Gå til innhold

Har jeg anorexia eller ikke?

Anbefalte innlegg

Jeane1365380361

Jeg er ei jente på 15 år som føler at jeg er for tykk..... Jeg er 1.70høy og veier ca.55kilo..... Spiser ikke frokost, ikke skolemat og ikke kveldsmat.. Bare litt middag enkelte dager... Trener 4-5 ganger i uka... Føler at jeg er trett nesten hele tiden, og besvimer av og til... Vennene mine sier det er anorexia, men hva sier dere???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66782-har-jeg-anorexia-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er umulig å svare på om du har anoreksi eller ikke. Anoreksi er ikke en sånn sykdom at bare du er spiser lite og syns du er tykk, så har man det, det er litt mer komplisert enn som så.

Men at du har et unormalt forhold til mat, det har du. Du høres ikke tykk ut. Helt middels vil jeg tro

vel hvor lenge har du bare spist litt middag da? det er jo forskjell på om du har spist så lite i et halvt år, eller om du bare har spist så lite i et par uker.

ikke er vekten lav nok til at du ville fått en anorexia-diagnose av lege heller.

Jeg ville kanskje gitt denne jenta diagnose anorexia eller uspesifisert spiseforstyrrelse, alt etter hvor lenge dette har stått på, hvor mye opptattheten av mat/kropp fyller i livet, og hvor stort kontrollbehov / kontrolltap hun opplever.

Syns faktisk du skal være litt forsiktig med sånne uttalelser, høres nærmest ut som du ikke syns hun er tynn nok til å ha et problem?

Annonse

Gjest tikali

Jeg ville kanskje gitt denne jenta diagnose anorexia eller uspesifisert spiseforstyrrelse, alt etter hvor lenge dette har stått på, hvor mye opptattheten av mat/kropp fyller i livet, og hvor stort kontrollbehov / kontrolltap hun opplever.

Syns faktisk du skal være litt forsiktig med sånne uttalelser, høres nærmest ut som du ikke syns hun er tynn nok til å ha et problem?

og på deg høres det ut som om man må ha anorexia, for å ha et spiseproblem?

Du må iallfall ha utrolig lav forbrenning dersom du veier 55 kilo uten å spise annet enn litt middag et par dager i uken..

Jeg tror ikke du har anoreksia. De fleste på 15 synes de er for tjukke, samme hvor slanke de er (og du er nok en helt normal 15 åring).

Jeg tror du liker å få oppmerksomhet fra venninne dine fordi du gir inntrykk av å være anorektisk. Men dersom du fortsetter slik som dette kan du faktisk bli ordentlig anorektiker, og det skal du passe deg for!!

Spis som de andre, og finn heller noe annet å få oppmerksomhet i jenteflokken for!

Gjest Tjukka......................             (Jeane)

Du må iallfall ha utrolig lav forbrenning dersom du veier 55 kilo uten å spise annet enn litt middag et par dager i uken..

Jeg tror ikke du har anoreksia. De fleste på 15 synes de er for tjukke, samme hvor slanke de er (og du er nok en helt normal 15 åring).

Jeg tror du liker å få oppmerksomhet fra venninne dine fordi du gir inntrykk av å være anorektisk. Men dersom du fortsetter slik som dette kan du faktisk bli ordentlig anorektiker, og det skal du passe deg for!!

Spis som de andre, og finn heller noe annet å få oppmerksomhet i jenteflokken for!

Hei Gomle...... Hvis du tror det du skriver må du tro om igjen... Foressten så såret det meg veldig det du sa om venneflokken....... Er du så sikker på at jeg har en stor venneflokk da...... Du burde egentlig tenke deg litt om før du sier slike ting.. Dessuten så var det ikke jeg selv som ville ta kontakt her, det var en veninne av meg som ba meg gjøre det... Og dessuten; ja, jeg har veldig lav forbrenning... Har også gått ned mange kilo på det året så jeg veide veldig mye mer før.. Er veldig kraftig ennå også, men skal klare å bli mye tynnere....... er iallefall målet mitt da..

*Takk* for at du såret meg...

Men jeg trenger jo kritikk også da, så bare fortsett å gi..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...