Gå til innhold

Nye dimensjonar


Grip

Anbefalte innlegg

Det skal dei ha, våre nye landsmenn, at dei i alle fall tilfører valden i våre nordiske land, nye dimensjonar. Fellesskapen blir stadig meir fargerik etter som meir blod renn.

Dei siste dagane har vi hatt eit par episodar som er "friske"; Først knivdrap ein 13-åring ein kar på 19. Deretter tok familien til den drepte hevn med maskinpistol. I Sverige dette, riktignok.

I Stavanger fekk vi eit klassisk strupekuttar-drap, der gjerningsmannen (berre sikta) leia minnehøgtida.

Ein skal kanskje ikkje klage så lenge dei drep kvarandra. Men dei kan jo plutseleg få føre seg at nordmenn, svenskar og danskar også bør årelatast. Då blir det eit helvete.

For det er jo pussig. Reaksjonane er små på desse grusomheitene, sjølvsagt sidan det ikkje går ut over "oss".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    22

  • mrxx

    12

  • Taj Mahal

    9

  • rufsetufsa

    3

Mest aktive i denne tråden

I Stavanger hadde vi samtidig også en klassisk henrettelse av etnisk nordmann, begått av etniske nordmenn....

Men vi skal vel ikke klage, så lenge innvandrere dreper innvandrere og etniske nordmenn dreper etniske nordmenn?

Et drap er et drap er et drap, og like grusomt uansett. Er det kanskje "bedre" og skyte noen i ansiktet enn å kutte strupen på dem? Burde innvandrerne holde seg til de drapsmetodene som normenn bruker ;-)

Eller mener du at innvandrere burde holde seg for gode til å drepe hverandre i det hele tatt, i ren takknemlighetsgjeld, mens vi som har våre røtter her generasjoner tilbake bare kan ture på??

Synes bare innlegget ditt ble litt på trynet når Stavanger opplevde TO drap den siste uka, begge like grusomme. ALLE drap er grusomme! INGEN burde drepe hverandre.

Og nei, jeg forsvarer IKKE vold og kriminalitet, uansett hvem som begår den.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Stavanger hadde vi samtidig også en klassisk henrettelse av etnisk nordmann, begått av etniske nordmenn....

Men vi skal vel ikke klage, så lenge innvandrere dreper innvandrere og etniske nordmenn dreper etniske nordmenn?

Et drap er et drap er et drap, og like grusomt uansett. Er det kanskje "bedre" og skyte noen i ansiktet enn å kutte strupen på dem? Burde innvandrerne holde seg til de drapsmetodene som normenn bruker ;-)

Eller mener du at innvandrere burde holde seg for gode til å drepe hverandre i det hele tatt, i ren takknemlighetsgjeld, mens vi som har våre røtter her generasjoner tilbake bare kan ture på??

Synes bare innlegget ditt ble litt på trynet når Stavanger opplevde TO drap den siste uka, begge like grusomme. ALLE drap er grusomme! INGEN burde drepe hverandre.

Og nei, jeg forsvarer IKKE vold og kriminalitet, uansett hvem som begår den.

Beste hilsen fra

Poenget, slik jeg oppfatta det, var vel at alle drap begått i det siste, hadde med mørkhudete innvandrere å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget, slik jeg oppfatta det, var vel at alle drap begått i det siste, hadde med mørkhudete innvandrere å gjøre.

Så da er denne fyren bare en litt klorbleika innvandrer som har skiftet navn han da???

http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/article.jhtml?articleID=133316

Og om de som begikk drapene i Stockholm var innvandrere til Sverige vet jeg ikke, men de må i såtilfelle være klorbleika de også, eventuelt fra land med lyse mennesker ut fra det jeg kan se på dette bildet:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/08/10/345697.html

Hvis Girp sitt poeng var at alle drap den siste tiden var begått av mørkhudete innvandrere, så var mitt poeng at han tok feil :-)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er denne fyren bare en litt klorbleika innvandrer som har skiftet navn han da???

http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/article.jhtml?articleID=133316

Og om de som begikk drapene i Stockholm var innvandrere til Sverige vet jeg ikke, men de må i såtilfelle være klorbleika de også, eventuelt fra land med lyse mennesker ut fra det jeg kan se på dette bildet:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/08/10/345697.html

Hvis Girp sitt poeng var at alle drap den siste tiden var begått av mørkhudete innvandrere, så var mitt poeng at han tok feil :-)

Beste hilsen fra

Det første tilfellet ditt (På Hinna), nevnte ikke Grip.

Jeg har fulgt litt med på det, og vet at de var norske.

Det i Sverige har jeg ikke lest om, men utifra teksten til Grip, antok jeg at det gjaldt innvandrere.

