Gå til innhold

Nye dimensjonar


Grip

Anbefalte innlegg

Det er selvsagt for ille.

Hvor mange innvandrere er det i Norge? Ca 5 % av totalbefolkningen?

Hvor mange prosent av drapene i Norge står disse 5 % for?

Hvor mange prosent av voldskriminaliteten står disse 5 % for?

Hvor mange prosent av narkotikakriminaliteten står disse 5 % for? (om man snakker kriminalitet, og ikke på Ola Nordmann som blir tatt med ett gram hasj på vei til fest..).

Hvor mange prosent av de innsatte i norske fengsler er ikke opprinnelig norske? Er det ikke over 70 %?

Tallene taler for seg selv, gruppen innvandrere er et problem. Noen annen måte er det ikke å se det på.

Det er ikke verre enn å ta en tur på byen på en lørdag, så ser man hva som skjer i gatene der. Stå i Kirkegata i Oslo fra 23.00 en lørdag og 4 timer framover, og det kan garanteres at man vil se minst en slosskamp med kniv i bildet. Fakta faen, og spør utepatruljene i Oslo neste gang dere møter på noen av dem i byen.

Store deler av denne gruppen med mennesker har et menneskesyn som hvor respekt og ære er noe av det viktigste i deres liv, og skulle de få riper i lakken må de ta drastisk igjen for å spare ansikt.

Det er noe grunnleggende feil med enkelte av våre nye landsmenns syn på mennesker, og menneskeliv. Ta f.eks. muslimene. En gjeng med faenskap uten sammenligning som trekker kniv for et vondt ord. Snakk med folk som har vært i muslimske land og spør dem om hva hvite menneskliv er verdt der nede. Ikke en dritt.

Enhver form for kriminalitet begått av våre nye landsmenn må bli slått hardt ned på. Send dem til helvete hjem igjen så fort de gjør noe som kvalifiserer til mer enn 3 mnd fengsel.

Dette er fin skremsel, og det gjør så vi blir kvitt en del av våre uromomenter samtidig som de som faktisk er her med andre hensikter enn å spre frykt å begå kriminelle handlinger ikke vil bli stemplet på den måten mange gjør nå bare fordi vi forbinder folk fra enkelte nasjoner med det ene og det andre.

Altså vinner nordmenn på det, og innvandrere som oppfører seg vil også tjene på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    22

  • mrxx

    12

  • Taj Mahal

    9

  • rufsetufsa

    3

Mest aktive i denne tråden

Har du vært nedover å sett deg litt om da Mrxx? synes du det er så mange flere kriminelle der en her?

Kanskje mindre folk som ypper til bråk på dem der....

For noe tull, Taj.

Ta deg en samtale en dag med noen som jobber på "gulvet" på et asylmottak, gjerne en med innvandrerbakgrunn (og de er det mange av der), og du vil få høre at mange av beboerne er reinspikka kriminelle fra deres første dag i Norge.

Dette er ikke en forandring som skjer i løpet av individets første år i Norge, men sånn de er når de kommer hit.

Det har ikke noe med mottakelsen å gjøre, men hvordan de er som mennesker.

Hvordan de har blitt slike mennesker henger selvsagt sammen med deres kultur, ikke med at nordmenn er "slemme" med dem etter at de ankommer landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull, Taj.

Ta deg en samtale en dag med noen som jobber på "gulvet" på et asylmottak, gjerne en med innvandrerbakgrunn (og de er det mange av der), og du vil få høre at mange av beboerne er reinspikka kriminelle fra deres første dag i Norge.

Dette er ikke en forandring som skjer i løpet av individets første år i Norge, men sånn de er når de kommer hit.

Det har ikke noe med mottakelsen å gjøre, men hvordan de er som mennesker.

Hvordan de har blitt slike mennesker henger selvsagt sammen med deres kultur, ikke med at nordmenn er "slemme" med dem etter at de ankommer landet.

SDD, hvis du titter litt nøye på det jeg har skrevet om saken, så ser du at jeg er fullt klar over at det er mange som kommer fra enkelte steder i enkelte land som har høy kriminalitet.

Men det er ikke dermed sakt det gjelder alle som er brune.

Hvet enkelt individ har nok en egen historie. Noen har oppvokst i kriminelle omgivelser, mens andre har en helt annen bakgrunn.

Grøsser når noen prøver å ta alle invandrere under samme kam.

De fleste stedene som er veldig kriminellt belagt, kjenner jeg til.

Likvekt er saken her ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SDD, hvis du titter litt nøye på det jeg har skrevet om saken, så ser du at jeg er fullt klar over at det er mange som kommer fra enkelte steder i enkelte land som har høy kriminalitet.

Men det er ikke dermed sakt det gjelder alle som er brune.

Hvet enkelt individ har nok en egen historie. Noen har oppvokst i kriminelle omgivelser, mens andre har en helt annen bakgrunn.

Grøsser når noen prøver å ta alle invandrere under samme kam.

De fleste stedene som er veldig kriminellt belagt, kjenner jeg til.

Likvekt er saken her ;o)

Alle er selvsagt ikke kriminelle, men det er såpass mange som er det at gruppen "innvandrere" utvilsomt kan sees på som et problem.

Det sier enhver statistikk i forhold til kriminalitet, samt hvor mange av våre 5 % (noe rundt der i hvertfall) nye landsmenn som befinner seg innenfor murene.

