Gå til innhold

KAN få egne barn, men vil ikke ha -ønsker å adoptere. Kan hun?

Anbefalte innlegg

Jeg har en bekjent som nekter å ta risikoen å gå gravid. Hun har operert ryggen sin (flere ryggvirvler) og legene tør ikke si noe som helst om hva som kan skje med kroppen hennes ved et evt.svangerskap. Kan gå den veien, kan gå andre veien, liksom. Lammelser har blitt nevnt.

Hun kan ende opp som invalid nærmest, tror hun selv.

Hun er gift, og mannen hennes vil gjerne at de skal ta sjansen på egne barn. Hun nekter, og vil adoptere med tiden istedet. Jeg hørte et land nevnt, Colombia. Mannen var veldig i mot det i starten, men nå begynner han å skjønne at hun mener alvor.

Kan min bekjente forvente seg trøbbel mht adopsjon? Jeg har nemlig lest her før at flere land krever dokumentasjon på at man faktisk er ufruktbar!???

Hva hvis kvinnen kan risikere hele helsen sin, og ikke VIL gå gjennom et svangerskap på grunn av den store risikoen ?

Fortsetter under...

Hei molli.

Vi skal adoptere fra Etiopia, og der kreves det ingen dokumentasjon for infertilitet. Vet at det er noen land som vil ha legeattest på ufruktkbarhet, men deet er mange land som ikke krever det!!! Husker ikke i farten hvordan det er i Colombia, men det vet mange her inne!!!

Ønsker din venninne lykke til med en eventuell adopsjon!!!!

Hilsen en ventende

Det er noen giverland som krever enten sterilitetsattest eller også attest fra lege som sier noe om sannsynligheten for biologiske barn, evt. fraråder graviditet. Ett av disse landene er India. Imidlertid er det flere land som ikke har slike karv, hun bør kontakte adopsjonsforeningene og forhøre seg der.

Hvis din venninne har helseproblemer _kan_ hun også møte hindringer fra BUFA's side her i Norge, men ikke nødvendigvis. Dette er også ting som bør tas opp med adopsjonsforeningen eller også BUFA direkte. Her er noen nyttige linker: http://www.suak.no/ http://www.adopsjonsforum.no/ http://verdensbarn.no/

Hilsen fra

Gjest barbeint

Jeg var i nogenlunde tilsvarende situasjon. Og det har ikke vært noen problemer med å få legeerklæring på at graviditet frarådes, eller problemer med vårt adopsjonsland som er India.

Vi kan selv også få biologiske barn, og da skriver selvsagt ikke legen at vi ikke kan det. Det og fraråde er for mange land ikke godt nok, så lenge det er sannsynlig at man kan få egne barn. Er det fare for liv og helse ville jeg sterilisert meg, så jeg ikke hadde blitt gravid med ett uhell. Og da kan man igjen velge blandt litt flere land.

Vi skal adoptere fra Sør-Korea gjennom VB: http://verdensbarn.no

Her er en veldig grei oversikt over hva som er hvilkets lands kreterier.

Vennlig hilsen en som venter

Annonse

Gjest barbeint

Leser nedover her - har aldri tenkt tanken en gang at det skulle være et kriterie? Hva er de redd for - de landene...? At folk skal føde sine egne og deretter skyve vekk de de adopterte?

Rart.

Hei Flisa!

Tror rett og slett at grunnen er at mange giverland ønsker at barna de adoptere bort skal få søsken de kan identifisere seg med. - har ikke belegg for og si det, bare en tanke fra min side.

Vennlig hilsen

Hei Flisa!

Tror rett og slett at grunnen er at mange giverland ønsker at barna de adoptere bort skal få søsken de kan identifisere seg med. - har ikke belegg for og si det, bare en tanke fra min side.

Vennlig hilsen

Ja, det var jo en grunn! :-)

Gjest Sommerstorm

Hei molli.

Vi skal adoptere fra Etiopia, og der kreves det ingen dokumentasjon for infertilitet. Vet at det er noen land som vil ha legeattest på ufruktkbarhet, men deet er mange land som ikke krever det!!! Husker ikke i farten hvordan det er i Colombia, men det vet mange her inne!!!

Ønsker din venninne lykke til med en eventuell adopsjon!!!!

Hilsen en ventende

Vi har vært gravide flere ganger og sopntanabortert. Legene finner ikke noe galt hos noen av oss, så i legeattestene våre står situasjonen kort beskrevet (nesten i stikkordsform), hvor legen til slutt konkluderer med at det er vanskelig å si om vi kan få egenfødte barn (som en kuriositet kan jeg si at på mannen min sin attest tilføyde legen at det trolig ikke ville skje med nåværende kone - visste først ikke om jeg skulle bli fornærmet eller om jeg skulle le).

De har da godtatt det i Colombia i alle fall.

Er pirk nicket ditt, eller driver du bare og misforstår med vilje? Har du en annen hobby, eller bare denne?

Ja, jeg ble irritert.

Greit at du ble irritert, men tenk litt over ordene du bruker også. Min adoptivdatter blir såret og lei seg når voksne snakker om egne barn i motsetning til adoptivbarn. Adoptivbarn ER egne barn!

Gjest Wasserfaldfelder

Hei, Molli!

Jeg har en kollega som ikke ønsket seg egenfødte barn, men heller ville adoptere. Hun har adoptert to stykker fra Colombia og en fra Etiopia. Så en trenger ikke være ufruktbar for å adoptere. Men jeg vet at noen land som f.eks. Kina og Tailand krever en sterilitetsattest eller attest på at en ikke bør få barn.

Hilsen fra

Annonse

Gjest annesophie

Hei, Molli!

Jeg har en kollega som ikke ønsket seg egenfødte barn, men heller ville adoptere. Hun har adoptert to stykker fra Colombia og en fra Etiopia. Så en trenger ikke være ufruktbar for å adoptere. Men jeg vet at noen land som f.eks. Kina og Tailand krever en sterilitetsattest eller attest på at en ikke bør få barn.

Hilsen fra

Det stemmer ikke at Kina krever infertilitetsattest. Har nettopp kommet hjem med en nydelig liten kineserjente og har en egenfødt jente fra før. På min legeattest sto det at jeg kunne få egne barn. En slektning av meg adopterte fra Thailand for noen år siden og hun har også egenfødte barn fra før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...