Gjest Annonym i dag Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg velger å være annonym i dag fordi det jeg trenger råd om er såpass privat. I går hadde jeg en samtale med min mor. Vi snakket om løst og fast også kom vi inn på en familie vi var sammen med mens vi var barn. De hadde en datter som var adoptert. Moren min greide virkelg å sjokkere meg da hun sa "...ja det var de med det importerte barnet" Jeg kunne virkelig ikke tro det. Jeg som kjenner moren min vet at hun ikke er rasistisk og at hun gleder seg til å bli bestemor, men hun har merklige måter å formulere seg på. Og dette er da også en meget uheldig måte.. Det jeg da lurer på er hvor mye de sjekker familien. jeg vet at de ikke blir kalt inn til intervju, men på et lite sted er det ikke fritt for at noen kjenner noen som kjenner...osv. Jeg sa selvsagt klart fra til henne om hva jeg mente, men tankene har svirret siden og hva hvis hun omtaler vårt barn slik i fremtiden? Ikke bare meget uheldig og sårende, men tenk på barnet som kanskje vil overhøre det. Akkurat slik jeg har det i denne ventetiden er jeg så redd for at noe nå skal ødelegge for oss. så jeg er veldig taknemlig for svar - også tips om hvordan jeg skal "oppdra" moren min. P.S: Føler bare for å understreke at hun ikke er rasistisk - hun bare tenker for kort innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64639-h%C3%A5pl%C3%B8s-mor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også anonym i dag Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hei Jeg har svigerforeldre som ligner på din mor:-) De mener heller ikke noe vondt med hva de sier, ordene kommer bare feil ut av munnen på dem til tider. Vi satt en kveld å så på Golden League da min svigermor presterte å si: "De svartingene springer jammen fort!" Jeg ga da klar beskjed om at slike ord ikke skulle brukes i nærheten av mine barn da "små gryter også har ører". Hun skjønte poenget, men jeg vet ikke hvor lenge hun kommer til å huske det! LOL Vi har ikke adoptert ennå, men en kan likesågodt avvenne dem først som sist med å komme med slike ord - selv om det ikke er ondt ment. Regner med jeg må "snakke til" dem flere ganger - det er jo vanskelig å begynne å oppdra folk som er godt over 50 :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64639-h%C3%A5pl%C3%B8s-mor/#findComment-289234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hei Jeg har svigerforeldre som ligner på din mor:-) De mener heller ikke noe vondt med hva de sier, ordene kommer bare feil ut av munnen på dem til tider. Vi satt en kveld å så på Golden League da min svigermor presterte å si: "De svartingene springer jammen fort!" Jeg ga da klar beskjed om at slike ord ikke skulle brukes i nærheten av mine barn da "små gryter også har ører". Hun skjønte poenget, men jeg vet ikke hvor lenge hun kommer til å huske det! LOL Vi har ikke adoptert ennå, men en kan likesågodt avvenne dem først som sist med å komme med slike ord - selv om det ikke er ondt ment. Regner med jeg må "snakke til" dem flere ganger - det er jo vanskelig å begynne å oppdra folk som er godt over 50 :-) Hudfargen forsvinner fra netthinnen når barnet har kommet og vi blir kjent med det. Det er bare slik det er og barnet er Per eller Kari og ingen andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64639-h%C3%A5pl%C3%B8s-mor/#findComment-290037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.