Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dagens VG finner jeg historien om den indiske jenta som ble satt ut for å dø fordi hun var såkalt tilbakestående. Les artikkelen her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4677321

Mitt hjerte blør for henne og andre liknende tilfeller i dette landet hvor mine egne barn kommer fra.

Samtidig er det en aldri så liten trøst å ha sett med egne øyne at der finnes mennesker og organisasjoner som tar vare på de svakeste i samfunnet. Både BSSK og CWD m.fl. gir psykisk og fyskisk funksjonshemmede foreldreløse barn en verdig oppvekst på et godt barnehjem ihvertfall inntil voksen alder(16 år).

De forsøker også å skaffe sponsorer til de unge som verken kan adopteres til en familie eller er istand til å få seg en "jobb" når de er voksne. På denne måten kan de fortsette å bo resten av livet under beskyttelse av barnehjemmet. All ære til disse oppofrende og flott menneskene som gjør sitt til å balansere det tragiske bildet man gjerne får gjennom media.

Dagens lille hjertesukk...fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64151-bundet-fast-for-%C3%A5-d%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Simfa

Ååå,*tårer i øyene* Uff og uff!

Herregud,er det ikke fælt??

Jeg har 2 fadderjenter fra India og vet det foregår mye der,men heldigvis så finnes en foreningen som FAF som prøver-/og har gjort mye for familier og barn i dette landet. Prosjektet gåt igjennom NORAD. Skal kanskje en tur nedover dit, men må vente litt-tror nok det blir litt av en ovegang ja.

Ååå,*tårer i øyene* Uff og uff!

Herregud,er det ikke fælt??

Jeg har 2 fadderjenter fra India og vet det foregår mye der,men heldigvis så finnes en foreningen som FAF som prøver-/og har gjort mye for familier og barn i dette landet. Prosjektet gåt igjennom NORAD. Skal kanskje en tur nedover dit, men må vente litt-tror nok det blir litt av en ovegang ja.

Hei!

Vil bare anbefale deg på det varmeste å besøke India og fadderbarna dina! Selvom det er en stor overgang fra vårt velordnede og straite samfunn, vil du få en opplevelse for livet!!!

Vi har også et fadderbarn i Delhi gjennom adopsjonsorganisasjonen Verdens Barn, noe jeg føler som et "must" etter å ha besøkt landet tre ganger og sett nøden. Håper heller ikke det blir så altfor lenge til neste tur nedover...

Hilsen fra ei som har tapt sitt hjerte til India :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...