Gå til innhold

Hvordan fortelle om ufruktbarhet?

Anbefalte innlegg

nordlandskvinne

Er ei jente på 28 år som nettopp har truffet en utrolig kjekk mann og vi har begynnt å date hverandre. Jeg kan dessverre ikke bære frem egne barn. Hvordan og når bør en fortelle slikt til en potensiell kjæreste? Synes det er vanskelig å "buse ut" med det i en tidlig fase før en vet om det er noe seriøst. Samtidig mener jeg han bør få vite det tidlig så han kan velge om han vil gå videre eller ikke basert på at han vet om dette. Synes det er utrolig tungt å pålegge han en slik "byrde" som heller ikke har rukket å få egne barn selv. Noen som har liknende erfaringer? Venter i spenning på svar. Klarer ikke nyte en gryende forelskelse fullt ut når denne mørke skyen hviler over meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66617-hvordan-fortelle-om-ufruktbarhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du syns dette er vanskelig. Men jeg tror jeg ville ventet litt for å se hvordan forholdet utvikler seg. Å snakke om barn når dere nettopp har truffet hverandre kan virke litt stressende. Samtidig er jeg enig i at du bør forberede typen på ståa. Men det kan vel ikke skade å vente litt, og så forsiktig gjøre han oppmerksom på at dersom han er seriøs og tenker langt fram med deg, så er det ting han bør få vite.

Vanskelig å tenke seg i dag når du kanskje ikke kjenner han så godt, men det naturlige øyeblikket for å fortelle dette kommer nok.

Lykke til.

Skjønner at du syns dette er vanskelig. Men jeg tror jeg ville ventet litt for å se hvordan forholdet utvikler seg. Å snakke om barn når dere nettopp har truffet hverandre kan virke litt stressende. Samtidig er jeg enig i at du bør forberede typen på ståa. Men det kan vel ikke skade å vente litt, og så forsiktig gjøre han oppmerksom på at dersom han er seriøs og tenker langt fram med deg, så er det ting han bør få vite.

Vanskelig å tenke seg i dag når du kanskje ikke kjenner han så godt, men det naturlige øyeblikket for å fortelle dette kommer nok.

Lykke til.

Det kan nok være lurt å vente litt før du forteller at du ikke kan føde barn selv. Når du treffer den rette vil ikke dette ha noen betydning. Jeg snakker av erfaring. Det at jeg ikke kunne bli gravid, har aldri vært noe problem for han jeg ble gift med, det har heller styrket forholdet vårt.

Vær litt grei mot deg selv og ikke la dette ,som du sier, ligge som en mørk sky over forholdet. Nyt livet!!

Er sååå enig med de svarene du har fått!

Nyt den "gryende" forelskelsen nå, uten tanker på barn og fremtid. Er han _den rette_ vil han elske deg akkurat slik du er - med eller uten barn!

Dessuten.... å adoptere er slettes ingen "byrde" ;-) Selve prosessen kan noen ganger føles slik, men resultatet er bare rett og slett herlig...

Lykke til med både kjæresten og fremtiden, fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...