I tillegg har det vært noen æresdrap i det siste.

Så var det han taxisjåføren, da, hvor den mistenkte holdt minnestund. Trist.

Ellers er jeg enig i at det ikke bare er innvandrere som dreper, det har jo vært endel episoder de siste årene.

F.eks Tina Jørgensen, ei nordnorsk berte som ble drept av kjæresten, Orderud-saken, og ei i Stavanger-området som ble knivdrept av en nabo.

Men det kunne vært interessant å se en statistikk på "hvite nordmenn" kontra "etniske nordmenn" som har begått drap.

Mener å ha lest statistikken sier en stor prosent større av sistnevnte er kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første tilfellet ditt (På Hinna), nevnte ikke Grip.

Jeg har fulgt litt med på det, og vet at de var norske.

Det i Sverige har jeg ikke lest om, men utifra teksten til Grip, antok jeg at det gjaldt innvandrere.

I tillegg har det vært noen æresdrap i det siste.

Så var det han taxisjåføren, da, hvor den mistenkte holdt minnestund. Trist.

Ellers er jeg enig i at det ikke bare er innvandrere som dreper, det har jo vært endel episoder de siste årene.

F.eks Tina Jørgensen, ei nordnorsk berte som ble drept av kjæresten, Orderud-saken, og ei i Stavanger-området som ble knivdrept av en nabo.

Men det kunne vært interessant å se en statistikk på "hvite nordmenn" kontra "etniske nordmenn" som har begått drap.

Mener å ha lest statistikken sier en stor prosent større av sistnevnte er kriminelle.

Selv politiet sier at det er flere prosent av invandrere som begår kriminelle handlinger.

Så desverre så importerer vi problemer, vi har nok med de normennene som gjør dette om vi ikke skal slite med importen også.

Jeg synes det er litt merkelig at det er alltid noen som skal forsvare vår nye landsmenn, nesten uansett hva de finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv politiet sier at det er flere prosent av invandrere som begår kriminelle handlinger.

Så desverre så importerer vi problemer, vi har nok med de normennene som gjør dette om vi ikke skal slite med importen også.

Jeg synes det er litt merkelig at det er alltid noen som skal forsvare vår nye landsmenn, nesten uansett hva de finner på.

Var det siste avsnittet til meg?

Jeg er enig i at det både er hvite og svarte som begår drap, men personlig er jeg for ideen om å kaste ut innvandrere som er kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke alle som dømmer like fort som deg Grip? du snakker faktisk om en som kun er siktet.

Ikke engang Birgittes fetter dømte jeg så fort, i den saken den gang. Men det hadde vært kanskje litt mindre å dømme for fort likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv politiet sier at det er flere prosent av invandrere som begår kriminelle handlinger.

Så desverre så importerer vi problemer, vi har nok med de normennene som gjør dette om vi ikke skal slite med importen også.

Jeg synes det er litt merkelig at det er alltid noen som skal forsvare vår nye landsmenn, nesten uansett hva de finner på.

Er du så sikker på at vi imorterer problemene mrxx?

Er du sikker på at det ikke er den dårlige behandlingen og mottakelsen som kan være med å lage slike problemer? tror du virkelig disse er slik i hjemlandet sitt også?

Tror du virkelig på alt politiet sier? har selv fulgt flere som har vært siktet for div. Og er du ikke klar over det, så ta sett deg inn i noen saker og følg opp, så skal du se hvor mange politifolk som er rasisster. Min hake ble bare lenger og lenger.

Vet du hvor mange normenn som oppsøker innvandrere for å sloss og lage kvalme med dem?

Nei, regner med at du ikke har det.

Det finnes bestandig to sider av en sak, også når det er brune/svarte inni bildet!

Ser du disse utlendingenes landsmenn opptrer slik i trygge og gode miljøer i sitt eget hjemland???

Ja, enkelte steder i enkelte land finnes det nesten bare kriminelle, men det er ikke de som akuratt har størst behov for å komme hit til landet heller.

Her tar man kjappe konklusjoner og dømmer før man har hørt alle fakta, og det er ikke særlig smart å gjøre i noe som helst her i livet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv politiet sier at det er flere prosent av invandrere som begår kriminelle handlinger.

Så desverre så importerer vi problemer, vi har nok med de normennene som gjør dette om vi ikke skal slite med importen også.

Jeg synes det er litt merkelig at det er alltid noen som skal forsvare vår nye landsmenn, nesten uansett hva de finner på.

"Selv politiet sier at det er flere prosent av invandrere som begår kriminelle handlinger."

