Gå til innhold

kan jeg få Fontex mot bulimi selv om jeg ikke er undervektig

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tørr spørre legen,siden jeg ikke er tynn. Jeg er en jente på 20 år som fikk bulimi da jeg var 15 år. Da jeg var 18 sluttet jeg å kaste opp, men nå fant jeg ut at jeg veide 55 kg, og jeg skal være 50!!!!! Men jeg klarer ikke slanke meg, jeg går å spiser usunt så spyr jeg og føler meg elendig (fysisk). Kan Fontex virkelig hjelpe??? Jeg leste det for LENGE siden, er det virkelig sant. Og er det noen vits i å be om det, jeg som er 159 høy og veier 55 kg!! Legen kommer vel ikke til å tro på at jeg kaster opp når jeg ikke er tynn eller?

Forresten har jeg alltid vondt i hjertet etter at jeg har kastet opp, og er helt gele i kroppen og tung i hodet. Er det farlig? Jeg blir så redd at jeg griner hver gang jeg har spydd, men så spiser jeg en hel pizza og en pose godteri, da blir jeg dårlig i magen så tenker jeg at jeg skal spy for siste gang så skal jeg spise sunt og trene, helt til jeg neste dag spiser en pizza igjen. Alltid føler jeg meg dårlig etterpå, jeg er dritt redd, jeg vil ikke dø nå:(

Går det virkelig an å få Fontex mot dette, gjør det virkelig det, vær så snill svar noen *gråte*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære deg!

Leit å høre at du sliter sånn, og jeg håper du får hjelp for det?

Jeg har selv hatt den formen for spiseforstyrrelse, og selv gått på fontex.

Det har ingenting å si om du er tykk eller tynn når du går på fontex.

Husk at det er mange som sliter med bullimi som det ikke synes utenpå.

En spiseforstyrrelse i det hele tatt syns svært skjelden utenpå i det store og det hele.

Det er synd, for da er det vanskeligere å oppdage det for de som er rundt en.

Ikke vær redd for å spørre legen din, fontex kan du få hvis du ønsker det.

Si det som det er, og benytt deg av den hjelpen du kan få.

Lykke til:=)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, Fontex gis for å hindre spiseorgiene, ikke for å endre vekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...