Gå til innhold

I have survived!

Anbefalte innlegg

Gjest bipoline
Skrevet

Nå har jeg slitt tungt i 5 år, men de siste 3 årene har vært et helvete. Jeg har vært mer eller mindre suicidal de siste årene, selvdestruktiv til 1000 og innlagt mange ganger. Diagnoser har fløyet i hopetall gjennom luften og jeg har prøvd utallige medikamenter.

Men nå lurer jeg faktisk på om jeg øyner lys i tunnelen. ( og ikke at det er det berømmelige toget som atter en gang kommer i mot meg...)Jeg føler meg mer stabil, jeg sover bedre uten sovemedisiner tilogmed! Og jeg har lyst til å begynne å leve igjen blandt folk, arbeide, trene o.l.

Jeg fikk mast meg til å prøve ut en ny type medisin som heter Zeldox (ligner på Zyprexa som jeg ble så sløv av). Jeg har vært gjennom noen knalltøffe uker med bivirkninger og justering av doser i begynnelsen, men nå virker det bra for meg.

Så til alle dere som sliter med livet deres; hold ut! Selv om dere ikke tror det nå, så kommer det bedre dager og det finnes hjelp å få!

PS: hvordan får jeg bort de inni hampens irriterende pop-ups-reklamene? De ødelegger jo når jeg skriver!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig fint å lese innlegget ditt:) Stå på... Kjempe fint at det går bedre med deg.

Jeg også har det bedre. Går litt opp og ned men i det store og hele går det mye bedre.

Ps, når du skriver i have survived, har du da hørt den sagne fra destinys child?? Om du ikke har hørt den, så mååå du høre den. Den er veldig fin for alle som sliter litt. Den er skrevet for den som har problemer osv:)

Pop up's vet jeg ikke hvordan du tar bort. Men ja, gosh, så irriterende de er..

Ha en fin dag! Jeg er kjempe glad det går bedre for deg:)

Klem om du vil ha fra,

Gjest camaron
Skrevet

Hei bipoline

Kjempekjekt å lese innlegget ditt og se at det går bedre med deg :-) Jeg har vært borte fra dol en stund, men blir nok oftere innom fremover. Jeg har det sånn tålelig bra.

Hvordan en fjerner disse reklamegreiene vet jeg desverre ikke, er helt enig i at de er irriterende.

Mvh

Gjest bipoline
Skrevet

Hei bipoline

Kjempekjekt å lese innlegget ditt og se at det går bedre med deg :-) Jeg har vært borte fra dol en stund, men blir nok oftere innom fremover. Jeg har det sånn tålelig bra.

Hvordan en fjerner disse reklamegreiene vet jeg desverre ikke, er helt enig i at de er irriterende.

Mvh

Hei camaron

Takk for svar! Det går jo opp og ned i alles liv, men for oss som sliter er det jo godt når trenden blir oppadstigende. Veien frem er jo lang, med ups and downs - men jeg vil bli bra nå!!

Men si meg; har du skiftet nick her tidligere fra t*****? Var det vi som har nogenlunde samme historie? Er visst litt glemsk, jeg .....

Gjest bipoline
Skrevet

Så utrolig fint å lese innlegget ditt:) Stå på... Kjempe fint at det går bedre med deg.

Jeg også har det bedre. Går litt opp og ned men i det store og hele går det mye bedre.

Ps, når du skriver i have survived, har du da hørt den sagne fra destinys child?? Om du ikke har hørt den, så mååå du høre den. Den er veldig fin for alle som sliter litt. Den er skrevet for den som har problemer osv:)

Pop up's vet jeg ikke hvordan du tar bort. Men ja, gosh, så irriterende de er..

Ha en fin dag! Jeg er kjempe glad det går bedre for deg:)

Klem om du vil ha fra,

Hei doljenta!

Takk for svar, det er jo godt at noen leser det jeg skriver og gir respons. Håper det kan bli bra for deg også - det er jo bønnen for de fleste av oss her inne.

Jeg har hørt en sang med tittel som jeg har skrevet - en hit for mange år siden - men jeg husker ikke mer enn tittelen. Jeg får finne sangen du skriver om på internett og laste den ned - spennende!

Skrevet

Dette var hyggelig å lese.

Når livet etter lang tid blir lettere, så kan man ofte lure på hva medførte endringen?

- Var det medisiner?

- Var det samtaleterapi av ymse slag?

- Var det ytre begivenheter?

- Eller var det bare kort og god TID...

Jeg har alltid undret meg over hva som for en del er den viktigste komponenten - men innlegget ditt er viktig fordi det viser at det er et poeng i å ikke gi opp etter kort tid - hvordan man har det i øyeblikket sier ikke nødvendigvis noe om fremtiden ...

