Gå til innhold

Albueproblemer...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Albuene mine begynner å bli rimelig skjøre for tiden tror jeg.. Trente nettopp triseps, og jeg kan ikke huske sist jeg hadde så vondt i dem.

Lurer på om noen har noen gode råd?

Skal kutte ut franskpress for den øvelsen tror jeg er hovedproblemet, da jeg har fått vondt hver gang jeg har kjørt den øvelsen de siste 3-4 mnd. Hehe så det sier vel litt om meg som likevel har kjørt den øvelsen...

Kan lissom ikke stoppe totalt med triseps treninga heller (det er bare under triceps treninga at jeg får vondt..), for jeg vil opprettholde mine relativt bra armer...

Smerten sitter forresten mer i selve albuleddet føles det som. Den knokelen bak der er for eksempel vond å ta på nå etter treninga.

Det gjelder forsåvidt begge armer, men høyre er klart værst..

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror vi har akkurat det samme problemet, jeg får ikke bøyd ut venstrearmen ordentlig..gjør du?

Men det jeg skulle fram til var at etter jeg starta med omega-3 tilskudd så har det gått faktisk MYE bedre. Klarer fortsatt ikke rette ut armen, men det gjør ikke så vondt når jeg bruker kraft for å prøve å rette den ut hvis du skjønner?

Tar 5 gram omega-3 med 65% konsentrert EPA & DHA.

Har ikke gjort om noe på trenigsprogrammet, og jeg har hatt problemer hele det siste året også plutselig forsvinner nesten all smerten. Så jeg har ikke noe anna forklaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror vi har akkurat det samme problemet, jeg får ikke bøyd ut venstrearmen ordentlig..gjør du?

Men det jeg skulle fram til var at etter jeg starta med omega-3 tilskudd så har det gått faktisk MYE bedre. Klarer fortsatt ikke rette ut armen, men det gjør ikke så vondt når jeg bruker kraft for å prøve å rette den ut hvis du skjønner?

Tar 5 gram omega-3 med 65% konsentrert EPA & DHA.

Har ikke gjort om noe på trenigsprogrammet, og jeg har hatt problemer hele det siste året også plutselig forsvinner nesten all smerten. Så jeg har ikke noe anna forklaring...

Jeg får retta ut min og det er ikke muskelen det er noe feil med. Føler mer at det er selve leddet som er litt slitent...

Har fått noen råd på ett annet forum så jeg skal prøve noe av det jeg har fått beskjed om der.

Men franskpress, min favorittøvelse, må jeg nok legge på hylla en stund tror jeg, og det SUGER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får retta ut min og det er ikke muskelen det er noe feil med. Føler mer at det er selve leddet som er litt slitent...

Har fått noen råd på ett annet forum så jeg skal prøve noe av det jeg har fått beskjed om der.

Men franskpress, min favorittøvelse, må jeg nok legge på hylla en stund tror jeg, og det SUGER! :)

Er ikke muskelen hos meg heller, det er leddet.

Men du får bare prøve ut forskjelig..=)

Synd med franskpressen da.. Men det er jo en albue og håndledd(for meg) sliter til di grader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke muskelen hos meg heller, det er leddet.

Men du får bare prøve ut forskjelig..=)

Synd med franskpressen da.. Men det er jo en albue og håndledd(for meg) sliter til di grader!

Tror det er no gæærnt med skjelettet også, mulig det er det som gjør at jeg ikke får rettet ut armen ordentlig, men men...;)

Hvordan går knebøyen om dagen da SDD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er no gæærnt med skjelettet også, mulig det er det som gjør at jeg ikke får rettet ut armen ordentlig, men men...;)

Hvordan går knebøyen om dagen da SDD?

Det er morsomt å kjøre knebøy for tiden! Kjører rimelit lett fortsatt men veldig konsentrert. Føler at jeg allerede kan se forskjell på beina, og det er litt kult :)

Men jeg legger ikke på de helt store vektene, og har ikke hatt på mer enn 110 kg enda... Kan nok bedre enn som så, men jeg har noen skumle knekkelyder i knærne når jeg trener bøy så jeg har blitt anbefalt og være litt forsiktig.

Dessuten sliter jeg meg ut med disse vektene nå, bare jeg kjører konsentrert og dypt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Du bør kutte ut franskpress med en gang og hvile skaden effektivt inntil den er bra igjen. Det gir kortest mulig treningsavbrekk og således minst mulig styrketap.

[email protected]

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...