Gå til innhold

si meg ti gode grunner med skolen!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest snoopern

Å næi nå begynner skolen i gjenn. På en måte er det trist, du kan liksom ikke lenger si "hva skal du i ferien"... man må nøye seg med å si" hva har du gjort i ferien". Det er faktisk en jævla stor forskjell.

Men blid og fornøyd kommer du på skolen da, står på skolegården og kan ikke vente på å fortelle de søte jentene rundt deg om hytteturen på trysil og den store laksen du halte i land. men gleden er ikke mer en 3 minutter gammel før den kjekke populære gutten fra parrarell klassen hopper av den splitter nye mopeden, og forteller om turen til kos, paris og ikke minst roma. i det minste hilser den dusten på deg, og er du heldig så greier du å hale det hele i land med et lite smil fra venstre munnvik. tro det eller men snart vil du høre skoleklokka for første gang på snart 2 mnd. men før du hører skoleklokka så må du høre den jævla vekkeklokka. den vil bli ditt mareritt i de neste 10 månedene. det er som om det kjærer ørene hver gang den piper. du virkelig hater den lyden, spesielt på en dritt kald desember morgen. aller helst vil du kanskje bare kaste den jævla hard i veggen, men du føler bare dårlig sammvitighet for farmor som kjøpe den til deg julen-99.

faen ass, nå må man opp hver jævla morgen på den kjipe skolen med de kjipe lærerne og den kjipe vaskemannen som stirrer på deg hele tiden, kanskje han er homo. også er det alltid ett eller annet du har glemt. du har kanksje glemt å ta på deg deo, da er hverfall dagen ødelagt.. eller så har du glemt penger til kantina, eller så blir du bedt om å lese opp diktet du skulle skrevet til i dag.. men som du ikke har gjort.. eller så er ikke hårsveisen din slik du vil ha det... faen ass. det er aldrig en perfekt dag hvor alt er som det skal.

eneste gangene du jubler på skoen er når en av de feite lærerne kommer 15 minutter forsent i klasserommet og sier at lærern er syk og at vi har fri.. tja..klassebilde er jo like artig hvert år, men hver jævla år etter at stemmeskiften kom så har man alltid fått en irriterende kvise midt på panna akkurat på den dagen du skal ta bildet, og dessuten så smiler alle så jævla stygt på klassebildet også. det finnes ikke et bilde hvor den peneste jenta i klassen lenger ser ut som den peneste, så kommer hun med dumme unnskyldninger som, "åh..det var fotomannen som tokk bildet akkurat da jeg blunka dah, herregud assa!"

men i det minste så har vi jo friminuttene da, da kan man jo gå ut å ta seg en røyk, prate om helgen.. om en eller annen kjipt reality-TV programm, flørte med jentene ELLER sitte inne og lyn lese på norsk leksen som du hadde glemt til i dag. av en eller annen merkelig grunn blir det mer og mer av det sistnevnte... man gleder seg alltid til storefri, nye ferske baguetter..mmmm..man står i folkemengden og bare kjenne mangen knurre. etter en stund så kommer man endelig fram til disken og hva ser man, jo rett forrand øya på deg tar dusten som står før deg den aller siste baguetten, det eneste som står i gjenn er et tomt fat liggende i gjenn diverse ostebiter og brødsmuler. bitter og sur snur du deg, men ikke om det var nok så støtter du på en idiot som du skylder 20 spenn.. så når du går ut av kantina, har du værken baguett eller de 20 kronene du hadde med deg.

er det noen her som kan fortelle meg ti gode grunner til å gå på skolen??????????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67400-si-meg-ti-gode-grunner-med-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest printeren

Skulle gjerne fortalt deg 10 gode grunner ,men jeg kommer ikke på EN en gang !!!! Er like skole-lei nå som jeg var da jeg sluttet for mange herrens år siden...

1.Feriene blir diggere og noe å se frem til.

2.Uten grunnskolen kan du ikke utdanne deg videre.

3.Du opparbeider selvdisiplin.

4.Det er sunt med rutine.

5.Du blir nødt til å samarbeide med andre.

6.Det er mange søte jenter rundt deg.

7.Mange av vennnene fra skoletiden blir venner for livet.

8.Når du er ferdig på skolen og driver med noe annet føles det bedre for du vet hvordan du kunne ha hatt det dersom du gikk på skole fortsatt.

9.Du blir sterk av å klare å gjennomføre noe stort.

10.Når du endelig er ferdig sitter de gode minnene igjen.

Annonse

sier du liksom..

Snoopern -gutten skulle ha potensiale til å gjøre det bedre i norsk.

Han har jo et bra ordforråd - ganske god setningsfølelse - og ikke skremmende ortografiske feil.