Det er noe i deres kultur som gjør dette, dere menneskesyn og dere verdigrunnlag, og dette tar de med seg til Norge og andre vestlige land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er selvsagt ikke kriminelle, men det er såpass mange som er det at gruppen "innvandrere" utvilsomt kan sees på som et problem.

Det sier enhver statistikk i forhold til kriminalitet, samt hvor mange av våre 5 % (noe rundt der i hvertfall) nye landsmenn som befinner seg innenfor murene.

Det er noe i deres kultur som gjør dette, dere menneskesyn og dere verdigrunnlag, og dette tar de med seg til Norge og andre vestlige land.

#Alle er selvsagt ikke kriminelle, men det er såpass mange som er det at gruppen "innvandrere" utvilsomt kan sees på som et problem.#

Er det ikke heller dårlig innvandringspolitikk da? Her diskuteres det om å ta inn flere Russere for arbeidskraften sin skyld!! hallo i luken!!

Og husk at de fleste som kommer fra steder som er hardt rammet, faktisk ligger ganske så nær norge.

Mange ser at det er

noen som er brune, og tar alle over en kam. Skammelig!

Hvem har laget den og hvor får man se den statestikken du snakker om forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Alle er selvsagt ikke kriminelle, men det er såpass mange som er det at gruppen "innvandrere" utvilsomt kan sees på som et problem.#

Er det ikke heller dårlig innvandringspolitikk da? Her diskuteres det om å ta inn flere Russere for arbeidskraften sin skyld!! hallo i luken!!

Og husk at de fleste som kommer fra steder som er hardt rammet, faktisk ligger ganske så nær norge.

Mange ser at det er

noen som er brune, og tar alle over en kam. Skammelig!

Hvem har laget den og hvor får man se den statestikken du snakker om forresten?

Jeg husker ikke, men søk på nettet så finner du det helt sikkert.

Man leser i hvertfall stadig om sånt i avisa, og jeg vil tro at statistiske tall som våre store aviser presanterer ofte stemmer.

Det er jo heller ingen som har lagt skjult på hva Oslopolitiet sier i innvandringsdebatter, og de bør da vel vite litt om problemet.

"Er det ikke heller dårlig innvandringspolitikk da? Her diskuteres det om å ta inn flere Russere for arbeidskraften sin skyld!! hallo i luken!!"

Jo, selvsagt er det dårlig innvandringspolitikk, og selv om jeg ikke har hørt om at man vurderer å ta inn russere for arbeidskraftens skyld, så er det disse østeuropeerne som er "verstingene" og det er en grunn til at Norge sender tilbake nærmere 100 % av alle russere som kommer til landet.

Innvandringspolitikken i landet her er selvsagt mye av problemet da reele flyktninger ofte blir sendt tilbake, mens faenskap som kommer, uten pass, uten papirer, osv, får bli.

Grunnen til at innvandringspolitikken er rævkjørt er selvsagt pga inkompetende politikere som har drevet en snillisme politikk når det gjelder dette i alle år, og ingen, med unntak av FRP, har turdt å ta problemet fra roten.

Nå er det på mange måter for sent å gjøre noe med "problemet", og man burde hørt på FRP fra starten av.

Men FRP er jo selvsagt grobunnen for rasisme, mens vi som klarer å tenke litt selv forstår at det er tvert i mot. De som skaper rasisme i Norge er folk som er så dumsnille at de tror godt om alle mennesker, og på den måten stikker problemet under en stol isteden for å få bukt med det.

Du og Sør er gode eksempler på folk som er alt for naive og velmennende, og det er pga folk med deres holdning at norsk innvandringspolitikk har blitt rævkjørt, og det er pga folk som dere at fremmedfrykten har økt.

Det er trossalt politikere med deres meninger som har gitt lyd fra seg i media, til tross for at alle tall de siste årene mener at den vanlige nordmanns oppfatning heller mot FRP sitt syn, og ikke deres.

Likevel har man aldri blitt hørt i dumsnille Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke, men søk på nettet så finner du det helt sikkert.

Man leser i hvertfall stadig om sånt i avisa, og jeg vil tro at statistiske tall som våre store aviser presanterer ofte stemmer.

Det er jo heller ingen som har lagt skjult på hva Oslopolitiet sier i innvandringsdebatter, og de bør da vel vite litt om problemet.

"Er det ikke heller dårlig innvandringspolitikk da? Her diskuteres det om å ta inn flere Russere for arbeidskraften sin skyld!! hallo i luken!!"

Jo, selvsagt er det dårlig innvandringspolitikk, og selv om jeg ikke har hørt om at man vurderer å ta inn russere for arbeidskraftens skyld, så er det disse østeuropeerne som er "verstingene" og det er en grunn til at Norge sender tilbake nærmere 100 % av alle russere som kommer til landet.

Innvandringspolitikken i landet her er selvsagt mye av problemet da reele flyktninger ofte blir sendt tilbake, mens faenskap som kommer, uten pass, uten papirer, osv, får bli.

Grunnen til at innvandringspolitikken er rævkjørt er selvsagt pga inkompetende politikere som har drevet en snillisme politikk når det gjelder dette i alle år, og ingen, med unntak av FRP, har turdt å ta problemet fra roten.

