun for kosen sin skyld, og det er litt perverst at mamma må ha barnet til og su på puppene sine for og føle seg som en fulverdig mor. Dere om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snø Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Mine barn kommer ikke til og bli ammet. Jeg opplever så meget annet som mor, som ikke biologiske mødre gjør, så for meg kan di godt få amme i fred. Ja, snø i dette tilfellet er du nok en smule hårsår. Jeg skjønner at amme er flott, men det er ikke helt naturlig da det ikke engang blir fullverdig morsmelk av det. FOr og si det rett ut: det blir ingen rå melk og da er det jo kun for kosen sin skyld, og det er litt perverst at mamma må ha barnet til og su på puppene sine for og føle seg som en fulverdig mor. Dere om det. Nå har ikke jeg ammet eller planer om å amme, da :-) Men jeg synes heller ikke at det er så veldig ekkelt om noen velger å amme et adoptert barn. Foruttsatt at det er en baby, og at barnet ikke tvinges til det. Setningen jeg reagerte på var at det var "perverst å få en adoptivunge til å suge på puppen". Hva er en "adoptivunge", lurte jeg på da, og det var det jeg refererte til når jeg sa at jeg muligens var en smule hårsår. Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snø Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 *sukk* Jeg tenkte meg at det ikke ville falle i god jord hos særlig mange. Men det er nå engang slik jeg ser på det. Og du er vel enig i at svært mange adoptivbarn ER over det "akutte" behovet for å ammes når de hentes av sine nye foreldre? At akkurat du fikk ditt barn når det var 10 uker er slett ikke vanlig, etter mitt inntrykk. Poenget mitt var vel at jeg så for meg et barn på 10-18 mnd, som kommer fra barnehjem, altså fra et liv der det aldri har blitt ammet....Å trykke et så gammelt barn til puppen for å plutselig skulle LÆRE det å amme i den alderen, et barn som faktisk tygger mat med egne tenner, høres helt merkelig ut. Og det tror jeg faktisk jeg ikke er alene om å synes!! Enten du liker det eller ei. Beklager om det støter noen, men det er ikke alle meninger som er like populære. Det er flere barn enn du tror som er så små når blir adoptert bort :-) Ellers er jeg enig i at det ville være snålt å tvinge et barn på over året til å amme. Men her snakker vi om _små_ babyer på bare 2-3 mnd. Og morsmelk skal jo være sunt, pluss at det gir nærhet mellom mor og barn. Jeg kunne som sagt ikke tenkt meg å amme selv. Men det er aller mest fordi det er så inn i hampen stress å få i gang melkeproduksjonen, ikke fordi jeg synes det er ekkelt! Hadde det vært en enkel greie, så kunne jeg faktisk vurdert det. Jeg tror ikke det er mange som vil begynne å amme 1- og 2-åringer, bare så det er sagt. Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rosa Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 "For vårt barn ble puppene kilde til mye kos til tross for at de ikke ga mat!" *kremt* Dette innlegget sier alt jeg ville frem til! Mye kos selv om de ikke ga mat... Perverst... Tipper det er moren som syntes det var så kos, babyen skjønner jo ikke at det ikke kommer mat. Hadde den gjort det ville den neppe sugd heller, men da hadde jo mammaen gått glipp av all kosen... Herregud... JØSS!!!!!!!! Det er da svært hvor noen misforstår her inne!!!! Blir ganske sjokkert over slike innlegg som ditt, klara klokke. Man forstår vel det man vil forstå, og leser det man vil mellom linjene. HVEM HAR SNAKKET OM SUGING PÅ PUPPENE; OG HVEM HAR SNAKKET OM AT DET ER TIL MAMMAENS BESTE??? Det sies og skrives ganske mye rart her inne, men dette går litt for vidt (har forresten ikke orket å lese alle innleggene ddine ovenfor om det er det du tror jeg svarte på). For vår del likte barnet vårt å ligge hud mot hud mot puppene mine, visst er de myke og gode, og visst er det varmt og godt å være nær mammaen sin, for jeg ER faktisk barnets mamma!!!! Tror det er du som har litt forvridd syn på hva perversiteter er 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest omma Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Les rosas innlegg, hun "ammer" ungen uten å ha melk, det er perverst, hun lurer jo ungen. En adoptivunge som ikke er vant til å bli ammet kan umulig finne samme kosen i å suge på pupper som de som har blitt ammet av mammaen siden de var nyfødte. DA er det kun for morens kos, og det er perverst av moren. Hun utnytter barnets sugerefleks for egen nytelse, ikke sexuell nytelse antageligvis, men for liksom å føle seg som "skikkelig" mamma. Må da vel kunne finne andre måter å kose på?? Du er sannelig på jordet, les svaret mitt ovenfor ordentlig: JEG HADDE IKKE OVERSKUDD TIL Å PRØVE Å AMME; MEN BARNET MITT KOSTE SEG MED NÆRHETEN TIL MAMMAEN SIN LIKEVEL; UTEN Å SUGE!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rosa Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Les rosas innlegg, hun "ammer" ungen uten å ha melk, det er perverst, hun lurer jo ungen. En adoptivunge som ikke er vant til å bli ammet kan umulig finne samme kosen i å suge på pupper som de som har blitt ammet av mammaen siden de var nyfødte. DA er det kun for morens kos, og det er perverst av moren. Hun utnytter barnets sugerefleks for egen nytelse, ikke sexuell nytelse antageligvis, men for liksom å føle seg som "skikkelig" mamma. Må da vel kunne finne andre måter å kose på?? Du er sannelig på jordet, les svaret mitt ovenfor ordentlig: JEG HADDE IKKE OVERSKUDD TIL Å PRØVE Å AMME; MEN BARNET MITT KOSTE SEG MED NÆRHETEN TIL MAMMAEN SIN LIKEVEL; UTEN Å SUGE!!!!!!!!!! OBS Feil nick ovenfor!(Gammelt nick på maskinen) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63439-amming-av-adoptivbarn/page/2/#findComment-281134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.