Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal sende papirene våre til Colombia straks (de er vel hos Fylkesmannen i Oslo nå) og jeg tenker derfor mer og mer på at vi snart får barn *hjelp*

En ting jeg er veldig bekymret for er at jeg har hest, og den tar mye tid. Jeg er livredd for at det blir et stort problem når vi har fått barnet. Tenk om barnet f.eks blir avhengig av meg, sliter med søvnen eller andre ting som krever mye (bare det å bli foreldre er jo en stor omstilling for to stykker som er vant til å slappe av ;)) Det er vanskelig å få avlastning med hesten hvis jeg ikke sender den vekk nå, og det vil jeg heller ikke :-/ Jeg kan få fri et par dager i uken, de andre dagene tar det ca 3 timer +- å stelle hesten.

Samtidig er det jeg som skal være hjemme med barnet, og da kan det kanskje bare være godt å ha en avveksling på ettermiddagene? Jeg kjenner meg selv så godt, at jeg vet at hvis jeg ikke har hesten, så blir jeg hjemme nesten hele døgnet (er ikke så glad i å dra på kafe, besøk ol.) Far og barn har vel også bare godt av tid sammen, uten mor..

Hva tror dere, er det veldig dumt av meg å holde på hobbyen min nå? (er jo glad i hesten også, det er ikke så lett å selge den...)

Eller har jeg bare de vanlige "hjelp, tenk om og tenk om...alt som kan gå galt" tankene nå? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67161-hobby-som-tar-mye-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører ikke hjemme på dette forumet i det hele tatt, men problemstillingen er jo aktuell for alle som får barn. Jeg syns du skal holde på hobbyen din jeg! Den betyr jo tydeligvis mye for deg. Og det er veldig godt å komme seg ut av huset etter en lang dag. Og som du sier: pappa'n har bare godt av å være litt alene med barnet. Etterhvert som barnet blir elder, er det jo en flott hobby som h*n kan delta i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67161-hobby-som-tar-mye-tid/#findComment-309296
Del på andre sider

Da jeg ble gravid hadde vi 3 store papegøyer, 3 akvarier + hund som jeg trente mye. Vi skjønte fort at det kunne bli i meste laget, så akvariene var det som følelsesmessig var enklest å kvitte seg med.

Senere har jeg måtte innse at fuglene ikke fikk den oppmerksomheten de fortjente. Det satt langt inne, og ingen hadde fått meg til å tro det da babyen ble født. Men prioriteringene blir annerledes.

I dag venter vi på en liten indisk prinsesse, og har redusert til en papegøye og hunden.

Jeg synes ikke du skal kvitte deg med hesten, for det er viktig for oss å ha den tiden vi trenger med dyrene/hobbyene våre. Og pappene har absolutt glede av alenetid med barna.

Men du får vurdere det etter som tiden går, og kanskje få deg en fórrytter?

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67161-hobby-som-tar-mye-tid/#findComment-309336
Del på andre sider

Jeg hører ikke hjemme på dette forumet i det hele tatt, men problemstillingen er jo aktuell for alle som får barn. Jeg syns du skal holde på hobbyen din jeg! Den betyr jo tydeligvis mye for deg. Og det er veldig godt å komme seg ut av huset etter en lang dag. Og som du sier: pappa'n har bare godt av å være litt alene med barnet. Etterhvert som barnet blir elder, er det jo en flott hobby som h*n kan delta i.

Takk for svarene! Nå ble jeg beroliget :) Jeg var litt "redd" for at dere ville skrive at det selvfølgelig ikke går å ha hest når man har småbarn, at jeg aldri vil klare det ;-) Jeg har ingen å spørre her, for de fleste slutter med hest før de får barn. Jeg slipper jo fødsel og amming og det vil gjøre hobbyen enklere, tror jeg (ingen hormoner som slår krøll på seg (men man blir jo sliten uansett), og far kan mate barnet uten hjelp fra mor).

Koreagull: desverre bor jeg laaangt i fra Bergen, holder til i Finnmark :o) Skriver desverre jeg, for det er litt vanskelig å ha hest her om vinteren. Jeg vil ha den ute nesten hele døgnet, men det er for kaldt her. Bla bla bla ;)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67161-hobby-som-tar-mye-tid/#findComment-310274
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...