Gå til innhold

medisiner og brå avslutning

Anbefalte innlegg

Gjest Baremeg2
Skrevet

Hei.

Jeg har gått jevnlig på fluoxetin,zyprexa og remeron.

I tillegg tar jeg imovane for å svone.

Nå orker jeg ikke vektoppgangen, da jeg lider av spiseforstyrrelse, og har sluttet med alle medisinene, utenom imovanen. Nå fryser jeg fælt. Er dette normalt?

Går to ganger i uken til psykiater, men hun har nå ferie.

Jeg vet at dette er dumt gjort, men jeg orker ikke mer...

Jeg er så sliten...

...håper noen orker å svare...

Unnskyld bryderiet!

Baremeg

Videoannonse
Annonse
Gjest victoria80
Skrevet

Skjønner deg helt åssen du har det.Det er ikke greit med medisiner som har vektøkning som bivirkning.Gikk selv på Zyprexa og jeg gikk opp 15kg av den fra å være slank til å bli overvektig.Nei,det er ikke lett med sånne medisiner.Nå går jeg på Risperdal som skulle være kjent for å ha mindre bivirkninger enn Zyprexa.

Har mast på psykiateren om å trappe ned medisinene mine,men han vil trappe den med veldig langsomt.Han sa at vi skulle trappe ned et 1/2mg av gangen,men jeg protesterte og sa 1mg.Hater disse tablettene.Man går ikke bare opp i vekt men man blir oftere sulten også.Så har jeg gått på disse tablettene i i 3 år også.

Håper for din skyld at det ordner seg.Vil også si at det er dumt å bråslutte slik med medisiner uten å samråde deg med din psykiater.Hør med henne om det finnes noen andre medisiner som kan hjelpe deg og som ikke har de samme bivirkningene.

Skrevet

Du burde ikke slutte så brått, jeg la også på meg av Remeron, jeg byttet derfor til Cipramil men tok en 1/2 Remeron i noen uker etter at jeg fikk Cipramil.

Skrevet

Ja - det kan være medisinene. Du må ikke slutte så brått - med mindre du er innstilt på et aldri så lite helvete i noen uker. Jeg tror det gjelder alle AD: Kutt ca. 1/3 av dosen i løpet av en måned. Maks 1/2 dose i en måned. Og når det gjelder bruk av mange medisiner, så ikke kutt alle på en gang! Det høres veldig hardt ut for kroppen!

Gjest Baremeg2
Skrevet

Hei igjen!

Tusen takk for svar alle sammen!

Det betyr mye for meg at dere har tatt dere tid til å svare!

Baremeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...