Gå til innhold

Angående styrketrening


Gjest bjørnar

Anbefalte innlegg

Gjest bjørnar

Hei igjen... jeg kjøpte for 4 dager siden denne manualen jeg reffererte til(www.musclegaintips.com), etter å ha lest gjennom alt (250s.)og snakket med vedkommende et par ganger har jeg tro på at dette vill fungere. Klart utvikler person til person seg helt forskjellig, noen blir "større" enn andre..det har han gjort helt klart også. Jeg har satt opp et en helt spesiell diet som består av 6 måltider med hovedsakelig Kylling,ris og egg og ved siden av proteinpulver, kreatin, olje(fett)vitamin c og en slags materstatter som jeg vil bruke rett før og etter trening.Jeg skal trene 3 ganger i uken hver sted på kroppen en gang hver syvende dag. Jeg vill i allefall prøve et par uker og se hvordan det går...

Men ...jeg er som sagt 16 år, kan denne dieten med styrketrening som er direkte fokkusert mot å legge på seg muskelmasse, være skadelig for hormon produksjonen min??? Kan dette stoppe vektsen min i høyde, da jeg tror jeg kommer til å vokse litt til over tiden(er 1.76 nå) ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Trening og fysisk aktivitet er bare positivt for kropp og sinn. Jeg vil ikke uttale meg om hvordan en gitt diett vil påvirke kroppen din, men kan si så mye som at dersom du benytter en diett som tar deg så lang bort fra et normalt kosthold, at den hemmer dannelsen av vekst- og oppbyggende hormoner, da vil den dietten ikke føre til muskelvekst i det hele tatt. Sunn og god og vanlig mat, det er byggermat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Bjørnar!

Den manualen du kjøpte inneholder utrolig mye bra tips. Jeg begynnte å bruke den for en stund siden, men jeg måtte kutte ut pga kyssesyken. Jeg rakk å bruke den i ca tre uker. Gjennomsnittlig økte jeg 2 kilo i uka. Jeg merket store forskjeller i volum rundt på hele kroppen. Det blir anbefalt å bruke utrolig mye rart av kosttilskudd som kan være vanskelig å få tak i her i norge, men du kommer langt med gainer og proteinpulver. Det var det jeg brukte + kreatin. Gaineren brukte jeg som måltidserstatter. Du finer det du trenger på www.athletic-city.no. De er billigst i norge.

Husk at kosten er utrolig viktig når du skal bygge muskler. Det har jeg merket. Trente et år før jeg begynnte med dette programmet og jeg økte lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Trening og fysisk aktivitet er bare positivt for kropp og sinn. Jeg vil ikke uttale meg om hvordan en gitt diett vil påvirke kroppen din, men kan si så mye som at dersom du benytter en diett som tar deg så lang bort fra et normalt kosthold, at den hemmer dannelsen av vekst- og oppbyggende hormoner, da vil den dietten ikke føre til muskelvekst i det hele tatt. Sunn og god og vanlig mat, det er byggermat.

Hva er et sunt kosthold??

Den sunne norske maten med 3 tonn fet/g protein og karbo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hva er et sunt kosthold??

Den sunne norske maten med 3 tonn fet/g protein og karbo??

Hei!

Alt fett er ikke en uting. Umettet fett er bar og nødvendig, men det norske kostholdet kunne sikkert ha inneholdty litt mindre mettet fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jan Egil

Hei!

Alt fett er ikke en uting. Umettet fett er bar og nødvendig, men det norske kostholdet kunne sikkert ha inneholdty litt mindre mettet fett.

Sunn og go mat? Hehe proteiner bygger muskler, basta bom!

Ikke karbohydrater og fett, selv om de er nødvendige for å fungere skikkelig selvsagt.

Synes du har en merkelig innstilling. Man må lage et kosthold ettar hva man selv vil oppnå. Man kan ikke bygge muskler fort hvis man spiser som en tennisspiller. Proteiner reparerer og bygger muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...