Gå til innhold

amming og menstruasjon

Anbefalte innlegg

gutten min er nå fem mnd gammel og jeg har fått mensen tilbake. Jeg har hørt at melkeproduksjonen går ned når en får mensen tilbake og at melken får en annen smak. Stemmer dette ? Han har vært veldig glad i nussen, han vil faktisk ikke ha noe annet. Men nå vil han ikke drikke med mindre han er kjempe sulten. Når kan jeg begynne å gi ham brødmat. Han nekter å spise grøt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6677-amming-og-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære lillit.

Ja det er riktig at produksjonen kan gå ned og at melken antagelig forander litt smak under menstruasjonen. Dette er forbigående. Vedrørende at gutten din ikke vil spise grøt, så bør de fleste vente til ca 7 måneders alder før de får brød. De må klare å tygge eller suge på maten slik at den løser seg opp. Mange brekker seg når de får klumper i munnen i begynnelsen. I mellomtiden får du helle jevnlig prøve med grøt eller kokte grønsaker. La ham få smake på ting som er most så finner han nok noe han aksepterer etterhvert. Er vekten fin er dette ikke noe å stresse med ennå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6677-amming-og-menstruasjon/#findComment-33571
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...