Gå til innhold

Litt lesestoff til thaiadoptantene :)

Anbefalte innlegg

Her er en artikkel i Bangkok Post om "nativeland visit" http://www.bangkokpost.com/170702_News/17Jul2002_news11.html

Ellers har jeg og mine menn kommet hjem igjen etter noen deilige dager i Danmark. Lillebror var til tider ganske utålmodig. Han var lei både Danmark og Legoland, og maste stadig om å reise hjem. Nedturen i Legoland skyldtes nok en diger sjørøver (i lego) Død eller levende, skumle er de uansett ;-) Veldig _kjedelig_(!!) var det også - ifølge han altså, men jeg så ikke annet enn at han storkoste seg. Storebror tok det hele på strak arm, men hadde følgende kommentar da vi kom hjem: "Deilig å få tisse på sin egen do!" Vi er nok ganske enige der *ler*

Benytter anledningen til å gratulere _alle_ som har tatt nye "sjumilssteg" denne uka :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64380-litt-lesestoff-til-thaiadoptantene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest artikkelen flere ganger, men må innrømme at engelsken min ikke er veldig god. Forstår jeg det riktig med at de nevner barnehjem - trodde barna der bodde i fosterhjem?

Og hva mener de med etterspørselen i forhold til adopsjon - er den blitt større eller er det færre barn som adopteres bort? Tror du dette vil virke inn på ventetiden?

Vet godt at du ikke vet alt du heller, men det var intresant lesning. Og iog med at vi ønsker oss et barn fra Thailand så er det artig og se hva de selv skriver om dette.

Gjest ikke undertegnet

Jeg har lest artikkelen flere ganger, men må innrømme at engelsken min ikke er veldig god. Forstår jeg det riktig med at de nevner barnehjem - trodde barna der bodde i fosterhjem?

Og hva mener de med etterspørselen i forhold til adopsjon - er den blitt større eller er det færre barn som adopteres bort? Tror du dette vil virke inn på ventetiden?

Vet godt at du ikke vet alt du heller, men det var intresant lesning. Og iog med at vi ønsker oss et barn fra Thailand så er det artig og se hva de selv skriver om dette.

Hei!

Jeg svarer selv om jeg ikke er thaimor. Artikkelen omhandler barn som er adoptert til flere land enn Norge, og det er ikke fra alle steder i Thailand barna bor i fosterheimer. Barna fra Holt som er kontakten til Verdens barn, bor i fosterheimer, så de som kommer til Norge har bodd i fosterheimer. Ettersom jeg forsto av artikkelen så er det innenlandsadopsjonene i Thailand det har blitt færre av, av økonomiske årsaker. Det skulle vel ikke bety noe negativt for vår ventetid. mvh

Gjest ChiengMai

Denne artikkelen tar for seg en motherland-tur DPW har for barn adopterte fra Thailand. I år arrangerer Holt (DPW?) en slik tur, der norske foreldre som har thailandske adoptivbarn gjennom Verdens Barn også har anledning til å delta. I første rekke er motherland-turen for barn eldre enn fem år. Det blir lagt opp til slike turer med jevne mellomrom.

Turene er i første rekke ment for å gjøre barn adopterte fra Thailand kjent med landet og kulturen de kommer fra.

Akkurat denne artikkelen presenterer Kahli Maikaew Magee, ei syv år gammel jente adoptert til Australia for tre år siden. Artikkelen nevner litt om hennes historie, og har som sådan ikke noe å si for oss som adopterer fra Norge.

Langt de fleste thailandske barna som kommer hit til landet har bodd i fosterhjem. Jenta i artikkelen har muligens bodd på barnehjem selv om det ikke sies direkte.

Det de dessuten sier i artikkelen er at det stadig er flere utenlandske familier som er intereserte i å adoptere barn fra Thailand. Dette har ikke noen betydning for norske adoptanter. Ikke som artikkelen sier noe om i alle fall.

Ser du har fått informative svar og god oversettelse av artikkelen ;-)

Jeg tenkte dere var som meg (i min ventetid) og slukte alt som hadde med Thailand å gjøre - helt uavhengig av facts, tall, ventelister etc. *ler* Dessuten gir denne artikkelen et positivt bilde av utenlandsadopsjon - sett med thailendernes øyne - og _det_ er alltid hyggelig synes jeg :-)

PS) I neste Norsk Ukeblad (31) kommer mer Thailandstoff, i *Reiselyst*

for svarene :-)

Og ja, Thaimor - det stemmer at jeg sluker alt jeg kommer over om Thailand for tiden, selv om jeg prøver å stille meg litt i ventemodus siden vi ikke har hatt hjemmebesøk enda.

Men takk for tipset ditt, jeg skal kjøpe det ukebladet. Desuten skal jeg og min mann på ferie til Thailand i november. Det blir vel en blanding av ferie og studietur kjenner jeg oss rett, spesielt siden situasjonen er som den er...

Annonse

for svarene :-)

Og ja, Thaimor - det stemmer at jeg sluker alt jeg kommer over om Thailand for tiden, selv om jeg prøver å stille meg litt i ventemodus siden vi ikke har hatt hjemmebesøk enda.

Men takk for tipset ditt, jeg skal kjøpe det ukebladet. Desuten skal jeg og min mann på ferie til Thailand i november. Det blir vel en blanding av ferie og studietur kjenner jeg oss rett, spesielt siden situasjonen er som den er...

Heldiggrisen!!! Det kommer nok til å bli en helt spesiell ferietur tenker jeg :)

Dere får ta en tur innom Amari Boulevard Hotel (i Sukhumwit Rd.) å kjenne på atmosfæren...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...