Gjest tod Skrevet 22. juli 2002 Skrevet 22. juli 2002 Det virker som en ganske utbredt oppfatning at mange kunstnere, fortfattere og musikere i større grad enn andre er utsatt for mentale lidelser, da kanskje særlige affektive lidelser og borderlinetilstander. Er det noen som veit om det har blitt gjort noen forskning på dette, eller fins det bare anekdotiske bevis? Hva er inntrykket til de behandlerne som eventuelt måtte lese dette? 0 Siter
avil Skrevet 22. juli 2002 Skrevet 22. juli 2002 Min erfaring er at mange med borderline setter i gang masse prosjekter som de ikke klarer å fullføre, og at mange gjerne vil være noe kreativt. Men min personlige mening er at det som skiller kunstnere fra oss andre, er at kunstnere faktisk gjennomfører ideene sine. Ellers er det faktisk statistisk sett flere kreative og intelligente mennesker med bipolare lidelser (manisk depressiv) enn i gjennomsnittet av befolkningen. 0 Siter
Gjest anonym ja Skrevet 23. juli 2002 Skrevet 23. juli 2002 hehe vel se her. faren min er musiker og såvidt jeg vet frisk mentalt, moren min(død nå) lege og hun manisk depressiv kurert med litium da(lett å behandle-type) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.