Gå til innhold

Til dere som bare pumper


raa

Anbefalte innlegg

Dere som baserer dere på å pumpe og gi melk i flaske, hvordan lar det seg gjøre rent praktisk? Er dere hjemme hele tiden, pumper dere på toalettet hvis dere er på cafe eller hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tror jeg trallalala

De som bare pumper gjør vel det av en bestemt grunn , som for eksempel til barn som er for tidlig født. Der må man vel ha en viss kontroll på hvor mye de får i seg, og må dermed pumpe og gi på flaske. Er det ikke slik??!?!?

Det er nå utrolig pes å måtte koke pumpeutstyr/flasker i ett sett!!! Jeg pumper litt hver dag til grøten til lillemor, og synes det er strevsomt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bare pumper gjør vel det av en bestemt grunn , som for eksempel til barn som er for tidlig født. Der må man vel ha en viss kontroll på hvor mye de får i seg, og må dermed pumpe og gi på flaske. Er det ikke slik??!?!?

Det er nå utrolig pes å måtte koke pumpeutstyr/flasker i ett sett!!! Jeg pumper litt hver dag til grøten til lillemor, og synes det er strevsomt nok!

Ja, det er et styr å pumpe og det tar MYE tid.

Jeg har pumpet i 7-8 uker, og mesteparten av min våkene tid har gått med til pumping, koking av flasker og pumpe, mating og stell av babyen.

Fordelen med pumping er at man får kontroll på hvor mye ungen får i seg. Og for de som ikke får ammingen til å fungere er dette eneste alternativ for at ungen skal få den viktige morsmelken.

Jeg prøver amming igjen nå, men må desverre bruke ammeskjold og dette bød på luftproblemer hos gullet tidligere - håper at det går bedre nå som han er eldre....

Jeg har tatt med pumpen på besøk til venner, men på byturer o.l har jeg pumpet før og etter turen.

Jeg håper du får til ammingen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bare pumper gjør vel det av en bestemt grunn , som for eksempel til barn som er for tidlig født. Der må man vel ha en viss kontroll på hvor mye de får i seg, og må dermed pumpe og gi på flaske. Er det ikke slik??!?!?

Det er nå utrolig pes å måtte koke pumpeutstyr/flasker i ett sett!!! Jeg pumper litt hver dag til grøten til lillemor, og synes det er strevsomt nok!

Nja.. På sykehuset veies barna før og etter amming for å se hvor mye de får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Nylander, overlege

Kjære raa, Du sier ikke noe om hvorfor du pumper og gir på flaske, men jeg regner med at du MÅ det. Ellers er det jo noen som har stor glede av å gi pumpemelk gjennom ei sonde som er tapet fast på brystet, slik at barnet får i seg den utpumpede melken ved å suge på brystet. Når mamma selv gir flaske med melk hun har pumpet ut er det en del som lærer seg å pumpe mens de mater. Det trengs litt øvelse og forhåndsplanlegging, men kan gå fint. Og melken kommer jo ofte ekstra lett mens man holder barnet.

Noen håndmelker mens de gir flaske eller ammer. Da kan det være lurt å ha et litt stort kar stående på fanget (på en pute). Du kan se i videoen "Bryst er best" eller lese i boken "Mamma for første gang" hvordan du gjør det, hvis ikke du vet det.Det er slitsomt å måtte pumpe seg over lang tid, men du gjør en stor innsats for barnet ditt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...