Vil bare opplyse mrxx at selv politiet kan gi gale opplysninger - les kriminalstatistikken før du sier noe om prosent innvandrere kontra prosent nordmenn i strafferettsapparatet. Kan hende politiet er tjent med å lage et fiendebilde? Politiet er ikke en nøytral part, kriminalstatistikken er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig skriver Grip godt, men med et fullstendig hårreisende innhold!

Eller kan jeg velge å tolke deg ironisk? Tenker på de siste hintene om at det nok blir andre boller om de begynner å drepe oss nordmenn.. Tyder på at du ikke helt liker at det går stille i dørene "så lenge de dreper hverandre", som du skriver. Dermed tenker jeg at du egentlig ser på disse individene som mennesker, du også, ellers ville du vel vært likeglad -igjen så lenge det ikke dreier seg om oss nordmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv politiet sier at det er flere prosent av invandrere som begår kriminelle handlinger.

Så desverre så importerer vi problemer, vi har nok med de normennene som gjør dette om vi ikke skal slite med importen også.

Jeg synes det er litt merkelig at det er alltid noen som skal forsvare vår nye landsmenn, nesten uansett hva de finner på.

Og hvor i innlegget mitt leste du at jeg forsvarte innvandrere som dreper?? Skal vi se, jeg avsluttet innlegget mitt på følgende måte:

"Og nei, jeg forsvarer IKKE vold og kriminalitet, uansett hvem som begår den."

Forskjellen på meg og Grip er at jeg er fargeblind når det gjelder drap, og synes at et drap er et drap og like forkastelig _uavhengig_ av hudfargen til den som begår drapet.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første tilfellet ditt (På Hinna), nevnte ikke Grip.

Jeg har fulgt litt med på det, og vet at de var norske.

Det i Sverige har jeg ikke lest om, men utifra teksten til Grip, antok jeg at det gjaldt innvandrere.

I tillegg har det vært noen æresdrap i det siste.

Så var det han taxisjåføren, da, hvor den mistenkte holdt minnestund. Trist.

Ellers er jeg enig i at det ikke bare er innvandrere som dreper, det har jo vært endel episoder de siste årene.

F.eks Tina Jørgensen, ei nordnorsk berte som ble drept av kjæresten, Orderud-saken, og ei i Stavanger-området som ble knivdrept av en nabo.

Men det kunne vært interessant å se en statistikk på "hvite nordmenn" kontra "etniske nordmenn" som har begått drap.

Mener å ha lest statistikken sier en stor prosent større av sistnevnte er kriminelle.

Nei, det var nettopp det at han ikke nevnte drapet på Hinna jeg kritiserte....

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som vanlig skriver Grip godt, men med et fullstendig hårreisende innhold!

Eller kan jeg velge å tolke deg ironisk? Tenker på de siste hintene om at det nok blir andre boller om de begynner å drepe oss nordmenn.. Tyder på at du ikke helt liker at det går stille i dørene "så lenge de dreper hverandre", som du skriver. Dermed tenker jeg at du egentlig ser på disse individene som mennesker, du også, ellers ville du vel vært likeglad -igjen så lenge det ikke dreier seg om oss nordmenn?

Jeg forstår vel ikke helt hva som skjer. Derfor blir vel også innlegget noe tvetydig.

Men; hvis noen unger dør av sult pr. dag, trekker vi i praksis på skuldrene til det. Hvis noen innvandrere dreper sine koner og døtre, gir opinionen jamt fan, selv om det skjer i Norge.

Hvis et par småjenter (hvite) forsvinner i England eller USA, er det topp pressedekning over hele Europa.

Du får fullføre her...et par øl for mye frarøver meg evnen til å fullføre slike tunge tankerekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår vel ikke helt hva som skjer. Derfor blir vel også innlegget noe tvetydig.

Men; hvis noen unger dør av sult pr. dag, trekker vi i praksis på skuldrene til det. Hvis noen innvandrere dreper sine koner og døtre, gir opinionen jamt fan, selv om det skjer i Norge.

Hvis et par småjenter (hvite) forsvinner i England eller USA, er det topp pressedekning over hele Europa.

Du får fullføre her...et par øl for mye frarøver meg evnen til å fullføre slike tunge tankerekker.

Jeg må si jeg er uenig med deg her.. Jeg synes da at det er langt større pressedekning når en innvandrer dreper noen her i Norge, selv om det er innvandrere, enn det disse forsvinningssakene får. Jeg tenker hovedsaklig på TV-nyheter og trykte aviser. Mulig at disse sakene får større dekning i internettavisene, disse virker mer "internasjonale".

Jeg er imidlertid enig i at det har vært enkeltsaker der innvandrermenn har drept sine innvandrerkoner her i Norge, der det kunne ha vært mer oppmerksomhet. Men det skjer jo ofte også i tilsvarende stillhet at en norsk mann dreper sin norske kone.

