Gå til innhold

Heter uMbrako eller uNbrako (skruer/nøkler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har støtt på, både skriftlig og muntlig,"umbrako" eller "unbrako".

Hva er riktig? Et søk på Kvasir ga respons på begge skrivemåtene...

Trenger det i forbindelse med en arbeidsbeskrivelse!

Noen som vet sikkert?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg mener bestemt at det heter uMbrako - og at mange foretrekker å stave det uMbraCo.

Temaet har vært oppe her før, kanskje du finner konklusjonen hvis du orker å søke.

Skrevet

Det skrives med M.

" Juster bredden ved å benytte unbrako-nøkkelen til å løsne skruen under armlenene

"

Her sto det med N ....

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

I følge en meget pertentig person jeg kjenner så er UMbraco et merke-navn på linje med Blac&Decker og Jotun. Selve patentet heter "innvendig 6-kant-nøkkel", i følge ham.

Men jeg sier umbraco - med M.

Skrevet

Det skrives med M.

Det trodde også jeg, sjøl om jeg ofte har støøt på ordet med n, og det er jo litt rat at Kvasir gir omtrent like mange treffer, enten man bruker m eller n?

Full forvirring med andre ord?

Annonse

Skrevet

Det trodde også jeg, sjøl om jeg ofte har støøt på ordet med n, og det er jo litt rat at Kvasir gir omtrent like mange treffer, enten man bruker m eller n?

Full forvirring med andre ord?

Dersom det skrives med N, er i alle fall jeg blitt lurt helt siden jeg var lita, søt og uskyldig. Og det er leeenge siden! Så jeg velger å tro at å skrive det med M er det rette! :o)

Skrevet

Jeg bruker å si umbrako, men hva som er riktig å skrive er jeg ikke sikker på.

Kanksje det er like riktig begge deler?

Skrevet

Det heter "sekskantnøkkel". For bruk i innvendige sekskanthull.... Men hvis du absolutt vil bruke vanskelige ord - så mener jeg at uNbraco er riktig.

Skrevet

Det samme trengte jeg for en stund siden, vi kaller det sekskant-nøkkel i våre produktbeskrivelser! hehe

• 4 år senere...
Gjest innmari
Skrevet

Jeg mener bestemt at det heter uMbrako - og at mange foretrekker å stave det uMbraCo.

Temaet har vært oppe her før, kanskje du finner konklusjonen hvis du orker å søke.

ifølge wikipedia heter det unbrako. ;-)

Annonse

Skrevet

ifølge wikipedia heter det unbrako. ;-)

Hva gjør du i en tråd fra 2002?

Skrevet

LOL!! Så et par andre innlegg om U-n-m-braco på 100 nyeste, men hadde ingen anelse om at tråden var såååå gammel!

Rart at dette skjer.

Skrevet

Oiiiiii!

Her har jeg gått i hele mitt liv og sagt feil... Har alltid sagt UMBRACO.

Blir vanskelig å si det rette!

Jøss, gått 4 - fire - år siden dette!

ja,ja tiden går. Hvordan fikk du denne gamle tråden?

Gjest innmari
Skrevet

oi da! hahahahaha!

er ny i gamet her, og det var vel mer tråden som fant meg enn jeg den. ;-)

Skrevet

Jøss, gått 4 - fire - år siden dette!

ja,ja tiden går. Hvordan fikk du denne gamle tråden?

Den lå på 100 nyeste :-) Ante ikke at den var fire år gammel!!!!!

Morsomt!

Tida flyr ja - skal vi se - for fire år siden hadde vi bare to barn...jeg jobbet på samme sted, vi bodde på samme sted, .....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...