Gå til innhold

Matspørsmål - krise - haster - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame

Stikkontakten til den store fryseren i boden har vært ute et par sager, vi har vært i sverige og handlet og...ja, dere skjønner sikkert resten!

Nå må jeg få stekt opp 3 kilo kjøttdeig, stekt en haug med koteletter og 3 steker + grille litt indrefilet!

Da kan det fryses igjen - ferdig stekt!

Men får å gjøre dette litt enkelt i varmen lurte jeg på om det ikke går an å steke kotelettene i langpannen i ovnen? Hvordan da i tilfelle? Hvor mange grader og hvor lenge?

Så har jeg en varmrøkt svinenacke på 2 kilo! Hvordan tilberedes den da, slik at jeg får fryst den igjen?

Dette er en en skikkelig dritt jobb, men det må jo gjøres, kan ikke kaste så mye mat heller...

Og kjøttdeigen! Den er det vel greiest å brune i en stor gryte og fryse ned i små pakker? Gidder ikke begynne å lage kjøttpudding og kjøttkaker, det orker jeg bare ikke!

I tilegg til alt dette er datteren min hjemme fra barnehagen meg oppkast - syken! Og her er det sikkert 30 varmegrader, og det er FØR jeg setter i gang stekeovnen...

HJELP!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65507-matsp%C3%B8rsm%C3%A5l-krise-haster-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda!! Detta hørtes ikke bra ut! Kjøttdeigen ville jeg gjort som du foreslo med: brun den og frys ned i mindre porsjoner. Det kan jo brukes til så mangt. Kotelettene kan du fint steke i langpannen. Jeg pleier ofte å legge dem på rist over langpannen ved 200 - 220 grader i ca 10 minutter. (kommer jo litt an på ovnen.)

Lykke til!

Gjest den sorte dame

Uffda!! Detta hørtes ikke bra ut! Kjøttdeigen ville jeg gjort som du foreslo med: brun den og frys ned i mindre porsjoner. Det kan jo brukes til så mangt. Kotelettene kan du fint steke i langpannen. Jeg pleier ofte å legge dem på rist over langpannen ved 200 - 220 grader i ca 10 minutter. (kommer jo litt an på ovnen.)

Lykke til!

Takker for raskt svar...

Men den tiden med kotelettene...10 minutter...

Må de stå lenger hviss jeg hiver inni en full langpanne? Det blir jo endel koteletter det da!

Meningen er jo at de må bli gjennomstekt bare. Så kan jeg varme de på panna når vi skal ha de til middag, da får de jo "stekeskorpe" og...!?

Lykke til!

Bare pass på at kotelettene ikke er for lenge i ovnen. Min mormor plar å tilbrede kotelettene i langpanne, men de står somregel alt for lenge og knusk tørre når hun serverer dem.

Takker for raskt svar...

Men den tiden med kotelettene...10 minutter...

Må de stå lenger hviss jeg hiver inni en full langpanne? Det blir jo endel koteletter det da!

Meningen er jo at de må bli gjennomstekt bare. Så kan jeg varme de på panna når vi skal ha de til middag, da får de jo "stekeskorpe" og...!?

Hvis langpannen er stappfull, så må de nok sikkert steke litt lenger enn 10 minutter. Det kommer jo selvfølgelig an på tykkelsen på kotelettene også. Sleng dem inni og bruk en av dem som 'testkotelett'; skjær litt i den etter et kvarters tid, så ser du hvordan det ligger an :) Da mister du i alle fall bare en og ikke alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...