Gå til innhold

Hva feiler meg? Angst? Alkolisme? Tvangstanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg har i mitt voksne liv alltid kunne hatt litt fylleangst etter jeg har vært på byen.. (generelt angst for alt, ikke hva jeg har gjort dagen før).. En søndag, september 2001 fikk jeg et utrolig angst anfall etter jeg hadde vært på byen dagen før.. Jeg klarte ikke å gå i gatene, jeg var livredd alt og alle .. Etter et par uker forsvant noe av angsten men jeg fikk en lammelse i venstre delen av hodet, og deler av ansiktet. Denne lammelsen var der nesten 24 timer i døgnet i ca 6 måneder. Jeg oppsøkte lege og fikk tatt scan av hodet.. Ingenting feil.. Jeg merket første gang i julen 2001 at det var et par dager smerten forsvant, men den kom tilbake når jeg kom til oslo igjen og startet å jobbe.. Pga av sterk frykt for å dø tar jeg ikke fly.. Jeg tar ikke Buss over lengre strekninger.. Jeg klarer nesten ikke å sitte i møte på jobben for jeg får tvangstanker.. Jeg tror hele tiden at det er noe feil med meg, og at jeg skal dø. Men jeg har faktisk aldri vært så frisk siden jeg fikk dette. Dessverre er det eneste som døyver angsten min alkohol, noe som fører til at jeg drikker nesten daglig.. dette har jeg gjort i en lengre periode, også før jeg fikk angstanfall.. (jeg drikker meg ikke full, bare 1 flaske vin om dagen eller 6 øl).. Jeg vet at alkohol ikke er heldig iforhold til angst og har også merket at trening kan gjøre samme nytten som alkohol.

Jeg har fremdeles lammelsen i hodet til tid og annen, og lurer på når eller om dette noen gang kommer til å gå over. Plutselig kan jeg bli svimmel og er redd for å besvime.. Har funnet ut at jeg generelt er livredd for å dø... Hva lider jeg av? Hva kan jeg gjøre? Begynner å bli meget sliten å lei av dette.

Hilsen

Gutt1976

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror dette startet med et panikkanfall etter en fyllekule. Deretter har du som mange andre utviklet agorafobi. Sekundært har du vel også uheldig bruk av alkohol.

Jeg mener du trenger spesialisthjelp med medisiner og kognitiv psykoterapi. Dette får du på en psykiatrisk poliklinikk, og fastlegen din kan henvise deg. Du må nok regne med en behandlingstid på et halvt til ett år.

elvin1365380353
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg føler meg veldig hjemme i de følelsene du beskriver. Svimmelhet og en forferdelig angst for å dø. Jeg har ikke noe godt råd å gi det, utenom kanskje å prøve en lykkepille, og være så mye ute i skog og mark som mulig.

Sterkere fyskisk har god innvirkning på psyken.

Jeg merker at når jeg går turer ser verden adskillig lysere ut.

Gjest Triumf Over Panikk
Skrevet

Profesjonell hjelp som NHD skriver er nok nødvendig. I tillegg kan det være greit å ha noen å snakke med som har vært igjennom noe av det samme, eller er i en liknende situasjon. Dette kan du få hos Triumf Over Panikk. Les mer på våre websider. Jeg gjør oppmerksom på at dette i tilfelle blir i stedet for alkoholen.

http://top.gotdns.org

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...