Nå er det på mange måter for sent å gjøre noe med "problemet", og man burde hørt på FRP fra starten av.

Men FRP er jo selvsagt grobunnen for rasisme, mens vi som klarer å tenke litt selv forstår at det er tvert i mot. De som skaper rasisme i Norge er folk som er så dumsnille at de tror godt om alle mennesker, og på den måten stikker problemet under en stol isteden for å få bukt med det.

Du og Sør er gode eksempler på folk som er alt for naive og velmennende, og det er pga folk med deres holdning at norsk innvandringspolitikk har blitt rævkjørt, og det er pga folk som dere at fremmedfrykten har økt.

Det er trossalt politikere med deres meninger som har gitt lyd fra seg i media, til tross for at alle tall de siste årene mener at den vanlige nordmanns oppfatning heller mot FRP sitt syn, og ikke deres.

Likevel har man aldri blitt hørt i dumsnille Norge.

Det er stor forskjell på FRP og god invandrindgspolitikk *lol*

Så lettlurt er du vel ikke? hehe

Å sammenligne meg og Sør er det stadig mange som gjør. Hvorfor det vet jeg overhode ikke. Jeg er gift med en fra et annet land, han har vært flyktning i mange land og vi kjenner de forskjellige steders ukultur veldig godt. Jeg innrømmer at det er dårlig invandringspolitikk her til lands og at det kommer mange som ikke burde ha vært her. Men, jeg ser ikke så svart/hvitt som mange andre. Kan ikke se hva Sør og jeg har tilfelles der.

Hvis man så litt på statistikken innen statistikken og så litt på hvor de mest kriminelle kommer i fra, så burde det være nok for å rydde sån nogenlunde opp i denne problematikken.

Men jeg mener også Norge uter for dårlig til mange innvandrere. Mange kommer fra de mest ekstreme liv og opplevelser, mange er unge og lite hjelp og forebygging blir gitt.

Rasissmen i Norge bekjempes heller ikke stort. Ikke så lenge siden Politiet beskyttet nynasistene for antirasisstene. Dette henger jo ikke på greip. Politiets jobb er å stoppe trøbblemakere.

Denne saken er ikke så enkel som de fleste vil ha det til...desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om kriminalstatistikken skiller mellom innvandrere og de med invander bakgrunn.Jeg vet at enkelte statistikker blir brukt feil fordi de som har norsk statsborgerskap blir regnet som norske og dermed likestilles med oss opprinnelig nordmenn. Skal statistikken brukes riktig så må de som har invandrerbakrunn regnes med.

Selvsagt er det ett spørsmål hvor langt bakover i tid mann skal gå, men det spørsmålet får andre ta seg av.

Jeg tror at det er prosentvis flere kriminelle blant de med invandrerbakrunn enn oss andre.

Jeg har ikke noe i mot invandrere, men jeg mener at de som begår kriminelle handlinger, bør utvises tvert.

Du mener at de som gjør kriminelle handlinger uansett må utvises fra landet, så lenge de har innvandrerbakgrunn. Men hvor langt tilbake man skal gå, det overlater du til andre å mene noe om. Og hva slags handlinger som skal omfattes sier du heller ikke noe om. Er det f.eks handlinger som medfører over 6 års fengsel det er snakk om? Eller all kriminalitet? Eller mener du at kun de som ikke har norsk statsborgeskap skal utvises?

Da blir det jo ikke meningsfullt å ha alle (innvandrere med og uten norsk statsborgerskap) som én gruppe i statistikken da? Og jeg regner med at du mener alle innvandrere, slik at om f.eks et hvitt amerikansk par har fått en sønn som vokser opp i Norge, men er amerikansk statsborger, så skal han utvises tvert om han gjør noe kriminelt? Eller gjelder det egne regler for mørkhudete?

Alt dette dreier seg om grenser, men du vil ikke trekke opp grensene for hvilke tilfeller din utkastelsestaktikk skal gjelde.

Nei, kriminalstatistikken skiller ikke mellom nordmenn med innvandrerbakgrunn og nordmenn som har norske aner langt tilbake i tid. Du synes det er på sin plass med statistikk som deler opp i 2.generasjons, 3. generasjons osv..?

Det blir galt å si at statistikken blir brukt feil fordi nordmenn med innvandrer-bakgrunn regnes som nordmenn. Per definisjon er disse nordmenn, og det er rett og slett rasisistisk å dele inn disse i en egen gruppe. Ett eller annet sted tilbake i tid er det nok et innslag av noe unorsk hos de fleste av oss :)

Resonnementet ditt blir ulogisk, mrxx...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på FRP og god invandrindgspolitikk *lol*

Så lettlurt er du vel ikke? hehe

Å sammenligne meg og Sør er det stadig mange som gjør. Hvorfor det vet jeg overhode ikke. Jeg er gift med en fra et annet land, han har vært flyktning i mange land og vi kjenner de forskjellige steders ukultur veldig godt. Jeg innrømmer at det er dårlig invandringspolitikk her til lands og at det kommer mange som ikke burde ha vært her. Men, jeg ser ikke så svart/hvitt som mange andre. Kan ikke se hva Sør og jeg har tilfelles der.

Hvis man så litt på statistikken innen statistikken og så litt på hvor de mest kriminelle kommer i fra, så burde det være nok for å rydde sån nogenlunde opp i denne problematikken.

