Gå til innhold

UÆÆÆ, hva driver jeg med???

Anbefalte innlegg

Gjest calestia

Innså plutselig at jeg har kjøpt altfor mange tepper.., vært på shopping, kjøpt klær.., har ommøblert!! bakt!!

jeg har brannsår.

skjønner ikke, for jeg husker ikke alt klart.

badet ser ikk eut, tror jeg har trodd jeg har rydda, mens jeg bare har rota og hatt noen mislykka forsøk på et eller annet jeg har trodd har vært lurt..

nå er jeg redd for å åpne skuffer, for gudene vet hva jeg finner..

x-en ringte i stad, og han mente jeg hadde vært / er manisk.

men jeg er jo ikke det..??!

har legetime til neste uke, ånei....

har ikk emat i huset, må ut å kjøpe nå, har nesten ikk espist på over 1 uke, er tomt i skapa.., passer dårlig, for ejg er litt rørete i hodet, men jeg må kjøpe mat, har skjønt såpass... den kommer visst ikke flygende..

bare UÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

er jeg virkelig gira..? jammen!

hmmf. sovepillene hjalp ikk enoe i natt, selv om jeg har tatt gange mange.. det visste jeg ikke at jeg hadde gjort.. tatt flere mener jeg.

må stikke, jeg, må kjøpe noe nam nam og spise!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64897-u%C3%A6%C3%A6%C3%A6-hva-driver-jeg-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Hm. Kjenner meg definitivt igjen.

Men, det finnes medisiner for akutte maniske faser, vet du... Orfiril bruker jeg og det fungerer veldig bra.

Pass spesielt på at etter manien, kommer nedturen og det er den som du bør være på vakt for.

Derfor er det superviktig for deg å få medisiner nå, før nedturen kommer, for det kan være farlig å være i mellomstadiet.

Manien kan gjøre at du tror du takler hele verden, men også kan en evt. depresjon samtidig få deg til å tro at du endelig kan greie å "få slutt på det".

Selv om du i dag ikke tror nedturen kommer til å komme.

Grunnen til at jeg er ganske skråsikker på at den kommer, er at i den maniske fasen, sliter du ut kroppen din fysisk og du kan få psykisk dårlig samvittighet for hva du gjorde. Spesielt med dårlig søvn, matmangel osv. som du utrykker ganske tydelig her.

Kroppen din kan plutselig kollapse og da kan det hende du ikke har ork til å gå til legen en gang.

Jeg bare snakker av egen erfaring. Lykke til. ;-)

Gjest calestia

Hm. Kjenner meg definitivt igjen.

Men, det finnes medisiner for akutte maniske faser, vet du... Orfiril bruker jeg og det fungerer veldig bra.

Pass spesielt på at etter manien, kommer nedturen og det er den som du bør være på vakt for.

Derfor er det superviktig for deg å få medisiner nå, før nedturen kommer, for det kan være farlig å være i mellomstadiet.

Manien kan gjøre at du tror du takler hele verden, men også kan en evt. depresjon samtidig få deg til å tro at du endelig kan greie å "få slutt på det".

Selv om du i dag ikke tror nedturen kommer til å komme.

Grunnen til at jeg er ganske skråsikker på at den kommer, er at i den maniske fasen, sliter du ut kroppen din fysisk og du kan få psykisk dårlig samvittighet for hva du gjorde. Spesielt med dårlig søvn, matmangel osv. som du utrykker ganske tydelig her.

Kroppen din kan plutselig kollapse og da kan det hende du ikke har ork til å gå til legen en gang.

Jeg bare snakker av egen erfaring. Lykke til. ;-)

takk for svar. til Soria også. skal se om jeg får en time i morra. kollapsa på sofaen i stad. og tenkte på å ta alle pillene, men vet ikk ehvorfor. men er redd det blir kluss, for psyken ville legg e meg inn etter ferien, og legen ville ha meg på litium, . men jeg kan ikke dra fra dyra nå, den eneste som kunne passa de som jeg kjenner er på ferie.. dro i dag, tragisk nok..

det prikker i fingra.

men jeg skal høre med legen. thank u

Gjest Aina E

takk for svar. til Soria også. skal se om jeg får en time i morra. kollapsa på sofaen i stad. og tenkte på å ta alle pillene, men vet ikk ehvorfor. men er redd det blir kluss, for psyken ville legg e meg inn etter ferien, og legen ville ha meg på litium, . men jeg kan ikke dra fra dyra nå, den eneste som kunne passa de som jeg kjenner er på ferie.. dro i dag, tragisk nok..

det prikker i fingra.

men jeg skal høre med legen. thank u

Få deg en time hos legen i morra, du. Det høres for meg ut som du allerede er i ferd med å "synke sammen".

Jeg vet ikke hvilke dyr du snakker om, men det finnes helt sikkert muligheter, dersom noen hjelper deg og evt. tar kontakt med dyrevernet f.eks. og forklarer situasjonen med "sykdom hos omsorgsperson"...

Kanskje en innleggelse ikke hadde vært dumt? Jeg vet ikke om det passer for deg, men for meg er det ingenting. Har du vært innlagt før?

Jeg ba selv om å bli det når medisindoseringen min ble justert mye opp og ned. Ble helt skrullete i huet, men det var ikke på tale med innleggelse engang da.

Husk at det kommer tider hvor du kan se tilbake og sannsynligvis føle deg "normal", dog litt kjedelig, men bedre enn disse kickene som i det lange løp kan være ganske ødeleggende.

Det kan sikkert sammenliknes med narkotika - de maniske fasene blir en slags rus som du vil savne, men du kan godt leve uten de, hvis du venner deg til det. Samtidig vil ikke en eneste "normal" person forstå hvordan det er å leve uten...

Hvis du føler deg helt fjern, og trenger noen å snakke med, kan du godt ta kontakt på mail, eller msn: [email protected].

Mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...