Gjest så lei av det Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Har tidligere skrevet inn og fått råd i forhold til min datter som stadig tisser på seg på dagtid, og fortsatt bruker nattbleie. For 2 år siden trodde jeg hun var i ferd med å bli tørr, 3 år gammel, hun holdt da i opptil 3 mnd - men så har det gått dårligere. Nå har hun perioder på 2-3 uker da hun mestrer å gå på toilettet - og har i disse periodene ikke ett eneste uhell. Så kommer det perioder på 1-3 uker, da hun tisser på seg fra 1-7 ganger pr. dag. Hun fyller nå straks 5 år. Når hun tisser på seg sier hun ikke fra, og vi kan ikke "se" at hun gjør det før klærne er våte. Hun kan gå med det lenge om vi ikke oppdager det. I går fikk vi endelig en fullstendig demonstrasjon - på terrassen. Da sto hun i bare trusa og tisset så det sprutet på gulvet - uten så mye som å blunke. Hun sa ingen ting - og reagerte øyensynlig IKKE. (Hun har hatt en "tisseperiode" på ca 2 uker nå). Hun er sein på alle områder - og det arbeides med evt.- å finne en diagnose på henne. Jeg føler mest for å gi opp - og starte med bleier igjen. Er inderlig lei av all vasken, og av at jeg gang på gang håper og tror hun er blitt tørr - og så tisser hun i lenestolen, pianokrakken eller på stuegulvet (sittende) igjen.... Det er jo ikke særlig lekkert..... Hva synes dere - skal vi starte med bleier fra i morgen? Når vi f.eks. er i fly eler det er spesielle "anledninger" f.eks. i bryllup og steder der det ikke er så enkelt å gå på WC har jeg hatt på henen bleier. hun tisser i vei i dem - og blir fullstendig "baby" når hun får dem på. Så jeg er jo redd for at hun da ALDRI vil bli tørr. Hva tror dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65701-n%C3%A5-er-det-nok/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvaL Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Ja for all del, sett på henne bleier igjen. Det kommer ikke noe godt ut av dette verken for henne eller dere at hun tisser på seg overalt. Du sier jo at hun er sen på alle områder, så da er det vel naturig at hun også "henger etter" når det gjelder å bli tørr. Kjør med bleie på fulltid, ikke bare når det er vanskelig å komme på toalettet tidsnok, det problemet har hun jo uansett hvor hun er. At hun blir "fullt ut baby" når hun får på bleie er vel bare et tegn på at hun rett og slett ikke er moden nok enda til å gå uten bleie. Jeg tror dere bare forverrer situasjonen for begge parter med å skulle la henne gå uten bleie fordi hun er så stor i alder og egentlig burde vært tørr. Syns dere skal bruke bleie som det hjelpemiddelet det er jeg, og så avvente en stund før dere forsøker på nytt med avvenning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65701-n%C3%A5-er-det-nok/#findComment-305768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.