Men jeg mener også Norge uter for dårlig til mange innvandrere. Mange kommer fra de mest ekstreme liv og opplevelser, mange er unge og lite hjelp og forebygging blir gitt.

Rasissmen i Norge bekjempes heller ikke stort. Ikke så lenge siden Politiet beskyttet nynasistene for antirasisstene. Dette henger jo ikke på greip. Politiets jobb er å stoppe trøbblemakere.

Denne saken er ikke så enkel som de fleste vil ha det til...desverre

Sorry for at jeg sammenlignet deg og Sør, men jeg har lest mer av han enn jeg har gjort av deg, og har av en eller anne grunn bare gått utifra at dere er like på området.

Jeg hadde ikke noe grunnlag sånn i utgangspunktet til å påstå det.

"Rasissmen i Norge bekjempes heller ikke stort."

Nei, men det er ikke rare rasismen i landet her. Vi har en gjeng idioter som driver å gifter bort hverandre inne i skogen, ledet av en ufyselig gammen mann som tiltrekker seg ungdom som alltid har blitt mobbet og som endelig finner tilhørighet i miljø. Disse er såpass få at det ikke er noe å snakke om.

"Ikke så lenge siden Politiet beskyttet nynasistene for antirasisstene. Dette henger jo ikke på greip. Politiets jobb er å stoppe trøbblemakere."

Antirasistene er minst like store trøbbelmakere som nynasistene, og et langt større problem. De er trossalt mange mange flere. Nynasistene består som sagt av en håndfull idioter som ble mobbet litt for mye på skolen i ung alder.

Jeg har selv blitt angrepet på byen av sinte blitzere fordi jeg gikk i boots og var skinna på hue, så ikke kom her og fortell meg at disse er hakket bedre en nynazistene.

Samme ulla begge deler. Folk som har blitt mobba litt for mye oppigjennom årene, og det er tilfeldig om de ender som nynazister eller blitzere.

Kjenner en som var blitzer i noen år, så nynazist i noen år, og nå vet gudene hva han er. Tror han var satanist en periode også...

Selvsagt er enkelte land langt verre i forhold til å avle kriminelle faener enn andre, men det hindrer ikke det faktum at f.eks. muslimer har en merkelig tendens til å skulle forsvare til ære med alle midler. Æresdrap anngitt i media de siste årene, enten vi snakker om svenske tilstander, Gry Hossein, eller rett og slett disse idiotene som flyr rundt på byen og stikker ned hverandre hver kveld, viser klare tegn på at veldig mange muslimer hever seg over norske regler og følger andre koder enn hva de fleste enn oss andre gjør.

Dette ligger i kultur, tradisjoner, kanskje ikke nødvendigvis relgionen (jeg vet for lite om denne relgionen til å si noe), men at de landene som praktiserer denne relgionen lever etter helt andre grunnregler enn hva vi gjør i Norge, og dette tar man utvilsomt med seg når man kommer hit til landet, enten man selv er flyktning, eller foreldrene kom hit for 30 år siden og har blitt oppdratt i forhold til deres levesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg sammenlignet deg og Sør, men jeg har lest mer av han enn jeg har gjort av deg, og har av en eller anne grunn bare gått utifra at dere er like på området.

Jeg hadde ikke noe grunnlag sånn i utgangspunktet til å påstå det.

"Rasissmen i Norge bekjempes heller ikke stort."

Nei, men det er ikke rare rasismen i landet her. Vi har en gjeng idioter som driver å gifter bort hverandre inne i skogen, ledet av en ufyselig gammen mann som tiltrekker seg ungdom som alltid har blitt mobbet og som endelig finner tilhørighet i miljø. Disse er såpass få at det ikke er noe å snakke om.

"Ikke så lenge siden Politiet beskyttet nynasistene for antirasisstene. Dette henger jo ikke på greip. Politiets jobb er å stoppe trøbblemakere."

Antirasistene er minst like store trøbbelmakere som nynasistene, og et langt større problem. De er trossalt mange mange flere. Nynasistene består som sagt av en håndfull idioter som ble mobbet litt for mye på skolen i ung alder.

Jeg har selv blitt angrepet på byen av sinte blitzere fordi jeg gikk i boots og var skinna på hue, så ikke kom her og fortell meg at disse er hakket bedre en nynazistene.

Samme ulla begge deler. Folk som har blitt mobba litt for mye oppigjennom årene, og det er tilfeldig om de ender som nynazister eller blitzere.

Kjenner en som var blitzer i noen år, så nynazist i noen år, og nå vet gudene hva han er. Tror han var satanist en periode også...

Selvsagt er enkelte land langt verre i forhold til å avle kriminelle faener enn andre, men det hindrer ikke det faktum at f.eks. muslimer har en merkelig tendens til å skulle forsvare til ære med alle midler. Æresdrap anngitt i media de siste årene, enten vi snakker om svenske tilstander, Gry Hossein, eller rett og slett disse idiotene som flyr rundt på byen og stikker ned hverandre hver kveld, viser klare tegn på at veldig mange muslimer hever seg over norske regler og følger andre koder enn hva de fleste enn oss andre gjør.

