Gå til innhold

Råd fra de gamle :)


Gjest Seline

Anbefalte innlegg

Gjest Seline

Husker mormoren min fortalte at på hennes tid fikk man råd fra legene om å begynne å røyke når man var gravid, fordi da fikk man en lettere fødsel.

(På grunn av lav fødselsvekt hos barnet,..)

Noen som har andre gode råd fra gamle dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Solsikke

    34

  • Lionn

    27

  • SierDuDet

    14

  • flisa

    13

Mest aktive i denne tråden

Jeg ble advart mot å røyke under svangerskapet p.g.a lav fødselsvekt. Mitt første barn var 3980 så på mange måter var jeg glad at jeg ikke greide slutte å røyke.

Og med det mener jeg selvsagt ikke at det er sunt å røyke under svangerskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte at man skulle drikke cognac når man var forkjøla, men det har jeg prøvd gang på gang, uten å bli annet enn jævla full og enda verre av forkjølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble advart mot å røyke under svangerskapet p.g.a lav fødselsvekt. Mitt første barn var 3980 så på mange måter var jeg glad at jeg ikke greide slutte å røyke.

Og med det mener jeg selvsagt ikke at det er sunt å røyke under svangerskapene.

Think you little about, sikka. Du kan da ikke være glad for at du ikke sluttet å røyke under graviditeten fordi barnet ditt var såpass stort?? Du sier så mye teit. Kommer det bare helt feil ut av munnen din, eller mener du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Think you little about, sikka. Du kan da ikke være glad for at du ikke sluttet å røyke under graviditeten fordi barnet ditt var såpass stort?? Du sier så mye teit. Kommer det bare helt feil ut av munnen din, eller mener du det?

Herregud Lionn. Leste du egentlig hva som sto der da?

Seline fortalte om ett råd gravide fikk i gamle dager.

Må jeg virkelig forklare hva jeg mente med innlegget mitt? Eller tror du kanskje at du forstår hva jeg skrev om du legger godviljen til? Om du har noen da?

Vel jeg får forklare siden jeg regner med du ikke forstår.

Selvsagt er det ikke bra å røyke under svangerskapet, har sett hva nikotinen gjør med fosteret. Men det der med lav fødselsvekt tror jeg ikke mye på. Grunnen til at jeg ikke tror noe på det? Vel av egen erfaring og med å se meg litt rundt. Det var hele poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Lionn. Leste du egentlig hva som sto der da?

Seline fortalte om ett råd gravide fikk i gamle dager.

Må jeg virkelig forklare hva jeg mente med innlegget mitt? Eller tror du kanskje at du forstår hva jeg skrev om du legger godviljen til? Om du har noen da?

Vel jeg får forklare siden jeg regner med du ikke forstår.

Selvsagt er det ikke bra å røyke under svangerskapet, har sett hva nikotinen gjør med fosteret. Men det der med lav fødselsvekt tror jeg ikke mye på. Grunnen til at jeg ikke tror noe på det? Vel av egen erfaring og med å se meg litt rundt. Det var hele poenget mitt.

Tror du ikke på at røyking gir redusert vekst hos fosteret??? Ved egen erfaring og ved å se deg rundt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du? Og jeg som trodde det var jeg som var glemsk:)

Hehe. Har du noengang skrevet noe på seksualitet? Eller barbert deg i skrittet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Lionn. Leste du egentlig hva som sto der da?

Seline fortalte om ett råd gravide fikk i gamle dager.

Må jeg virkelig forklare hva jeg mente med innlegget mitt? Eller tror du kanskje at du forstår hva jeg skrev om du legger godviljen til? Om du har noen da?

Vel jeg får forklare siden jeg regner med du ikke forstår.

Selvsagt er det ikke bra å røyke under svangerskapet, har sett hva nikotinen gjør med fosteret. Men det der med lav fødselsvekt tror jeg ikke mye på. Grunnen til at jeg ikke tror noe på det? Vel av egen erfaring og med å se meg litt rundt. Det var hele poenget mitt.

Hovedsaklig så fører røyking under svangerskap til lav fødselsvekt. Du vil alltid finne noen det ikke stemmer med, men det er unntakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Lionn. Leste du egentlig hva som sto der da?

Seline fortalte om ett råd gravide fikk i gamle dager.

Må jeg virkelig forklare hva jeg mente med innlegget mitt? Eller tror du kanskje at du forstår hva jeg skrev om du legger godviljen til? Om du har noen da?

Vel jeg får forklare siden jeg regner med du ikke forstår.

Selvsagt er det ikke bra å røyke under svangerskapet, har sett hva nikotinen gjør med fosteret. Men det der med lav fødselsvekt tror jeg ikke mye på. Grunnen til at jeg ikke tror noe på det? Vel av egen erfaring og med å se meg litt rundt. Det var hele poenget mitt.

Selv om du visste hvor farlig det var, valgte du likevel å røyke gjennom hele svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke på at røyking gir redusert vekst hos fosteret??? Ved egen erfaring og ved å se deg rundt???

Nei jeg tror ikke noe på det. Min mor røykte under begge svangerskapene og fikk to store unger, det samme har veldig mange av mine venninner gjort. Og jeg selv røykte desverre under alle mine tre svangerskap. Mine barn var 3980, 3820 og 3320. Minstejenta var 3320 og det svangerskapet er det eneste jeg faktisk lyktes med å være røykfri en del månder med.

Men du selv om jeg ikke tror på det, gidder jeg ikke lage noen gedigen tråd ut av dette med en masse vås i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaklig så fører røyking under svangerskap til lav fødselsvekt. Du vil alltid finne noen det ikke stemmer med, men det er unntakene.

Da kjenner jeg til svært mange unntak da:o) Men uansett var det ikke meningen og ufarliggjøre røyking under svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke noe på det. Min mor røykte under begge svangerskapene og fikk to store unger, det samme har veldig mange av mine venninner gjort. Og jeg selv røykte desverre under alle mine tre svangerskap. Mine barn var 3980, 3820 og 3320. Minstejenta var 3320 og det svangerskapet er det eneste jeg faktisk lyktes med å være røykfri en del månder med.

Men du selv om jeg ikke tror på det, gidder jeg ikke lage noen gedigen tråd ut av dette med en masse vås i.

Argumentene dine er omtrent like dårlige som de som hever at det ikke er skadelig å røyke fordi de ikke har fått kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du visste hvor farlig det var, valgte du likevel å røyke gjennom hele svangerskapet?

Selv om jeg viste hvor farlig det var? Hva er du ute etter nå Lion?

Ja jeg viste at det var farlig og jeg forsøkte å slutte, men greide det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Det første svigermor sa til meg som nybakt mamma var at "jeg tror du må teipe ørene hans".

Hun gjorde visst det på mannen min, men jeg tror ikke det hjalp så mye...*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...