miluppa Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Hei igjen! BUFA er det som het SUAK til for ganske nylig siden. Jeg er jammen ikke sikker på hva bokstavene står for, men det er iallefall en avdeling under Barne og Familiedepartementet. Det er de som godkjenner adopsjon i Norge, mens det er foreningene Adopsjonsforum, Verdens Barn og Inoradopt som formidler. Når det gjelder din kusine, så skulle det vel ikke være noe i veien for å adoptere fra Korea hvis de ellers oppfyller kravene? Du mener hvis de adopterer i Norge da? Det er ikke noe hinder at hun er gift med en utlending iallefall. (det er nemlig jeg, og vi ble godkjent!) Det er mulig at det at hun er av koreansk herkomst gjør at hun får "spesialbehandling" i Korea hvis hun skulle ønske å adoptere.. Det vet jeg ikke. Jeg vet at personer av kinesisk herkomst, en eller to generasjoner tilbake, får "snike i køen" for adopsjon fra Kina iallefall, så det kan godt være det finnes noe tilsvarende i Korea. MVH Jeg er adoptert fra Korea og er nå i adopsjonsprosessen. Vil bare opplyse om at jeg overhodet ikke har fått spesialbehandling og heller ikke har sneket i køen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64428-adopsjon-uten-behandling-f%C3%B8rst/page/2/#findComment-290651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.