Det som skjemmer her, er at han ikke bruker stor bokstav etter punktum, eller ved egennavn.

Bruker ikke avsnitt, slik at det hele virker litt rotete.

Det som det skorter på rent ortografisk, skulle være lett å ordne opp i, dersom gutten satte seg det fore.

Ikke tegn til dysleksi !

Så, snoopern, sett i gang med å gjøre leksene dine !

Du får ikke skoleåret på nytt.

Kast ikke bort tiden.

1) Du utvikler språket ditt. Du skriver slett ikke verst, men trenger definitivt å pusse litt på setningsoppbygging og grammatikk. Det hjelper deg senere i livet når du vil bli tatt på alvor.

2) Du treffer jevnaldrende. Selv om det kan virke kjipt til tider, er det faktisk utrolig stusselig ikke å ha noe sosialt nettverk på dagtid.

3) Du lærer en masse kjekke ting som kan hjelpe deg til å vinne i TP senere...og kanskje "Vil du bli millionær?"...

4) Du har mulighet til å bli bedt på klassefest..

5) Du opparbeider deg studiekompetanse så du kan velge fritt fra øverste hylle i forhold til utdannelse senere

6) Du kan leke syk og slange deg foran TV-en med dyna i sofaen uten å tenke på at du mister lønn av å være borte fra jobben...

7) Du utsetter voksenlivet med lån, renter, husleie, jobbsøking og generell elendighet litt til

8) Hvis du er heldig får du venner for livet i løpet av skoletiden. Hvis ikke, vet du litt mer om hva slags folk du bør lete etter senere.

9) Du kan være lat uten at det går ut over andre enn deg selv. I arvbeidslivet er det som regel andre som lider for at du er sløv.

10) Du får muligheten til å mimre over den kjipe, harde skoletiden din om noen år...

Veldig, veldig bra skrevet. Finpusser du litt kunne det kanskje vært noe for norskeksamen... hehe

Men du skal få ti gode grunner:

1) Du treffer mennesker og har et sosialt nettverk med fler enn dine nærmeste venner

2) Du lærer noe, så det blir noe av deg også

3) Du har noe å irritere deg over

4) Du får vite om alle festene uten at du trenger å ringe rundt / blir ringt til

5) Du slipper å bli sløv slik man gjerne blir av å sove leeeeenge og se på Bonzana på formiddagene

6) Du kan glede deg til du er ferdig

7) Du skal ha noe å se tilbake på når du er ferdig ( for da kan du nemlig ønske du går der enda )

8) Du treffer andre jenter enn venninnene til lillesøstra di og nabojenta

9) Du får brukt hjernen din litt. Den blir ganske død av å bare se på tv og gjøre ingenting.

10) Feriene blir bare bedre og bedre. Hva er det som er deiligere enn å endelig ha ferie?

Hilsen meg som snart skal begynne igjen etter et friår, og jeg gleder meg.

Holder det ikke med det at du får litt vett i panna? Eller synes du kanskje at å lese og skrive er helt unødvendig å kunne? Du er kanskje redd for at huet ditt skal bli for tungt stakkars... Men da skal jeg fortelle deg en ting punk, kunnskap er aldri tung å bære, og hver lille bit gjør at du forstår mer og mer. Til slutt kan du komme til å forstå en hel masse. Men det her er vel gresk for deg.

Veit du hva jeg tenker om folk som sier det samma som deg? Jeg tenker: Jaja, de har det nok trygt og godt i sin egen lille verden. Kan ingenting og er fornøyd med det.

Er det riktig å si at du er en bortskjemt liten drittunge?

1: Jobb, senere i livet

2: Holde deg aktiv

3: Fordi du må

3: Du har jo gått der i flere år, så hvorfor ikke et år til

4: Erfaring

5: Så du får vitew at Du ikke kan drikke sjøvann og sånt

6: En fin aveksling fra tv'en

7: Lærere må jo ha elever!

8: Jeg har gjort det, så må du også

9: slik er livet

10: Fordi Derfor!!

• 2 uker senere...

Annonse

tenkende-gutt

Holder det ikke med det at du får litt vett i panna? Eller synes du kanskje at å lese og skrive er helt unødvendig å kunne? Du er kanskje redd for at huet ditt skal bli for tungt stakkars... Men da skal jeg fortelle deg en ting punk, kunnskap er aldri tung å bære, og hver lille bit gjør at du forstår mer og mer. Til slutt kan du komme til å forstå en hel masse. Men det her er vel gresk for deg.

Veit du hva jeg tenker om folk som sier det samma som deg? Jeg tenker: Jaja, de har det nok trygt og godt i sin egen lille verden. Kan ingenting og er fornøyd med det.

Er det riktig å si at du er en bortskjemt liten drittunge?

skal jeg gi deg en på trynet eller

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...