Dette ligger i kultur, tradisjoner, kanskje ikke nødvendigvis relgionen (jeg vet for lite om denne relgionen til å si noe), men at de landene som praktiserer denne relgionen lever etter helt andre grunnregler enn hva vi gjør i Norge, og dette tar man utvilsomt med seg når man kommer hit til landet, enten man selv er flyktning, eller foreldrene kom hit for 30 år siden og har blitt oppdratt i forhold til deres levesett.

Her snakker du mest om de folka som overhode ikke praktiserer eller har lært stor mer om Islam en deg selv. Bare for å få sakt det.

Både i muslimske land og her i vesten, finnes det usmakelige politikkere også, så de går det heller ikke an å diskutere stort om.

Tvangsgifting er ikke lov i Islam. Og et slikt ekteskap er ikke gjeldende i følge Islam. Men disse følger ikke Islam for å si det slik. De følger en inngrodd ukultur og har somregel veldig lite kunnskaper om det meste. Ikke gått på skoler osv.

Disse har et stort problem både her og der, så det er vi helt enige om.

Konebrenning i India eller konedrap generellt samkjøres heler ikke med noen religion. Akuratt det med konedrap er en veldig skummel sak.Og om jeg noen gang flytter til et Muslimsk land, så er slike saker noe jeg ønsker å være med å bekjempe med "koranen i hånden" for å si det slik.

Konedrap ser ikke ut til å ha noen spesiell religion eller kultur bak seg, men jeg vil være med å kjempe for muslimske kvinner som er i faresonen, da koranen er noe ingen muslim kan si i mot.

Andre land/ stater som her og USA osv, er opp til deres politikkere og medstemmer å bekjempe på den måte de tror de kan klare å bekjempe det på beste mulige måte.

Mange land mangler skolegang for mange folk og det er noe av det vktigste man kan gi mennesker. Lærdom er alfa omega for å bekjempe den værste ondskap blandt mange

, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker du mest om de folka som overhode ikke praktiserer eller har lært stor mer om Islam en deg selv. Bare for å få sakt det.

Både i muslimske land og her i vesten, finnes det usmakelige politikkere også, så de går det heller ikke an å diskutere stort om.

Tvangsgifting er ikke lov i Islam. Og et slikt ekteskap er ikke gjeldende i følge Islam. Men disse følger ikke Islam for å si det slik. De følger en inngrodd ukultur og har somregel veldig lite kunnskaper om det meste. Ikke gått på skoler osv.

Disse har et stort problem både her og der, så det er vi helt enige om.

Konebrenning i India eller konedrap generellt samkjøres heler ikke med noen religion. Akuratt det med konedrap er en veldig skummel sak.Og om jeg noen gang flytter til et Muslimsk land, så er slike saker noe jeg ønsker å være med å bekjempe med "koranen i hånden" for å si det slik.

Konedrap ser ikke ut til å ha noen spesiell religion eller kultur bak seg, men jeg vil være med å kjempe for muslimske kvinner som er i faresonen, da koranen er noe ingen muslim kan si i mot.

Andre land/ stater som her og USA osv, er opp til deres politikkere og medstemmer å bekjempe på den måte de tror de kan klare å bekjempe det på beste mulige måte.

Mange land mangler skolegang for mange folk og det er noe av det vktigste man kan gi mennesker. Lærdom er alfa omega for å bekjempe den værste ondskap blandt mange

, tror jeg.

"Både i muslimske land og her i vesten, finnes det usmakelige politikkere også, så de går det heller ikke an å diskutere stort om."

Nei, men når man kommer fra land med slike politikkere så sier det selv selv at de som bor der er preget av denne ukulturer - ergo blir de et problem.

"Tvangsgifting er ikke lov i Islam. Og et slikt ekteskap er ikke gjeldende i følge Islam."

Det er sikkert sant, men kulturen i landene disse kommer fra er nå engang sånn at tvangsgifting er godtatt, de praktiserer også denne skikken når de kommer til vestlige land, noe som er forstålig nok da det er sånn der er "opplært", men dette gjør dem til et problem for seg selv, deres barn som kanskje ser på seg selv som mer norske enn foreldrene - ergo blir de ett problem.

" Men disse følger ikke Islam for å si det slik. De følger en inngrodd ukultur og har somregel veldig lite kunnskaper om det meste. Ikke gått på skoler osv."

Det er sikkert sant og lett for deg og si som er norsk muslim i Norge og har sluppet disse tradisjonene mange av de som er oppvokst i muslimske land tar med seg til vesten.

Du kan dermed se annerledes på det enn hva de gjør, da du trossalt sikkert har lest koranen og tolker den på din måte. De andre som har vokst opp i land med en annen kultur og sterke tradisjoner, de ser ikke sånn på det.

"Disse har et stort problem både her og der, så det er vi helt enige om."

Ja, det er vi enige om, men problemet er utvilsomt jævla stor.

Jeg kjenner en del innvandrere (bor på et sted med mange av dem..) og samtlige praktiserer fortsatt sine tradisjoner, MEN enkelte av dem har vært voksne nok til å la barna deres gå deres egne veier. Dette er IKKE populært, men de har nå engang innfunnet seg med det.

"Konebrenning i India eller konedrap generellt samkjøres heler ikke med noen religion."

Selvsagt ikke, og det at enkelte dreper sine døtre fordi de f.eks. har blitt voldtatt samkjøres rimelig sikkert ikke med noen relgion, men kulturen i landet, deres sterke tradisjoner, osv, "godkjenner" det.

