Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter på 2 år og 5 måneder har i de siste månedene i perioder klaget over at hun har 'vondt i tissen'. Det virker av og til som om hun må tisse men ikke greier det. Hun kan gråte og være helt fortvilet og så endelig tisser hun og da er alt greit. Vi har akkurat flyttet hjem fra Spania og i barnehagen der begynner de med toalett trening på alle barna ganske tidlig. De sa at hun ikke tisset på do og at bleien stort sett var tom hele dagen.Vanligvis ser det ikke ut til å plage henne og da er bleien ganske full om morningen, og hun ser ikke ut til å ha vondt når hun tisser (i badekaret for eksempel). Hun tisser likevel bare 2-3 ganger per dag, men ganske mye hver gang. Hun ber ofte om vann men har ikke klissete urin. Vi har vært hos lege og da var det litt utslag på hvite....i urinene, men det trengte ikke bety noe sa legen men hun fikk likevel en 3 dagers antibiotikakur. Hun så helt fin ut sa han. Men plagene har fortsatt. Hun er ellers frisk og fin selv om hun virker irritibal i perioder da hun sliter med tissingen. I sommer har jeg latt henne gå uten bleie, men jeg lurer på om kanskje det hele er noe psykisk, og at hun kniper igjen når hun blir stresset. Hva tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65341-tisser-sjelden/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Hei. Jeg ville kanskje trodd at hun har en infeksjon, men dette har dere sjekke med legen.Det er sjekden det er en psykisk årsak til at hun skal ha det sånn.Det viktigste å passe på dersom hun tisser så sjelden er at det ikke blir infeksjoner.Dette merker du letters ved at det er konsentrert urin, og gjerne med litt stram lukt.Dersom hun begynner i barnehage her har de ofte dotider med barne. Jeg tror ikke du har grunn til bekymring, og at dette går seg til.Det kan være ubehag hun føler for å få tømt blæren når den er veldig full. Derfor bør dere prøve å få til noe hyppigere dobesøk enn 3 ganger pr. dag.Barn bør gå 4 -6 ganger pr dag.Ta evt. kontakt med lege igjen om det ikke bedrer seg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65341-tisser-sjelden/#findComment-310141
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...