Gå til innhold

dexedrine


bonnie

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilket bivirkninger det følger med dexedrine i forhold til ritalin.Evt.om det finnes informasjon på nettet som sier noe om dette.Gutten vår står på ritalin og er sånn passe fornøyd,det jeg ikke er fornøyd med er at han er deprimert en god del av dagen som han har effekt av ritalin,savner gladgutten min,selv om han er det når effekten av ritalinen er gått ut.

Takker på forhånd for alle svar.

Hilsen bonnie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bonnie !!

Sender deg noen ord om dexedrine. K.M bruker den nå og har brukt den 1 1/2 mnd ca. Jeg synes han fungerer veldig greit på den. Han har fått tilbake det lille glimtet i øynene som forsvant når han fikk Ritalin. Aktivitetsnivået er allikevel redusert og det går greit på skolen. jeg var heller ikke helt fortrolig med Ritalin, da han ble så "trist" og fikk så bølgedalende virkning. Først hyper så Ritalin, så "datt" han helt sammen og ble liksom så "tassen" og når virkninga gikk ut ble han igjen hyper. Dette er blitt mye bedre med Dexedrine. Han er mye mer stabil og glimtet er kommet tilbake, men allikevel fungerer han fint. Han spiser også bedre med Dexedrine.

Det hørtes vel bra ut ??

Vi har fortsatt ADHD problematikken og alt det fører med seg, men vi er veldig fornøyd nå. Det er KM også.

Medisiering er et hjelpemiddel, men kampen i hverdagen er der allikevel....synes jeg :-)))

Hilsen fra cofi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bonnie !!

Sender deg noen ord om dexedrine. K.M bruker den nå og har brukt den 1 1/2 mnd ca. Jeg synes han fungerer veldig greit på den. Han har fått tilbake det lille glimtet i øynene som forsvant når han fikk Ritalin. Aktivitetsnivået er allikevel redusert og det går greit på skolen. jeg var heller ikke helt fortrolig med Ritalin, da han ble så "trist" og fikk så bølgedalende virkning. Først hyper så Ritalin, så "datt" han helt sammen og ble liksom så "tassen" og når virkninga gikk ut ble han igjen hyper. Dette er blitt mye bedre med Dexedrine. Han er mye mer stabil og glimtet er kommet tilbake, men allikevel fungerer han fint. Han spiser også bedre med Dexedrine.

Det hørtes vel bra ut ??

Vi har fortsatt ADHD problematikken og alt det fører med seg, men vi er veldig fornøyd nå. Det er KM også.

Medisiering er et hjelpemiddel, men kampen i hverdagen er der allikevel....synes jeg :-)))

Hilsen fra cofi.

Hei cofi

Det er slik du beskriver KM når han står på ritalin,jeg føler med emil også.Derfor har jeg tenkt mye på dexedrine og har lyst til å foreslå det for legen neste gang.Takk skal du ha.:-)

Hilsen bonnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar Oftedal, barnelege

Det er omtrent de samme bivirkningene, men det kommer litt forskjellig ut hos den enkelte. Er det store bivirkninger av det ene preparatet pleier det også være det av det andre. Er det mindre bivirkninger lønner det seg å skifte preparat, fordi du ikke på forhånd kan vite hvordan det kan virke på deg. Dersom bivirkningene er så store av et av preparatene at det ikke har noen hensikt å bruke medisinen, pleier jeg ikke anbefale å prøve det andre preparatet. Depresjon er en kjent bivirkning, men jeg ville nok prøve Dexamin/Dexedrine for det kan tenkes at bivirkningsprofilen er litt anderledes. Du vet ikke noe om det før du har prøvet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...