Hvor sykt det enn måtte være, men tradisjoner er sterke, også de vi har her i Norge. Vi har bare vokst opp med litt andre og sunnere tradisjoner enn hva mange andre gjør.

" Akuratt det med konedrap er en veldig skummel sak.Og om jeg noen gang flytter til et Muslimsk land, så er slike saker noe jeg ønsker å være med å bekjempe med "koranen i hånden" for å si det slik."

Du ender sikkert dine dager som steinet, dersom du gjør noe sånt :)

"Konedrap ser ikke ut til å ha noen spesiell religion eller kultur bak seg, men jeg vil være med å kjempe for muslimske kvinner som er i faresonen, da koranen er noe ingen muslim kan si i mot."

Men det funker jo tydligvis ikke, og om dette er noen kultur eller ikke vet jeg fint lite om, men at det tydligvis har blitt innarbeidet og legalisert en tradisjon for galskapen ser vi jo helt tydlig.

"Andre land/ stater som her og USA osv, er opp til deres politikkere og medstemmer å bekjempe på den måte de tror de kan klare å bekjempe det på beste mulige måte."

Men hvordan bekjemper man noe sånt? F.eks. har tydligvis muslimene i Norge noe som heter Imaner, og de er visst høyt på strå i miljøet, men de lyver jo hele tiden. Eneste gangene de forteller hvordan ting egentlig fungerer er når TV2 dukker opp med skjult kamera.

"Mange land mangler skolegang for mange folk og det er noe av det vktigste man kan gi mennesker. Lærdom er alfa omega for å bekjempe den værste ondskap blandt mange , tror jeg. "

Jeg er selvfølgelig enig, noe jeg er i det meste du skriver her, men det å flytte til et annet land når de har århundrer bak seg med sterke tradisjoner, det vil ikke ta bort måten de er lært opp på.

Det ville det trossalt ikke gjort for noen av oss.

Det eneste man kan gjøre for å få dem til å lytte er å kaste dem på dør ut av landet når de nekter å tilpasse seg, begår kriminelle handlinger, og generelt er et problem for landet.

Man snakker om fargerikt felleskap og alt det der, vi nordmenn har godt av å lære om andre tradisjoner, osv, men når vi ser så mye ukultur som vi gjør så blir dette feil.

Noen ødelegger selvsagt for jævlig mange, og da bør disse som ødelegger kastet på dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært nedover å sett deg litt om da Mrxx? synes du det er så mange flere kriminelle der en her?

Kanskje mindre folk som ypper til bråk på dem der....

Så du mener det er vi norske som har skylden for invandrernes kriminalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at de som gjør kriminelle handlinger uansett må utvises fra landet, så lenge de har innvandrerbakgrunn. Men hvor langt tilbake man skal gå, det overlater du til andre å mene noe om. Og hva slags handlinger som skal omfattes sier du heller ikke noe om. Er det f.eks handlinger som medfører over 6 års fengsel det er snakk om? Eller all kriminalitet? Eller mener du at kun de som ikke har norsk statsborgeskap skal utvises?

Da blir det jo ikke meningsfullt å ha alle (innvandrere med og uten norsk statsborgerskap) som én gruppe i statistikken da? Og jeg regner med at du mener alle innvandrere, slik at om f.eks et hvitt amerikansk par har fått en sønn som vokser opp i Norge, men er amerikansk statsborger, så skal han utvises tvert om han gjør noe kriminelt? Eller gjelder det egne regler for mørkhudete?

Alt dette dreier seg om grenser, men du vil ikke trekke opp grensene for hvilke tilfeller din utkastelsestaktikk skal gjelde.

Nei, kriminalstatistikken skiller ikke mellom nordmenn med innvandrerbakgrunn og nordmenn som har norske aner langt tilbake i tid. Du synes det er på sin plass med statistikk som deler opp i 2.generasjons, 3. generasjons osv..?

Det blir galt å si at statistikken blir brukt feil fordi nordmenn med innvandrer-bakgrunn regnes som nordmenn. Per definisjon er disse nordmenn, og det er rett og slett rasisistisk å dele inn disse i en egen gruppe. Ett eller annet sted tilbake i tid er det nok et innslag av noe unorsk hos de fleste av oss :)

Resonnementet ditt blir ulogisk, mrxx...

Jeg er ingen ekspert på hvor grensene skal gå og du må da skjønne at det ikke er jeg som skal sette disse grensene for Norge.

Dette må utredes på ordentlig vis.Såpass burde du forstå.

I tillegg forsøker du å si at jeg er ute etter de mørkhudede, det er å gå veldig langt. Se hva jeg skriver og ikke forsøk å tillegg meg noe jeg ikke mener.

Vi driver med en snillisme og "forstå seg på" holdning her i landet at det blir altfor lett å komme hit. Se bare hva som skjer i Russland, vi blir sett på som tullinger, fordi det er så lett å komme inn hit.

For å få bukt med kriminaliteten så må det sterkere lut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen ekspert på hvor grensene skal gå og du må da skjønne at det ikke er jeg som skal sette disse grensene for Norge.

Dette må utredes på ordentlig vis.Såpass burde du forstå.

I tillegg forsøker du å si at jeg er ute etter de mørkhudede, det er å gå veldig langt. Se hva jeg skriver og ikke forsøk å tillegg meg noe jeg ikke mener.

