Gjest spansk Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Bør man kunne spansk ved hentereise i Comlombia eller berges man godt uten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67987-sp%C3%A5k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
seinfeld Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Heisan! Vi har vært to ganger i Colombia og hentet to prinser. Første gang kunne vi ingenting spansk, og da mener jeg ingenting! Tildelingen kom litt brått på, så det planlagte spansk- kurset ble det ikke noe av. Vi klarte oss imidlertid godt. AFs kontaktperson snakket godt engelsk og det gjorde sjåføren vår også. Ellers var det skralt med engelskkunnskaper. Hverken advokat, barnevern eller ansatte der vi bodde kunne noe særlig engelsk. Men, finger- og kropsspråk var vi alle mestre på! Det er utrulig hva man får fram når godviljen legges til. Smil og glimt i øyet hjelper naturligvis også. Vi følte oss ikke hemmet av å ikke kunne spansk, men vi brukte ordboka flittig under oppholdet og spurte mye. Resultatet var at vi reiste hjem med en ganske brukbar turist- spansk. Ikke minst var dette viktig for å kunne kommunisere med vår lille toåring. I fjor sommer reiste vi tilbake igjen for å hente lillebror. I løpet av de tre årene som var gått siden sist var det heller ikke blitt tid (prioritering?) til spansk- kurs, men forrige hentereises kunnskaper satt godt i. Denne gangen reiste vi til et sted hvor vi hadde en meget habil tolk, vi var absolutt i de beste hender. Barnevernet (ICBF) vartet også opp med en litt mer språkkyndig dame, språkmessig gikk det hele som en drøm. På hotellet var det ingen engelskkyndige, men ordboka hjalp oss gjennom dagen. Etter vår erfaring er det ikke et must å kunne spansk, men sikkert en fordel. (Jeg hadde faktisk også litt hjelp av skole- fransken, mye er likt, selv om uttalen er forskjellig). Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67987-sp%C3%A5k/#findComment-316924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spansk Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Heisan! Vi har vært to ganger i Colombia og hentet to prinser. Første gang kunne vi ingenting spansk, og da mener jeg ingenting! Tildelingen kom litt brått på, så det planlagte spansk- kurset ble det ikke noe av. Vi klarte oss imidlertid godt. AFs kontaktperson snakket godt engelsk og det gjorde sjåføren vår også. Ellers var det skralt med engelskkunnskaper. Hverken advokat, barnevern eller ansatte der vi bodde kunne noe særlig engelsk. Men, finger- og kropsspråk var vi alle mestre på! Det er utrulig hva man får fram når godviljen legges til. Smil og glimt i øyet hjelper naturligvis også. Vi følte oss ikke hemmet av å ikke kunne spansk, men vi brukte ordboka flittig under oppholdet og spurte mye. Resultatet var at vi reiste hjem med en ganske brukbar turist- spansk. Ikke minst var dette viktig for å kunne kommunisere med vår lille toåring. I fjor sommer reiste vi tilbake igjen for å hente lillebror. I løpet av de tre årene som var gått siden sist var det heller ikke blitt tid (prioritering?) til spansk- kurs, men forrige hentereises kunnskaper satt godt i. Denne gangen reiste vi til et sted hvor vi hadde en meget habil tolk, vi var absolutt i de beste hender. Barnevernet (ICBF) vartet også opp med en litt mer språkkyndig dame, språkmessig gikk det hele som en drøm. På hotellet var det ingen engelskkyndige, men ordboka hjalp oss gjennom dagen. Etter vår erfaring er det ikke et must å kunne spansk, men sikkert en fordel. (Jeg hadde faktisk også litt hjelp av skole- fransken, mye er likt, selv om uttalen er forskjellig). Lykke til! Takk Jeg vil gjerne lære spåket, og ser absolutt nytten i å kunne det, men tiden strekker desverre ikke til akkurat nå :-/ Tror jeg ser om jeg finner noe på cd-rom eller lignende, som jeg kan studere i ledige stunder. Det er utrolig hva man egentlig får tid til når man bare interesserer seg for noe ;-) En trygghet og vite at vi kommer oss gjennom dagene i Colombia, selv om vi ikke er mestere i språk, hehe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67987-sp%C3%A5k/#findComment-317173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wibecke Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Takk Jeg vil gjerne lære spåket, og ser absolutt nytten i å kunne det, men tiden strekker desverre ikke til akkurat nå :-/ Tror jeg ser om jeg finner noe på cd-rom eller lignende, som jeg kan studere i ledige stunder. Det er utrolig hva man egentlig får tid til når man bare interesserer seg for noe ;-) En trygghet og vite at vi kommer oss gjennom dagene i Colombia, selv om vi ikke er mestere i språk, hehe! Hei! Når vi var i Colombia for 2 år siden hadde vi gått på et 8 ukers kurs. Tror det var nyttig. Vi hadde også feriert i Spania. Vi brukte pekebok, når vi ikke fant ordet vi lette etter i ordboken, veldig bra!!! Da skjønte de hva vi mente, så den er med på neste reise også. På hotellet vi bodde var det dårlig med engelsk. Tolken vår kunne bra engelsk, det samme med kontaktpersonen for ICBF i Bogota. Ellers var det dårlig med engelsk kunskap.. Vet at det finnes cd-rom kurs, og kasett kurs, men husker ikke hvor det er blitt kjøpt. Lykke til. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67987-sp%C3%A5k/#findComment-318158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mes Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Takk Jeg vil gjerne lære spåket, og ser absolutt nytten i å kunne det, men tiden strekker desverre ikke til akkurat nå :-/ Tror jeg ser om jeg finner noe på cd-rom eller lignende, som jeg kan studere i ledige stunder. Det er utrolig hva man egentlig får tid til når man bare interesserer seg for noe ;-) En trygghet og vite at vi kommer oss gjennom dagene i Colombia, selv om vi ikke er mestere i språk, hehe! Hei. Prøv denne CD-rommen: Talk to me spansk. Du får den i 1 og 2. Jeg kjøpte min på El.kjøp husker jeg. Ellers vil jeg vel råde deg til å lære deg litt spansk iallfall. Det er heller ikke så vanskelig å lære som du kanskje tror. Vi var på hentereise i Peru i fjor, og jeg var glad for at jeg kunne en del spansk. Som i Peru er vel ikke Colombia noe stor engelskspråklig nasjon. Lykke til videre med adopsjonen. Med hilse fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67987-sp%C3%A5k/#findComment-318261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Takk Jeg vil gjerne lære spåket, og ser absolutt nytten i å kunne det, men tiden strekker desverre ikke til akkurat nå :-/ Tror jeg ser om jeg finner noe på cd-rom eller lignende, som jeg kan studere i ledige stunder. Det er utrolig hva man egentlig får tid til når man bare interesserer seg for noe ;-) En trygghet og vite at vi kommer oss gjennom dagene i Colombia, selv om vi ikke er mestere i språk, hehe! http://www.google.com/search?q=Spr%C3%A5kkurs+p%C3%A5+CD+Spansk&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=no&btnG=Google-s%C3%B8k&lr=lang_no 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67987-sp%C3%A5k/#findComment-318302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.