Gå til innhold

Nytt kryss på lista...nå er det slutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så var det overstått - kom meg endelig til gynekolog i dag, og hadde egentlig bare tenkt til å snakke med henne. Men jeg følte meg så pressa, og ville så gjerne vite om alt er ok etter fødselen, og om smertene er ufarlige.

Så sa jeg til slutt ja til en undersøkelse. Hun var både hyggelig og flink, men ikke vant til pasienter som gråter og hulker gjennom hele seansen. Alt var ok, men jeg fikk meg en skikkelig knekk. Gråt hele tiden mens jeg var på kontoret, og en halvtime etterpå - før jeg klarte å ta meg sammen, og møtte mannen min i byen. Heldigvis kunne han møte meg. Men jeg skulle jo på jobbb... Vurderte å skaffe en sykemelding, men visste ikke helt hva jeg isåfall skulle si. Så jeg kom meg på jobb, etter et par timer med intensiv undertrykking av smertene og opplevelsen. Er fortsatt skjelven og småkvalm, og føler meg merkelig gåen. Nå gjenstår det bare å vente på blodprøvene, for å se om alt er normalt med hormonene. Og det er det sikkert...

Så er ikke det en forklaring, heller. Antar jeg. Forventer at alt er ok, som vanlig. Nå kan jeg ikke komme på mer som kan undersøkes, og som kan gi meg håp om bedring. Ikke det at jeg ønsker å være syk - men jeg skulle så gjerne ønske at de kunne finne noe - NOE - hva som helst, som kan kureres eller behandles.

Slik det er nå, er det ingenting som hjelper. Kroppen bryter sammen, jeg orker ingenting, og blir stadig syk - men alt er ok somatisk. Tåler ikke anti-psykotika, AD har ikke lenger effekt - terapien står uten nevneverdige resultater. Ingen kan hjelpe meg med underlivssmertene, ryggsmertene, fordøyelsesplagene og søvnløsheten. Er fullstendig utslitt, og tror alt er slutt nå. Vil bare sove, hvile. Heldigvis er det bare en og en halv uke igjen til psykiateren min er tilbake. Er redd jeg skal tippe mer over i psykoser igjen, og miste kontrollen - slik jeg har i perioder. Har bare lyst til å få lov til å være meg selv, og slippe dette spillet for at alle skal tro jeg er normal...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå er vel det viktigste bare å holde ut til terapeuten din er tilbake fra ferie.

Jeg har vel sagt det før, men gjentar det allikevel: Hvordan du har det nå - og har hatt det de senere år - sier ikke nødvendigvis noe om hvordan du kommer til å få det i fremtiden.

For noen år siden, ville jeg ment at det var bortkastet tid å lete etter fysiske årsaker til psykiske symptomer. Dette synes jeg ikke lenger er så enkelt å hevde; min samboer ble diagnostisert med biplolar lidelse - etter flere år viste det seg å ligge en annen sykdom til grunn for de psykiske symptomene. For hans del har det ikke spilt noen rolle at en annen sykdom er årsaken til de symptomene han hadde den gangen - men det viser jo at leger i en del tilfeller er vel raske til å tillegge psyken all forklaring.

Det virker som om du har behandlere som gjerne vil hjelpe deg - og som forsøker å finne de beste tiltak. Derfor håper jeg du fortsetter å samarbeide med dem - og så får tiden vise hvordan livet ditt blir i fremtiden.

God helg, ulva!

Skrevet

Akkurat nå er vel det viktigste bare å holde ut til terapeuten din er tilbake fra ferie.

Jeg har vel sagt det før, men gjentar det allikevel: Hvordan du har det nå - og har hatt det de senere år - sier ikke nødvendigvis noe om hvordan du kommer til å få det i fremtiden.

For noen år siden, ville jeg ment at det var bortkastet tid å lete etter fysiske årsaker til psykiske symptomer. Dette synes jeg ikke lenger er så enkelt å hevde; min samboer ble diagnostisert med biplolar lidelse - etter flere år viste det seg å ligge en annen sykdom til grunn for de psykiske symptomene. For hans del har det ikke spilt noen rolle at en annen sykdom er årsaken til de symptomene han hadde den gangen - men det viser jo at leger i en del tilfeller er vel raske til å tillegge psyken all forklaring.

Det virker som om du har behandlere som gjerne vil hjelpe deg - og som forsøker å finne de beste tiltak. Derfor håper jeg du fortsetter å samarbeide med dem - og så får tiden vise hvordan livet ditt blir i fremtiden.

God helg, ulva!

Takk for oppmuntringen - vet jeg bare spyr ut eder og galle i disse dager - men jeg har det bare så fryktelig vondt!

God helg til deg også!

Skrevet

Takk for oppmuntringen - vet jeg bare spyr ut eder og galle i disse dager - men jeg har det bare så fryktelig vondt!

God helg til deg også!

Jeg synes du bruker forumet konstruktivt :-) Gir mening å kommentere på det du skriver,- fordi du velger å være direkte og ærlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...