Gå til innhold

Hvor lenge måtte dere vente?

Anbefalte innlegg

Gjest vordende mamma

Lurer på hvor lenge dere som har adoptert måtte vente, og hvilket land dere har adoptert fra?

Og til dere andre som venter, jeg venter med dere, og sammen blir ventetiden mye kortere. Er så glad for at jeg fant denne siden på nettet, er inne nesten hver dag. Har lært utrolig mye av dere medmennesker, så en stor TAKK til dere andre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66610-hvor-lenge-m%C3%A5tte-dere-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har adoptert fra India gjennom Verdens Barn og er svært fornøyde med det!

Første adopsjon tok 2 år og 4 mnd. fra første kontakt med sosialkontoret til barnet var hjemme. Etter godkjenning ventet vi ca. 8 mnd. på tildeling og deretter 7 mnd. før vi kunne reise til India og hente gullgutten.

Andre prosess tok nokså nøyaktig 21 mnd., hvorav 3 mnd. etter godkjenning før vi fikk tildeling og deretter nesten 8 mnd. før vi kunne reise og hente lillegullet.

Vel verdt hvert minutt!!!

Ønsker deg lykke til; du/ dere har noe fantastisk i vente!

Hilsen fra

Hei vordende mamma!

Vi har adoptert fra Colombia, privat barnehjem, og det gikk 2 1/2 år med første barn og i underkant av 2 år med andre barn. Det gikk 10 dager fra tildeling til vi kunne reise til Colombia den første gangen og det gikk ca. 3 uker fra tildeling til reise den andre gangen. Vi fikk barn i 1998 og i 2001.

Vennlig hilsen

Bille1365380355

Hei.

Vi blir eksperter i å vente når vi er i en adopsjonsprosess!!

Vi startet vår første adopsjon fra Kina i nov. -98. BV brukte 10 mnd. på å gjøre ferdig sosialrapporten og SUAK brukte 7 mnd. på godkjennelsen. I mai 2000 gikk våre papirer til CCAA og i juni 2001 hentet vi hjem verdens herligste jente som da var 10 mnd.

I ettertid ser vi at det måtte ta så lang tid, for vi skulle jo ha vår prinsesse og all ventetid blir fort glemt når du holder ditt barn i armene.

Vi er nå igang med ny adopsjon fra Kina og det tar så lang tid som det må ta. Vi kan ikke gjøre noe fra eller til allikevel.

God venting og hilsen fra

forelsket colombiamamma

Vi har adoptert en herlig liten jente fra Colombia. Vi ønsket å få barn gjennom ICBF for der var ventetiden kortere, og det er jo ventetiden som er den verste, så hvis det var noe sted vi kunne finne hvor ventetiden var kortet inn litt, så valgte vi det.

Totalt ventet vi i 1 år og 8 mnd. før vi fikk hente prinsessen vår. Det var en opplevelse uten like. Fantastisk.

Lykke til med din venting og jeg kjenner meg igjen i det du skriver om hvor glad du er for å ha funnet denne siden. Den er bare et must:-) Da vi ventet var det redningen for dagen, nå blir det bare tid litt innimellom:-) Men jeg følger med ja.

Vennlig hilsen

valmue1365380326

Hei!

Det virker som om ventetiden mye avhenger av de forskjellig kommunene. Ser at mange bruker laaang tid. Vi fikk første hjemme besøk etter 3 uker, og 5 uker senere var rapporten ferdig. Altså tok det for oss bare 2 mnd. fra vi startet til vi var registrert hos BUFA (har ventet der nå i 2 mnd.). Føler oss heldige:o)

Hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...