Det har vært mange saker der kun innvandrere har vært innblandet som har fått stor oppmerksomhet; Fadime-saken i Sverige, diverse gjeng-saker i Norge, drapet i Trondheimsveien for et par uker siden (brødre-drapet).

"Men; hvis noen unger dør av sult pr. dag, trekker vi i praksis på skuldrene til det. Hvis noen innvandrere dreper sine koner og døtre, gir opinionen jamt fan, selv om det skjer i Norge."

Jeg skjønte ikke helt sammenlikningen -men tilskriver det ølet du har innabords :)

Det er interessant å lese det du skriver, selv om jeg er høyst uenig i stort sett alt. Noe av det mest hårreisende skriver jeg på kontoen for ironi, men endel kan man jo se er dine gne meninger.. Det tyder på at du er en god skribent!

Fortsatt god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor i innlegget mitt leste du at jeg forsvarte innvandrere som dreper?? Skal vi se, jeg avsluttet innlegget mitt på følgende måte:

"Og nei, jeg forsvarer IKKE vold og kriminalitet, uansett hvem som begår den."

Forskjellen på meg og Grip er at jeg er fargeblind når det gjelder drap, og synes at et drap er et drap og like forkastelig _uavhengig_ av hudfargen til den som begår drapet.

Beste hilsen fra

Jeg har ikke referert til deg i det hele tatt i innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke referert til deg i det hele tatt i innlegget mitt.

Jøss, søv du ikke??

Du, ble det noe vettuge bilder fra Helvete som jeg kan få i min mailbox?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv politiet sier at det er flere prosent av invandrere som begår kriminelle handlinger."

Vil bare opplyse mrxx at selv politiet kan gi gale opplysninger - les kriminalstatistikken før du sier noe om prosent innvandrere kontra prosent nordmenn i strafferettsapparatet. Kan hende politiet er tjent med å lage et fiendebilde? Politiet er ikke en nøytral part, kriminalstatistikken er det.

Nå vet jeg ikke om kriminalstatistikken skiller mellom innvandrere og de med invander bakgrunn.Jeg vet at enkelte statistikker blir brukt feil fordi de som har norsk statsborgerskap blir regnet som norske og dermed likestilles med oss opprinnelig nordmenn. Skal statistikken brukes riktig så må de som har invandrerbakrunn regnes med.

Selvsagt er det ett spørsmål hvor langt bakover i tid mann skal gå, men det spørsmålet får andre ta seg av.

Jeg tror at det er prosentvis flere kriminelle blant de med invandrerbakrunn enn oss andre.

Jeg har ikke noe i mot invandrere, men jeg mener at de som begår kriminelle handlinger, bør utvises tvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så sikker på at vi imorterer problemene mrxx?

Er du sikker på at det ikke er den dårlige behandlingen og mottakelsen som kan være med å lage slike problemer? tror du virkelig disse er slik i hjemlandet sitt også?

Tror du virkelig på alt politiet sier? har selv fulgt flere som har vært siktet for div. Og er du ikke klar over det, så ta sett deg inn i noen saker og følg opp, så skal du se hvor mange politifolk som er rasisster. Min hake ble bare lenger og lenger.

Vet du hvor mange normenn som oppsøker innvandrere for å sloss og lage kvalme med dem?

Nei, regner med at du ikke har det.

Det finnes bestandig to sider av en sak, også når det er brune/svarte inni bildet!

Ser du disse utlendingenes landsmenn opptrer slik i trygge og gode miljøer i sitt eget hjemland???

Ja, enkelte steder i enkelte land finnes det nesten bare kriminelle, men det er ikke de som akuratt har størst behov for å komme hit til landet heller.

Her tar man kjappe konklusjoner og dømmer før man har hørt alle fakta, og det er ikke særlig smart å gjøre i noe som helst her i livet ;o)

Jeg har ingen tro på at de som kommer hit plutselig blir kriminelle, det har de nok vært før de kom hit. Så naiv går det ikke an å være.

Hvorfor skulle de bli det? Fordi det er så jævlig på mottakene?? Da må jeg si de har liten grunn til å komme hit, hvis så er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at de som kommer hit plutselig blir kriminelle, det har de nok vært før de kom hit. Så naiv går det ikke an å være.

Hvorfor skulle de bli det? Fordi det er så jævlig på mottakene?? Da må jeg si de har liten grunn til å komme hit, hvis så er tilfelle.

Har du vært nedover å sett deg litt om da Mrxx? synes du det er så mange flere kriminelle der en her?

Kanskje mindre folk som ypper til bråk på dem der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...