Gjest Sommerstorm Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra godkjenning i ICBF til tildeling av distrikt? I forrige kvartalsrapport stod der at det skulle ta 1-2 mnd. Nå har vi ventet i snart 3 mnd. uten å høre noe. Men det ser jo fortsatt ut som om det kommer mange barn fra Colombia til Norge hver mnd., men er køene generelt litt lengre nå eller...??? For en liten stund tilbake snakket vi med et par som har adoptert to barn fra Colombia. De hadde hørt at man ikke dreiv med tildeling av distrikt lenger..., men at man ikke hørte noe mer før de hadde funnet det rette barnet til oss. Hva vil det egentlig si at vi får tildelt distrikt - vil det gå lang tid etter tildeling av distrikt til DEN store nyheten, eller har de i prinsippet et speseilt barn i tankene når de tildeler oss distrikt? Vi begynner å bli litt utålmodige nå...! Håper jo fortsatt at vi skal få reise før jul. Tror dere det er helt urealistisk??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67511-tildelding-distrikt-colombia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
isb Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Føler med dere...vi håper også å få reise før jul. Hadde innbilt meg at vi skulle reise nå like etter sommeren, men slik ble det ikke. Vi ble godkjente i midten av april, og har enda ikke fått distrikt....og jeg kjenner at det er litt for lenge å vente når vi ble forespeilet 1-2 måneder. Håper det går fortere for dere, og at vi hører noe SNART! Har inntrykk av at det tar 1-2 måneder etter at en har fått distrikt til en får tildeling, men er ikke sikker.. Hvilken alder er dere godkjent for? ....og hvor gamle er dere? Håper håper håper.........kanskje i morgen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67511-tildelding-distrikt-colombia/#findComment-312279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myrna Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Disse ventetidene varierer en del. Tildeling av distrikt fikk vi mellom 2 og 3 måneder etter godkjenningen av ICBF. Tildeling av barn etter dette varierer mellom et par uker og flere måneder, så det er ikke noen faste tider. Om det finnes et konkret barn som skal frigjøres for adopsjon i det enkelte distiktet når vi får melding om distrikt har jeg også lurt på, det kan jo kanskje virke slik?? Vi har nå ventet 5 uker etter tildeling av distrikt Cali, og er veldig spent. Særlig med tanke på urolighetene den siste tiden, og hvordan dette vil påvirke. Vet ikke om dette var til noen hjelp, andre får svare hvilke erfaringer de har med ventetider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67511-tildelding-distrikt-colombia/#findComment-312349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommerstorm Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Føler med dere...vi håper også å få reise før jul. Hadde innbilt meg at vi skulle reise nå like etter sommeren, men slik ble det ikke. Vi ble godkjente i midten av april, og har enda ikke fått distrikt....og jeg kjenner at det er litt for lenge å vente når vi ble forespeilet 1-2 måneder. Håper det går fortere for dere, og at vi hører noe SNART! Har inntrykk av at det tar 1-2 måneder etter at en har fått distrikt til en får tildeling, men er ikke sikker.. Hvilken alder er dere godkjent for? ....og hvor gamle er dere? Håper håper håper.........kanskje i morgen Tusen takk for gode svar - det var omtrent som forventet; vanskelig å svare noe sikkert. Jeg jobber med økonomi, og der har man noe som man kaller FIFO-prinsippet - "first in, first out". Jeg har noe humoristisk tenkt at det prinsippet gjelder neppe ved adopsjon. (Men så er det da heller ikke noen varer vi driver å venter på...). isb spurte om alder; vi er godkjent i gruppen 1-3 år. Jeg er litt over 30, men mannen min er noen år eldre. Hva med dere da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67511-tildelding-distrikt-colombia/#findComment-312862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asksmommy Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Tusen takk for gode svar - det var omtrent som forventet; vanskelig å svare noe sikkert. Jeg jobber med økonomi, og der har man noe som man kaller FIFO-prinsippet - "first in, first out". Jeg har noe humoristisk tenkt at det prinsippet gjelder neppe ved adopsjon. (Men så er det da heller ikke noen varer vi driver å venter på...). isb spurte om alder; vi er godkjent i gruppen 1-3 år. Jeg er litt over 30, men mannen min er noen år eldre. Hva med dere da? hei Sommerstorm! Vi venter på distrikt og tildeling vi og. Ble godkjent i ICBF etter 2 mnd og 2 dager (her er det høyt krav til presisjon). Er i en liten særstilling siden vi ikke kan reise før etter 8 nov. men ser jo ikke ut til at det skyver så mye på ting. Vi har vært en del ventende som har delt tidsperspektiver tidligere, og foreløpig ser det ut som om man følger "lista" -- ingen overraskelser og alle har ventet omtrent likt før noe skjer. Jeg ble litt overrasket over samtale med Irene H. hos AF, da hun sjekket liste og kunne melde tilbake til meg hvor langt de har kommet med tildeling og hentereise i forhold til når papirer ble sendt nedover, så det er nok ikke så store avvik i forhold til "plassen i rekka". Uansett blir det til slutt akkurat riktig . Vi får vente sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67511-tildelding-distrikt-colombia/#findComment-313527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isb Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Tusen takk for gode svar - det var omtrent som forventet; vanskelig å svare noe sikkert. Jeg jobber med økonomi, og der har man noe som man kaller FIFO-prinsippet - "first in, first out". Jeg har noe humoristisk tenkt at det prinsippet gjelder neppe ved adopsjon. (Men så er det da heller ikke noen varer vi driver å venter på...). isb spurte om alder; vi er godkjent i gruppen 1-3 år. Jeg er litt over 30, men mannen min er noen år eldre. Hva med dere da? Vi er et par på 28 og 32 år og er godkjente for ett barn mellom 0 og 2 år. Vi har ingen barn fra før...så gjett om vi gleder oss!