Gå til innhold

Vil produksjonen reduseres...

Anbefalte innlegg

Gjest Belli

...nå som vesla ikke henger så lenge i puppen lenger??

Vi gjerne amme min lille pike noen mnd. til, og er litt redd for å miste melken. Før kunne hun henge minst 1/2 time i hver pupp, men nå blir hun veldig fort ferdig. Kanskje hun ligger 10-15 min, da er brystene ganske tomme også, så jeg merker jo at hun drikker fortere enn før.

Jeg full-ammer på dagen, men om kvelden får hun flaske og grøt.

Hun virker tilfreds om dagene, ingen tegn på att hun får for lite mat, men vil produksjonen minske nå som hun blir så fort ferdig?? Jeg vet jo om den gyldne regelen med å la de små håpefulle ligge 20 min å kose seg, for å starte prostagladin (eller noe sånt :o)) produksjonen.

Hva sier dere, noen gode råd?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64102-vil-produksjonen-reduseres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har nok bare blitt mer effektiv :-)

De blir det etterhvert, nemlig.

Vesla brukte en time de første 3-4 mnd .. en time på/en time av. Men etterhvert reduserte hun til først en halv time, så et kvarter og 5-10 minutter. Brystene ble allikevel tømt.

Og så lenge brystene blir tømt, holder produksjonen seg oppe som den skal :-)

• 4 måneder senere...

Hei,doktor. Jeg lurer så fælt på to små ting. Problematikken ligger rund dette spørsmålet; har man hull i brystvortene før man blir gravid, eller er det svamplegemeteorien som er sann??? Hva består brystvortene av, og er det hull der??

Angående morsmelkproduksjonen, avtar dette gradvis etter at barnet blir større, eller kan man holdde en jevn produksjon resten av livet hvis du holder det gående? På forhånd takk, Annikken!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...