Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare legge til det EmPhAziA sa om å føre en dagbok med fem bra ting hver dag.

Hver gang noen sier noe fint til deg, hver gang du får en god følelse av noe, så skriv det ned! Og gjerne i en annen dagbok.

Jeg gjorde selv begge disse tingene, sammen med en tredje dagbok hvor jeg skrev ned alle andre ting som følelser, tanker eller bare hva jeg hadde gjort den dagen osv. Dette gjorde jeg da jeg var i en svært tung periode av livet mitt, og det hjalp meg så. Det ble så mye lettere å sove om natten, og hele jeg ble bare løftet opp. Det bare føltes bra. Og sånt merker mennesker rundt deg! Og det sies jo så at du må godta deg selv før andre kan godta deg! Og det samme med respekt for deg selv, å være glad i sesg selv! Og alt annet.. Jeg bare håper du prøver dette.

Alt var kanskje ikke så lett med en gang, men når dette etterhvert ble en vane ble det enklere å se de gode tingene. Og også, hvis jeg følte meg ensom eller alene en dag kunne jeg bare dra frem dagboken min og finne ut at jeg er jo faktisk ikke så ille alikevel. Folk sier jo ting av en grunn. Og jeg tenker som så at hvis den personen sa at han var glad i meg da så må det jo ha vært en grunn til at han var glad i meg. Og for det første slutter man ikke å være glad i noen uten videre, og tingene, egenskapene osv. som gjør at personen først ble glad i deg forsvinner heller ikke over natten. Det hele gjelder den dag i dag.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65496-re-n%C3%A5-blir-jeg-gal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal prøve å skrive dagbok. Gjorde det for noen år siden, følte det hjalp akkurat da. Men jeg tør ikke lese den nå. Er litt redd for hva som står der. Takk for tankene!

Spør du meg er det sikkert lurt at du ikke leser dagbøkene dine. Især hvis det står mye der du føler gjør deg vondt. Bare konsentrer deg om deg og det som er nå, og jobb for å nå målene dine! Du skal nok se at alt ordner seg til slutt, det gjør som regel det! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...