Gå til innhold

individuelle forskjeller på morsmelk?


Lykkelig

Anbefalte innlegg

Hei!

Begge sønnene mine la på seg voldsomt de første 5-6 månedene mens jeg fullammet. Slik som den yngste sønnen min (5 mnd) som nå veier 9700 og er 69 cm lang. Han spiser ikke mer enn hver 3-4. time på dagtid og sover 7 timer hele natten uten å spise. Folk sier at jeg sikkert har veldig næringsrik/fet melk. Men er det slik at kvinner har forskjellig morsmelk? Hva kommer dette av i såfall? Jeg kan legge til at jeg spiser ikke fet/usunn mat så jeg skjønner ikke hvorfor melken min skulle være fet. Jeg er ikke overvektig heller. Er det noen som vet noe om dette?

Vennlig hilsen

http://home.no.net/gjgb/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjäre Lykkelig.

Så heldig du er at du ikke behöver å bekymre deg for dine barns vektökning.

Det er ingen avgjörende forskjell på melkeinnholdet. Det avgjörende for vektökning er mors melkemengde og barnets evne til å suge effektivt. Det er også forskjeller på brystets kapasitet. Har en kvinne små bryster må hun kanskje belage seg på å amme oftere enn en med store bryster.

Du har nok en meget god produksjon, bra utdrivningsrefleks og barn som suger effektivt.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjäre Lykkelig.

Så heldig du er at du ikke behöver å bekymre deg for dine barns vektökning.

Det er ingen avgjörende forskjell på melkeinnholdet. Det avgjörende for vektökning er mors melkemengde og barnets evne til å suge effektivt. Det er også forskjeller på brystets kapasitet. Har en kvinne små bryster må hun kanskje belage seg på å amme oftere enn en med store bryster.

Du har nok en meget god produksjon, bra utdrivningsrefleks og barn som suger effektivt.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3-barnsmor

Kjäre Lykkelig.

Så heldig du er at du ikke behöver å bekymre deg for dine barns vektökning.

Det er ingen avgjörende forskjell på melkeinnholdet. Det avgjörende for vektökning er mors melkemengde og barnets evne til å suge effektivt. Det er også forskjeller på brystets kapasitet. Har en kvinne små bryster må hun kanskje belage seg på å amme oftere enn en med store bryster.

Du har nok en meget god produksjon, bra utdrivningsrefleks og barn som suger effektivt.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Hei. Jeg har små bryst, og opplevde det samme som Lykkelig. Med alle mine tre barn. Eldstejenta ammet jeg bare 4-5 ganger i døgnet...

Guttene noe oftere, men ikke spesielt hyppig utenom i økedagene da...

Alle ble fullammet i 5-7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...