Gå til innhold

Flere spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Håper på svar

Ser at de forskjellige landene tildeler barna etter alderen på de som skal adoptere, etter hvilken alder barna selv er i.

Når jeg og min samboer har fem års aldersforskjell , hvilken alder ser de på da -min eller hans?Deler de evt.alderen i to?

At en skal være gift og ha bodd sammen i 2 år for å bli godkjent er forsåvidt greit,men siden prossessen tar nærmere 2 år går det ikke da an å begynne før de årene er gått?

Det er jo litt dumt å måtte vente så lenge når en ikke engang vet om en vil bli godkjent syns jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68215-flere-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi skal adoptere fra Korea, og der er det et krav at man skal ha vært gift i tre år.Vi hadde nettopp to-års brylluppsdag, og holder nå på med sosialrapporten. Regelen om tre års ekteskap gjelder ved tildeling av barnet, så dere kan fint starte nå. Prosessen tar uansett så lang tid at dere vil ha vært gift lenge nok før en evt. tildeling.

Lykke til ;o)

Når det gjelder stor aldersforskjell, så ser de i de fleste tilfellene på kvinnens alder. Aldersbestemmelsen har kommet for at det ikke skal være for stor forskjell mellom adoptivfamilier og familier med egenfødte barn. I samfunnet er det vanlig at jo eldre foreldrene er, desto eldre er også barna.

Når det gjelder 2-årsgrensen er svaret nei. Dere kan ikke begynne på en adopsjonsprosess før dere har vært gift eller samboende i mer enn 2 år. Kanskje er det enkelte sosialkontor som tillater at dere begynner på sosialrapporten før 2-årsgrensen er nådd, men dere kan ikke signere og sende inn søknaden og rapporten tidligere. BUFA godtar ingen søknader der søkerne ikke kan dokumentere 2 års ekteskap/samboerforhold.

Grunnen til at Koreagull har kunnet starte før 3-årsregelen til Korea, er at de tilfredstiller den norske 2-årsregelen. Det er Korea som selv stiller krav til 3 års ekteskap av sine søkere, men at du kan begynne på saksgangen etter 2 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...