Gå til innhold

et problem

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har et problem når det gjelder mitt eget selvbilde, men mest når det kommer til kroppen. Jeg er bare så ekstremt misfornøyd med kroppen min, og surrer hele tiden med maten.

Jeg begynte først og slanke meg for 3 år siden, og gikk ned fra 57-45kilo( er bare 158 cm) og spiste nesten ikke noe, og trente masse, men etterhvert begynte jeg å stappe i meg masse mat, og mistet fullstendig kontroll, og etter 2 ukers tid med denne overspisingen som jeg ikke kunne kontrollere, fant jeg ingen annen løsning enn å kaste opp det jeg spiste( noe jeg aldri skulle ha begynte med) først kastet jeg opp halvparten av det jeg spiste, men etterhvert begynte jeg å få store spiseorgier med masse(og da mener jeg masse) mat. Her er det ikke snakk om en bollepose, men f.eks, 2 liter is, 8 boller, masse vafler, kjeks, masse sjokolade, potetgull, brødskiver og mye mer. Jeg kunne kaste opp opptil 10 ganger pr dag, men klarte å holde det skult for foreldrene mine, og venner. Hadde jo noen gode dager også, da jeg kanskje kastet opp 1-2 ganger, men dette varte aldri lenge. Ingen oppdaget at jeg kastet opp så mye, for jeg veide 45 kilo, og så normal ut.

Etter å ha holdt på med overspising og oppkast i 2 år, har jeg kommet inn i et annet helvete som består av lite mat, og masse trening. Spiser 1/3 posjon havregrøt, 1 kyllingfilet og 2 epler hver dag, og trener som regel 1-2 timer, og jeg blir så enormt sliten av dette, men klare ikke stoppe, fordi jeg bare ønsker en ting i livet mitt, og det er å bli tynn, slik at jeg kan gi meg selv lov til å spise uten å slite med dårlig samvittighet. Jeg tenker på mat konstant, og har isolert meg endel fra venner, fordi de spiser ute, og det kan ikke jeg gjøre osv.. Jeg er lei av å surre med dette, men jeg er jo ikke syk slik som andre. Veier jo faen meg 43-45 kilo, og det er jo ikke noe spess lite for en på min høyde.

Med dette innlegget spør jeg om råd. hva kan jeg gjøre? ikke si at jeg skal oppsøke psykolog eller lege, for har allerede vært der, og har gått til psykolog, ernæringsfysiolog og hele pakka, men apsolutt ingenting funker. enten sulter jeg meg(altså spiser lite) eller spiser en hel haug med mat, for deretter å kaste det opp? har jeg en spessiell spiseforstyrrelse, eller er dette bare surring med mat?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67913-et-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig å variere mellom sulting (anoreksi) og overspising med påfølgende oppkast (bulimi). De fleste med spiseforstyrrelser gjør faktisk dette. Jeg er ingen fagperson, men jeg vil påstå at du har en spiseforstyrrelse. Søk hjelp nå før det er for sent!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67913-et-problem/#findComment-316142
Del på andre sider

Gjest batteri

Det er helt vanlig å variere mellom sulting (anoreksi) og overspising med påfølgende oppkast (bulimi). De fleste med spiseforstyrrelser gjør faktisk dette. Jeg er ingen fagperson, men jeg vil påstå at du har en spiseforstyrrelse. Søk hjelp nå før det er for sent!!

Lykke til!

det du skriver om her er ikke noe "bare". det er veldig alvorlig og en som har ett så anstrengt forhold til mat som du må søke hjelp. du kan ikke fortsette sånn.

vær så snill, ikke la dette ødelegge livet ditt mer en det allerede har gjort...det finnes nok noen der ute du kan snakke med,som har god erfaring med dette og har behandlet personer som sliter med dette før.

til slutt, jeg synes ikke du høres overvektig ut!da jeg selv var på din høyde og veide så lite,ville jeg gjøre hva som helst for å legge på meg. og det har jeg gjort,nå veier jeg 57 kg fordelt ca.170 cm.har nå ett ønske om å slanke meg,men vet hvor lett det er å komme inn i den vonde sirkelen du er i nå.

kanskje du ser deg selv i speilet og ser en tykk kropp som egentlig er tynn?det er ofte slik en som har spiseforstyrelse tenker, har jeg hørt....

ihvertfall,du må søke hjelp!du skrev at du har snakket med fagpersoner,men prøv igjen.ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67913-et-problem/#findComment-316377
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...