nataja Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Fant denne siden nå, og den tror jeg kan være nyttig for meg.... Har en sønn på snart 11 som er svært vanskelig.. Han gikk nå i 5 klasse, og hadde en lærer som er suveren. Heldigvis beholder han den læreren nå da klassen deles.. I fjor og to år tilbake så var ggutten min slik at han bare stakk av da det ble problemer. Fikk tlf fra skolen om at han kun hadde vært der 1 time.. Han er veldig spesiell, og ble derfor utredet med tanke på at han kunne ha adhd. Var visst på vippepunket. Siden vi ikke fikk noen diagnose, blir jeg sittende og lure på hva vi gjør feil. Hvorfor er han ikke slik som søskenene? hvorfor virker han så hard, så følelseskald, og ikke er mottagelig for positive ting? Han ble endel mobbet og vi styrte mye med det...men detkan da ikke være feilen? testen på bup viste at han lå langt etter i alder, at han må ha spesialundervisning. Det visste jeg jo, jeg har slitt forferdelig med leksene hans, grått og bannet, og vært fortvila. Han skjønner jo ikke noe!!! ..vel, ba legen om å søke vider til nevroseksjonen for å tese viere, men har ikke hørt noe ennå. Vi får vente og se.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65993-tanker-om-adhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Har du fått testet om han kanskje har dysleksi? Har en sønn på 13 år som da han var mindre var et uromoment i klassen, han klarte ikke å konsentrere seg om noen ting. Leksene brukte han timer på å gjøre. Og når jeg skulle forklare matematikk for ham så satt han bare å rugget frem og tilbake og gjorde en masse andre ting, som å spisse blyanten, lete etter en bok eller noe annet. Det var fryktelig vanskelig og vi var på bup og han fikk ritalin og han ble en helt annen gutt. Han klarte å konsentrere seg når han var på skolen og karakterene gikk oppover. Nå er han sluttet med medisinen og han klarer seg bra. Nå har han også fått opp selvtilliten og vet at han ikke er dummere enn de andre og det hjelper utrolig på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65993-tanker-om-adhd/#findComment-330066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.