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67511-tildelding-distrikt-colombia/#findComment-313711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Colom Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 hei Sommerstorm! Vi venter på distrikt og tildeling vi og. Ble godkjent i ICBF etter 2 mnd og 2 dager (her er det høyt krav til presisjon). Er i en liten særstilling siden vi ikke kan reise før etter 8 nov. men ser jo ikke ut til at det skyver så mye på ting. Vi har vært en del ventende som har delt tidsperspektiver tidligere, og foreløpig ser det ut som om man følger "lista" -- ingen overraskelser og alle har ventet omtrent likt før noe skjer. Jeg ble litt overrasket over samtale med Irene H. hos AF, da hun sjekket liste og kunne melde tilbake til meg hvor langt de har kommet med tildeling og hentereise i forhold til når papirer ble sendt nedover, så det er nok ikke så store avvik i forhold til "plassen i rekka". Uansett blir det til slutt akkurat riktig . Vi får vente sammen! Det høres ut som om du er relativt godt orientert om ventetiden akkurat nå. Er det fremdeles ca 6 måneder å vente fra søknaden sendes Colombia til tildeling? Blir barna tildelt etter dato da Col. mottok søknaden? Jeg trodde det var litt tilfeldig ettersom søknaden/papirene blir sendt til ulike distrikter. Vi venter på å få bekreftelse på at vår søknad er på vei til Colombia. Håper selvfølgelig at det går fort fra nå av!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67511-tildelding-distrikt-colombia/#findComment-314387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommerstorm Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 hei Sommerstorm! Vi venter på distrikt og tildeling vi og. Ble godkjent i ICBF etter 2 mnd og 2 dager (her er det høyt krav til presisjon). Er i en liten særstilling siden vi ikke kan reise før etter 8 nov. men ser jo ikke ut til at det skyver så mye på ting. Vi har vært en del ventende som har delt tidsperspektiver tidligere, og foreløpig ser det ut som om man følger "lista" -- ingen overraskelser og alle har ventet omtrent likt før noe skjer. Jeg ble litt overrasket over samtale med Irene H. hos AF, da hun sjekket liste og kunne melde tilbake til meg hvor langt de har kommet med tildeling og hentereise i forhold til når papirer ble sendt nedover, så det er nok ikke så store avvik i forhold til "plassen i rekka". Uansett blir det til slutt akkurat riktig . Vi får vente sammen! Har lagt merke til før at du er en liten oppmuntrer her inne - virker så solid (virker som du har gjort dette før). Så tusen takk til deg! Kan jeg spørre om når sånn ca. dere ble godkjent av ICBF? (Som sagt er det snart 3 mnd. siden vi ble godkjent). Sier du at du forventer tildeling rundt okt./nov.? Jeg hadde egentlig håpet at vi skulle få tildeling i sep./okt. - har ikke gjort dette før, så kanskje det er derfor vi er litt urealistiske. Du har nok rett i at det blir nok riktig til slutt - den kommentaren likte jeg, og den skal jeg ta vare på... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67511-tildelding-distrikt-colombia/#findComment-314560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asksmommy Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Har lagt merke til før at du er en liten oppmuntrer her inne - virker så solid (virker som du har gjort dette før). Så tusen takk til deg! Kan jeg spørre om når sånn ca. dere ble godkjent av ICBF? (Som sagt er det snart 3 mnd. siden vi ble godkjent). Sier du at du forventer tildeling rundt okt./nov.? Jeg hadde egentlig håpet at vi skulle få tildeling i sep./okt. - har ikke gjort dette før, så kanskje det er derfor vi er litt urealistiske. Du har nok rett i at det blir nok riktig til slutt - den kommentaren likte jeg, og den skal jeg ta vare på... Hei, igjen sommerstorm Takk for hyggelig feed back -- vi har to fra før, hvorav en gjennom adopsjon, men ingen erfaring på hentereise til Colombia, så der er vi like ferske. All forventning om tidsperspektiv baserer seg på hva andre rapporterer . Vi ble godkjent 28.5., så 2 1/2 mnd. siden. Kanskje vi ender opp på tur sammen!!! Da er det bare å forberede seg på underholdning av en på 4 og en på 2 på flyet over ). Vet at vi ligger 1 mnd. etter ander her inne som fortsatt venter på distrikt, så da blir det vel fort både sept. og okt. før vi får neste melding fra AF. Sender deg en ekstra dose tålmodighet -- det kommer vel godt med 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67511-tildelding-distrikt-colombia/#findComment-314680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.