Gå til innhold

Hva bør man ha klart på forhånd?

Anbefalte innlegg

Gjest vordende adoptivmamma

Lurte på om dere andre som skal eller har adoptert hadde mye klart på forhåd! Jeg er en person som liker å planlegge, og ha det meste klart på forhånd. Men i denne prosessen er det jo ikke så enkelt. Har lyst å kjøpe både klær og leker, men når vi venter på et barn mellom 0 og 4 år, er ikke det så enkelt. Noen som har gode tips i denne ventefasen, er jeg takknemlig for svar.

Fortsetter under...

heisann,

kjenner meg igjen i dette. Man vil så gjerne få begynne med de praktiske forberedelsene. Vil så gjerne vise for seg selv og omverdnen at man venter barn .... men så er det ikke så lett som du sier.

Vi (les: jeg) løste det på denne måten; Vi lagde en slags omvendt adventskalender. Hver mnd. kjøpte vi ett eller annet til barnet. Vi prøvde å holde det i kjønnsnøytrale ting, selv om vi var overbeviste om at det ble ei jente (adopterer fra Kina) og aldersmessig antok vi at det var lite sannsynlig at vi ville få et barn som var eldre enn 2 år (selv om vi var godkjente fra 0-3 år). Så vi kjøpte kopp, badehåndduk, sengetøysett, noen barnebøker, noen bodyer, spisesmekker, noen andre klær osv. I tillegg er jeg glad i håndarbeid, så jeg har brodert litt +++ Dette gjorde at vi/jeg håndfast så at tiden faktisk gikk framover etter hvert som eska med disse tingene stadig ble fullere og fullere.

De store forberedelsene begynte vi ikke med før etter tildeling, når vi visste både kjønn og alder. Vi må vente ca. 7 uker mellom tildeling og henting (har ca. 3 uker igjen å vente) og det er veldig greit å ha de praktiske tingene å ordne med nå ... for å få sysselsatt seg *smiler*

Du/dere får ha lykke til i ventetiden !!

venteklem fra ei

Hva med å bake litt ? Kaker, boller, brød som du kan fylle opp i fryseren med.

Det er kjekt å ha,når familie og venner kommer på besøk etter hjemkomsten med det nye familiemedlemmet :-)

Dette var et tips vi fikk da vi gikk og ventet - og jeg er glad vi fulgte det.

Lykke til med ventetiden !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...