Gå til innhold

har jeg et alkoholproblem eller bare dårlig selvdisiplin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene blitt litt skremt over meg selv etter å ha lest diverse avisartikler. Etter en "selv-test" kom jeg ut med at jeg har alkoholproblemer.

Jeg kan ikke ha verken øl eller vin i huset uten å drikke av det hver dag. Andre jeg kjenner sparer på vinflasker, jeg må bare drikke dem ut av huset. Cognacen sparer jeg på, den er for sterk, likøren liker jeg ikke, likeså sprit. Men vin og øl tar jeg for meg av hver dag. Jeg vet at noen av mine venner synes jeg drikker for mye enkelte ganger. Jeg legger meg til å sove på de merkeligste steder på fester.

Har hatt en del blackouts etter at jeg begynte med antidepressiva, og prøvd å styre unna de sterkeste drinkene på fest. Men er de gratis går de ned de også.

Min mor drikker vin hver dag, for helsens skyld sier hun. Vi har en del alkoholproblemer i familien, og ingen sier noe om man er litt "uheldig" på en fest.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg kutte tvert, ikke ha alkohol i huset, eller nyte livet og prøve å ta meg sammen? Det siste er jo det vanskeligste. Til helgen skal jeg til syden med min sviresøster, og hun vil nok ikke like at jeg blir tørrlagt.

Må innrømme at jeg var borte fra jobb en dag, da natten ble litt for fuktig.

nippende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg heller innlegget på forum for rusterapi så får du svar fra profesjonelle derfra!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har helt klart et alkoholproblem.

Du bør ta dette opp med fastlegen din. Det er alltid lettere å få kontroll med problemene om en får profesjonell hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...