Vi driver med en snillisme og "forstå seg på" holdning her i landet at det blir altfor lett å komme hit. Se bare hva som skjer i Russland, vi blir sett på som tullinger, fordi det er så lett å komme inn hit.

For å få bukt med kriminaliteten så må det sterkere lut til.

Jeg mener ikke at det er _du_ personlig som skal sette grensene for dette området, jeg heller, da... :) Hehe, det skulle tatt seg ut...:)

Poenget er at om man diskuterer denne politikken, så må man nødvendigvis ha noen meninger om hvor slike grenser bør gå. Det handler jo om prinsipper hele greia.

Du skrev jo selv at problemet med statistikkene er at de ikke skiller mellom innvandrere uten norsk statsborgerskap og nordmenn med innvandrerbakgrunn. Da betyr jo det nødvendigvis at du gjerne ser at et slikt skille blir innført. Ellers skriver du veldig ulogisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, søv du ikke??

Du, ble det noe vettuge bilder fra Helvete som jeg kan få i min mailbox?? ;-)

Jeg har knapt fått sett på bildene, men jeg skal gjøre det etterhvert og se om jeg kan få sendt deg noen:-))

Blitt mange turene? Jeg har kjørt flere mil hver dag i det fine været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at det er _du_ personlig som skal sette grensene for dette området, jeg heller, da... :) Hehe, det skulle tatt seg ut...:)

Poenget er at om man diskuterer denne politikken, så må man nødvendigvis ha noen meninger om hvor slike grenser bør gå. Det handler jo om prinsipper hele greia.

Du skrev jo selv at problemet med statistikkene er at de ikke skiller mellom innvandrere uten norsk statsborgerskap og nordmenn med innvandrerbakgrunn. Da betyr jo det nødvendigvis at du gjerne ser at et slikt skille blir innført. Ellers skriver du veldig ulogisk!

Yepp, jeg vil ha ett slikt skille for at statistikken skal bli riktig. Men her også må det settes grenser, fordi det er forskjell på om vedkommende har hatt statsborgerskap i 30 år eller i ett år.

Selv om jeg har mine meninger, så er jeg mer opptatt av at det blir satt grenser enn å ikke ha det.

Greit nok at du mener jeg er ulogisk, men at dine innlegg er så mer logisk, kan det jo settes spørsmåltegn ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, jeg vil ha ett slikt skille for at statistikken skal bli riktig. Men her også må det settes grenser, fordi det er forskjell på om vedkommende har hatt statsborgerskap i 30 år eller i ett år.

Selv om jeg har mine meninger, så er jeg mer opptatt av at det blir satt grenser enn å ikke ha det.

Greit nok at du mener jeg er ulogisk, men at dine innlegg er så mer logisk, kan det jo settes spørsmåltegn ved.

Er ikke dette ulogisk: Du vil ha et skille mellom nordmenn med norsk statsborgerskap. Dette skillet skal gå ut på hvor langt tilbake i tid anene til vedkommende har bodd i Norge. Dette skal gjøre statistikken mer "riktig". Men å si noe om hvor grensene skal gå, det overlater du til myndighetene. Det _er_ myndighetene som har utarbeidet reglene (SSB er et offentlig byrå) slik de fungerer idag -ergo blir jo dette "riktig". *ler meg skakk*

Jeg er nok også ulogisk til tider, men dette var et særdeles godt eksempel på usammenhengende FrP-politkkk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så sikker på at vi imorterer problemene mrxx?

Er du sikker på at det ikke er den dårlige behandlingen og mottakelsen som kan være med å lage slike problemer? tror du virkelig disse er slik i hjemlandet sitt også?

Tror du virkelig på alt politiet sier? har selv fulgt flere som har vært siktet for div. Og er du ikke klar over det, så ta sett deg inn i noen saker og følg opp, så skal du se hvor mange politifolk som er rasisster. Min hake ble bare lenger og lenger.

Vet du hvor mange normenn som oppsøker innvandrere for å sloss og lage kvalme med dem?

Nei, regner med at du ikke har det.

Det finnes bestandig to sider av en sak, også når det er brune/svarte inni bildet!

Ser du disse utlendingenes landsmenn opptrer slik i trygge og gode miljøer i sitt eget hjemland???

Ja, enkelte steder i enkelte land finnes det nesten bare kriminelle, men det er ikke de som akuratt har størst behov for å komme hit til landet heller.

Her tar man kjappe konklusjoner og dømmer før man har hørt alle fakta, og det er ikke særlig smart å gjøre i noe som helst her i livet ;o)

Det du skriver er helt riktig, Taj Mahal. Det har vært gjort masse forskning på dette temaet, noe Taj Mahal tydelig har satt seg inn i. Det er bevist at innvandrere "synes" lettere i samfunnsbildet for politi og andre, og at de lettere anmeldes, siktes og tiltales for forbrytelser (ikke forseelser). Et godt mål man kan "sjekke" dette på, er antall domfellelser. Innvandrere dømmes sjeldnere enn nordmenn, når de er tiltalt i en straffesak. Ergo -de anmeldes, siktes og tiltales på enklere grunnlag enn nordmenn. Det er også flere innvandrere enn nordmenn som får siktelsen frafalt i løpet av etterforskningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv politiet sier at det er flere prosent av invandrere som begår kriminelle handlinger."

