Gå til innhold

"rar" i hodet etter å ha sluttet med Seroxat (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest mother

Etter 2 år på seroxat (40 mg/dag), har jeg slutta i sommer. Trappa ikke bevisst og gradvis ned, men fant ut at jeg bare tok "i hytt og pine" og til slutt var nede i 40-80 mg/uke. Nå har jeg vært en uke helt uten, og kunne tenke meg å kutte helt ut, men har en rar følelse i hodet som jeg ikke har kjent maken til før; akkurat som om det klør/strammer, særlig bak venstre øye. Har også en del hodepine. Plagene er til å leve med hvis bare noen kunn oppmuntre meg med at det vil forsvinne! Grunnen til at jeg begynte med Seroxat var svimmelhet (virus på balansenerven?), panikkangstanfall og påfølgende depresjon. (Har aldri hatt psykiske problemer tidligere) De ble skrevet ut av allmenpraktiker, og jeg har hatt god nytte av dem, men vil helst klare meg uten. Er småbarnsmor i full stilling, og kjemperedd for at angsten skal komme tilbake! Gjør den alltid det? Har jo hatt 38 år uten.... Ville blitt kjempeglad om andre som har slutta ville dele sine erfaringer med meg!

Fortsetter under...

Det kan selvsagt skyldes noe annet, men jeg synes det høres ut som typiske abstinenser eller bivirkninger p.g.a. AD. Enten må du finne deg i å ha det svært ubehagelig og ekkelt i mange uker, eller så bør du begynne med Seroxat igjen, og trappe langsomt ned, slik man skal. Ta en pille, da vel, og se om det hjelper! Det gjorde jeg, da jeg begynte å få spasmer etter for rask nedtrapping...

Synes forresten ikke du bør slutte, dersom det hjalp mot angsten. Angst har en tendens til å henge fast. Men vær oppmerksom på at den kan tilta sterkt, for så å gå ned igjen, når man akkurat har sluttet på AD.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hadde først lyst til å endre overskriften til "Vondt i foten etter å ha hoppet ned fra taket".

Dvs

antidepressiva _skal_ trappes ned. Dette er spesielt viktig ved langvarig bruk og/eller høyere doser.

Ditt nedtrappingsregime burde vært slik:

30 mg i en mnd

20 mg i en mnd

10 mg i en mnd

Jeg kan dessverre ikke si annet enn at du har seponeringsbivirkninger som forventet. Dessuten utsetter du deg unødig for betydelig risiko for tilbakefall av sykdommen.

Gjest mother

Hadde først lyst til å endre overskriften til "Vondt i foten etter å ha hoppet ned fra taket".

Dvs

antidepressiva _skal_ trappes ned. Dette er spesielt viktig ved langvarig bruk og/eller høyere doser.

Ditt nedtrappingsregime burde vært slik:

30 mg i en mnd

20 mg i en mnd

10 mg i en mnd

Jeg kan dessverre ikke si annet enn at du har seponeringsbivirkninger som forventet. Dessuten utsetter du deg unødig for betydelig risiko for tilbakefall av sykdommen.

takk for svar.

hvis nedtrappingsforsøket ditt følges, får man ikke abstinensplager i det hele tatt da? i så fall begynner jeg med seroxat igjen for så å trappe ned!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...