brilleslangen Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg ble godkjent for adopsjon i månedsskiftet juni/juli, og har følgelig en laaang ventetid foran meg før jeg forhåpentligvis får tildeling. Noen dager etter godkjenninga kom ei jente i nabolaget, 4 1/2 år gammelt, og spurte når babyen min kom.(Hun har sannsynligvis overhørt voksnes prat) Da svarte "jeg vet ikke". (Og det er jo sant. Jeg vet ikke, men jeg håper at jeg skal kunne tittelere meg som mamma om 1 1/2- 2 år.) Og personlig er jeg helt imot at hun vet om dette på et så tidlig stadium. Vi har møttes flere ganger etterpå, og hun har hver gang spurt om når jeg får baby. Så ble det noen dagers opphold uten at vi møttes, før jeg fikk besøk av barnet i går, og barnet spør om jeg hadde fått baby nå? Da så jeg meg nødt til å gi barnet et tidsperspektiv å forholde seg til. Og samtidig måtte det være et perspektiv barnet kanskje har forutsetning til å forstå, så jeg forklarte at jeg ikke hadde noen baby nå. Det ville bli veldig lenge å vente. Men at når hun var begynt på skolen, så kanskje jeg ble mamma. Idag fikk jeg besøk av jenta, og hun fortalte. "Når jeg begynner på skolen da kommer babyen din, og da skal jeg komme å se på den." I dag spurte hun ikke, så nå har hun har iallefall fått et svar hun akspterer, men om hun virkelig forstår hvor lenge det er til vet jeg jo ikke. Å forklare tidsperspektiv for et barn er jammen ikke enkelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65812-om-%C3%A5-forkare-tidsperspektiv-til-et-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.