Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest barbeint

Hei demio!

Vanlig og vanlig, ca. 10% av narkomane som får barn adopterer bort barnet sitt. Det er meget skjelden i norge at barn blir adoptertbort til andre enn familen, om det ikke gjelder rusmissbrukere. Vi minn mann og jeg har vært inne på tanken og adoptere ett "barn av rusmissbruker" en gang. Vi trenger bare litt egenerfaring først, da dette kan være meget krevende. Jeg kjenner en jente som er adoptert av fosterforeldrene sine fra hun var to. Hun har en liten hjerneskade, men funger stort sett greit i samfunnet ellers. Hun var desverre født med store abstinenser, og senvirkningene på dette var mye større enn familen var fårespeilet på forhånd. Kontakt alineforeningen (tror det er det de heter), de har mye fler fakta opplysninger enn meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66682-norske-adopsjonsbarn/#findComment-305399
Del på andre sider

Gjest barbeint

Hei demio!

Vanlig og vanlig, ca. 10% av narkomane som får barn adopterer bort barnet sitt. Det er meget skjelden i norge at barn blir adoptertbort til andre enn familen, om det ikke gjelder rusmissbrukere. Vi minn mann og jeg har vært inne på tanken og adoptere ett "barn av rusmissbruker" en gang. Vi trenger bare litt egenerfaring først, da dette kan være meget krevende. Jeg kjenner en jente som er adoptert av fosterforeldrene sine fra hun var to. Hun har en liten hjerneskade, men funger stort sett greit i samfunnet ellers. Hun var desverre født med store abstinenser, og senvirkningene på dette var mye større enn familen var fårespeilet på forhånd. Kontakt alineforeningen (tror det er det de heter), de har mye fler fakta opplysninger enn meg.

Jeg mente ikke og sende innlegget mitt allerede, skulle bare leseigjennom, sent er sent, så jeg får fortsett her.

Vi var for tre år siden i kontakt med barnevernet angående fosterbarn og evnt. senere aopsjon. Vi ble frarådet på det sterkeste av BVTJ i og med vi ikke hadde egenerfaring med barn. Hva vi gjør fremover vil tiden vise.

Vennlig hilsen en som håper at dette var svar på noe av det du spurte om

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66682-norske-adopsjonsbarn/#findComment-305407
Del på andre sider

Hei demio!

Takk til "barbeint"! Hvordan finner jeg denne foreningen du snakket om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66682-norske-adopsjonsbarn/#findComment-305457
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente ikke og sende innlegget mitt allerede, skulle bare leseigjennom, sent er sent, så jeg får fortsett her.

Vi var for tre år siden i kontakt med barnevernet angående fosterbarn og evnt. senere aopsjon. Vi ble frarådet på det sterkeste av BVTJ i og med vi ikke hadde egenerfaring med barn. Hva vi gjør fremover vil tiden vise.

Vennlig hilsen en som håper at dette var svar på noe av det du spurte om

Kjære Barbeint

Ja, jeg har fått svar på det jeg lurte om fra deg! Vi har god erfaring med barn, men kunne aldri tenke oss fosterbarn pga at vi kanskje en dag må levere barn ifra oss + at vi da hele tida ville leve i frykt for at dette ville skje. Det ville heller ikke skapt trygghet for barna. Adopsjonsbarn blir jo som egne barn, da.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66682-norske-adopsjonsbarn/#findComment-305712
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...