Gjest camaron
Skrevet

Hei camaron

Takk for svar! Det går jo opp og ned i alles liv, men for oss som sliter er det jo godt når trenden blir oppadstigende. Veien frem er jo lang, med ups and downs - men jeg vil bli bra nå!!

Men si meg; har du skiftet nick her tidligere fra t*****? Var det vi som har nogenlunde samme historie? Er visst litt glemsk, jeg .....

Det kan nok stemme med nicket har skiftet fra tr...s til camaron. Ja jeg har mange ganger kjent meg igjen i innleggene dine.

Måtte skifte nick da jeg fikk det for meg at ungene hadde funnet ut av det gamle. Jeg tror egentlig ikke at de hadde gjort det, men tok ingen sjangser.

Nå har jeg lært meg å slette midlertidige internett filer og loggen slik at ingen kan finne ut av hvilke sider jeg har besøkt og evt. nick.

mvh

Gjest pi@-m@rtine
Skrevet

Dette var hyggelig å lese.

Når livet etter lang tid blir lettere, så kan man ofte lure på hva medførte endringen?

- Var det medisiner?

- Var det samtaleterapi av ymse slag?

- Var det ytre begivenheter?

- Eller var det bare kort og god TID...

Jeg har alltid undret meg over hva som for en del er den viktigste komponenten - men innlegget ditt er viktig fordi det viser at det er et poeng i å ikke gi opp etter kort tid - hvordan man har det i øyeblikket sier ikke nødvendigvis noe om fremtiden ...

Så godt å lese at du har det bra! Hva var det som til slutt førte til bedring?

Jeg slet selv svært tungt i mange år, uten at noen behandlingsforsøk førte til bedring. Husker veldig godt hvor vanskelig det var å holde motet oppe, når ingenting så ut til å ville fungere.

Det som hjalp meg var kognitiv terapi og en kombinasjon av ad. Føler virkelig med dem som sliter, og tror det er kjempeviktig å fortelle at det går an å få det bedre! Alle dager er ikke like enkle, men jeg forventer ikke at alt skal være rosenrødt. Livet byr på både det ene og det andre, for alle.........

Skrevet

Skal begynne med Zeldox til høsten - kanskje. Noen erfaringer å dele med meg? Prøvde en kort tid, men jeg ble fullstendig utslått.

Gjest bipoline
Skrevet

Skal begynne med Zeldox til høsten - kanskje. Noen erfaringer å dele med meg? Prøvde en kort tid, men jeg ble fullstendig utslått.

Hei ulva!

Ja jeg ble også fullstendig utslått og rar i kroppen av Zeldox i begynnelsen og har vel sjelden vært dårligere av et medikament. Jeg ringte tilogmed til produsenten og spurte om det slulle være sånn! Legen min ba meg holde ut fordi han hadde hørt at det var oppstartproblemer. Jeg har nå redusert dosen litt og holdt ut(!) og nå går det mye bedre. Kan innimellom kjenne at jeg blir gele i bena og må da hvile litt. Men totalt sett er jo det bedre enn slik det var før! Lykke til til høsten......

Gjest bipoline
Skrevet

Så godt å lese at du har det bra! Hva var det som til slutt førte til bedring?

Jeg slet selv svært tungt i mange år, uten at noen behandlingsforsøk førte til bedring. Husker veldig godt hvor vanskelig det var å holde motet oppe, når ingenting så ut til å ville fungere.

Det som hjalp meg var kognitiv terapi og en kombinasjon av ad. Føler virkelig med dem som sliter, og tror det er kjempeviktig å fortelle at det går an å få det bedre! Alle dager er ikke like enkle, men jeg forventer ikke at alt skal være rosenrødt. Livet byr på både det ene og det andre, for alle.........

Jeg tror nok at det som har hjulpet meg mest er medisinene nå det siste året. Terapien har hatt mye å si før det - jeg forstår nå mer av mine tidligere negative handlingsmønstere og har klart å bryte mye av det.

Men jeg ble jo aldri bra, svingningene fortsatte og jeg stupte ned i livsfarlige depresjoner. Til slutt ble jeg rediagnostisert og fikk nye medisiner. Jeg har også stått på endel selv for å prøve ut medisiner jeg har lest om her på internett eller som jeg har hørt om andre steder.

Det har vært ganske utrolig å se hvor raskt jeg reagerer på det ene medikamentet (før: Zyprexa, nå: Zeldox). Jeg merker godt hvordan det tjorer meg fast i livet.

Men all ære for terapeutene som har vært ved min side. Jeg har vært blandt de få som har fått veldig god hjelp av systemet, og får det enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...