Vil bare opplyse mrxx at selv politiet kan gi gale opplysninger - les kriminalstatistikken før du sier noe om prosent innvandrere kontra prosent nordmenn i strafferettsapparatet. Kan hende politiet er tjent med å lage et fiendebilde? Politiet er ikke en nøytral part, kriminalstatistikken er det.

Nå har ikke du vært her så lenge (tror jeg) - det har vært opptil flere diskusjoner ang. innvandrere og statistikk - da forbundet med kriminalitet.

Lars Østby som jobber i SSB harskrevet en lang men god artikkel om hvorfor ha egen statistikk på innvandrere. De går vel også mer og mer over til å klassifisere etter etnisk bakgrunn nå tror jeg.

http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200102/1.shtml

Jeg fant en gammel artikkel med statistikk som viser at innvandrere er overrepresentert. Men det står vel også diverse grunner som kan forklare de høye tallene.

http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/9903/1.shtml

Der viser de til at innvandrere ofte har dårlige levekår - de har problem med å få jobber - integreringen generelt er dårlig osv.

For å få en oversikt over slike problemer er statistikk viktig. Herunder må man da også kunne diskutere om innvandrere er mer representert i kriminalstatistikken eller ikke.

Det var spesielt en sak som ble diskutert her om økning i anmeldeleser av voldtekter - den viste en klar overrepresentasjon av menn med en ikke vestlig etnisk opprinnelse. Da mener jeg og mange med meg at dette er noe man må ta seriøst og se på om det faktisk er sant - og så da evnt. prøve å finne ut hvorfor det skjer og om det er noe man kan gjøre for å påvirke tallene (få de ned) . Mange her på DOL mener at man skal ikke kunne dele statistikk inn etter slike kriterier.

Dette ble litt langt gitt .... *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette ulogisk: Du vil ha et skille mellom nordmenn med norsk statsborgerskap. Dette skillet skal gå ut på hvor langt tilbake i tid anene til vedkommende har bodd i Norge. Dette skal gjøre statistikken mer "riktig". Men å si noe om hvor grensene skal gå, det overlater du til myndighetene. Det _er_ myndighetene som har utarbeidet reglene (SSB er et offentlig byrå) slik de fungerer idag -ergo blir jo dette "riktig". *ler meg skakk*

Jeg er nok også ulogisk til tider, men dette var et særdeles godt eksempel på usammenhengende FrP-politkkk:)

Statistikk kan brukes på alle tenklige måter, det vet alle som har studert litt statistikk.

Problemet er at du, Seline, og dine meningsfeller bruker denne statistikken til å stikke under en stol at vi faktisk har et problem, sånn som dere vrir og vrenger på den, kaller alle norske statsborgere for nordmenn og på den måten finner ut at tallene i forhold til kriminalitet blant innvandrere er mindre enn den faktisk er, da dere i statistikken regner disse gutta som nordmenn.

De er norske statsborgere, men de er ikke noe mer nordmenn enn jeg ville blitt pakistaner om modern og fadern fødte meg der, og jeg hadde bodd der hele mitt liv som pakistansk statsborger.

Problemet med dette, og dere nedrakking på FRP's innvandrerpolitikk (som de faktisk i undersøkelser har de fleste nordmenn meg seg i) er at man ikke ser at man har et problem, ergo er det ikke noe problem å løse, og intet blir gjort.

Nå, 20 år for sent begynner man derimot å se at FRP faktisk hadde rett, og nå er det selvsagt for sent å ta dritten fra roten.

De eneste som er skyld i det, er folk med dine meninger, Seline, da det pga snillisme og inkompentene politikere som er redd for å få pressen i mot seg, ikke har innrømmet at det er noe problem, før nå.

Det man nå kan gjøre for å løse problemet er følgende:

Man innfører krav for å bli norske statsborgere. Dette for at ikke enhver idiot skal få oppholdstillatelse bare på grunnlag av at han har vært her i 5 år.

Man kaster ut kriminelle innvandrere, uten norsk statsborgerskap dersom de begår kriminelle handlinger som kvalifiserer til fengsel i mer enn 3 mnd.

Man kaster ut faenskap som nekter å følge norske lover å regler (f.eks. disse fuckings Imanene som ble tatt på fersken i deres løgner når det gjaldt omskjæring, og som sier en ting til media og en annen ting når TV2 stiller opp med skjult kamera).

Man tar fra kriminelle innvandrere deres statsborgerskap så sant de også har statsborgerskap i andre land (veldig veldig mange har dette).

Man tar den fra roten når de kommer til Norge. F.eks. på asylmottakene så ser man fort hvor det bærer hen, og første gangen de blir tatt for lovbrudd skal de settes på første fly hjem. Dette blir ikke gjort nå, og deres handlinger når de er på asylmottakene blir ikke brukt i mot dem når søknaden mot dem vurderes.

MYE strengere straffer for vold og bruk av slag/stikk/hånd-våpen enn hva det er i dag. Dette gjelder også nordmenn, selvsagt, men dette er utvilsomt et innvandrerfenomen, det med å bruke våpen når man sloss.

Ja, det er sikkert mer..

Personlig ville jeg også tatt fra enhver jævel deres statsborgerskap om mulig dersom de begår noe kriminelt, men dette går visst i mot noen FN konversjoner eller noe sånt piss (kilde Sør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...